محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان انتخاب 100 رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری اطلاع داد.

محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دیجی سافت به نقل از وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس تصمیم آخرین نشست شورای پزشکی و تخصصی با حضور تمام روسای دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور، محدودیت انتخاب رشته به وسیله داوطلبان برداشته شد.

وی گفت: همانطور که در دفترچه چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری آمده به جهت تسهیل انتخاب رشته بر اساس نمرات، ضرایب دروس حذف و هر داوطلب می تواند بر اساس علاقه، صد رشته را انتخاب کند.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت اعلام نمود: در راستای تامین متخصص در تمام نقاط کشور خصوصاً استان های کم برخوردار، در امسال پس از چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برای اولین بار در کشور، پذیرش دستیار تخصصی بومی در رشته های مورد احتیاج به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: یعنی ضمن تفویض اختیار به دانشگاه ها در چهارچوب تعیین برای جذب دستیار بومی منطقه در رشته های مورد احتیاج، این امکان فراهم خواهد شد که متقاضیان بومی در یک استان پس از طی رقابت علمی و عملی در همان استان، وارد رشته های تخصصی شده و پس از خاتمه دوره، به تعهدات و خدمات خود در همان منطقه به عنوان متخصص ادامه دهند.

باقری فرد گفت: به عبارت دیگر امسال به غیر از پذیرش به وسیله آزمون ملی دستیاری، ان شاء الله پذیرش دستیار تخصصی بومی به وسیله بسیاری از دانشگاه های کشور خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید