مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max؛ دو غول بی رقیب اپل و سامسونگ

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، همان طور که می دانید برندهای اپل و سامسونگ، درحال حاضر جزو بهترین و بزرگ ترین فراوریکنندگان تلفن همراه هوشمند در جهان هستند. هر یک از این برندها هواداران خاص خود را دارد، اما چیزی که حائز اهمیت است، رقابت این دو برند بر سر فراوری گوشی های برتر نسبت به یکدیگر است.

مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max؛ دو غول بی رقیب اپل و سامسونگ

این روزها یکی از اصلی ترین چالش ها برای کسانی است که قصد خرید گوشی موبایل را دارند؛ چراکه هر یک از این گوشی های قدرتمند و به اصطلاح غول، حرف های زیادی برای گفتن دارند. برای نمونه گوشی های آیفون، به خصوص 13 پرومکس به علت کیفیت بسیار بالای دوربین عکاسی و فیلم برداری خود معروف هستند؛ اما برند سامسونگ نیز با فراوری S23 Ultra توانسته، این بار بیشتر از همواره، آیفون 13 پرومکس را به چالش بکشد. در ادامه این مطلب مشخصات و ویژگی های این دو موبایل قدرتمند را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max از نظر طراحی

طراحی ظاهری هر گوشی موبایل، اولین پارامتری است که مورد توجه مخاطب در نگاه اول قرار می گیرد. به همین علت قصد داریم از منظر طراحی ظاهری این دو گوشی قدرتمند را با یکدیگر مقایسه کنیم. برند اپل نیز در فراوری بیشتر گوشی های هوشمند خود تمام کوشش خود را نموده است، تا اصالت این رده پرطرفدار را حفظ کند. آیفون 13 پرو مکس دارای صفحه تمام شیشه ای برای صفحه نمایش6.7 اینچی خود است. اپل نمایشگر خود را یک صفحه نمایش Super Retina XDR می نامد، اما توصیف اصطلاحات غیر بازاریابی این است که این یک پنل OLED با گوشه های خمیده است که در حاشیه های بسیار بسیار نازک ترکیب می گردد.

طراحی گوشی سامسونگ S23 اولترا، نیز شباهت زیادی به مدل های قبلی خود دارد؛ تنها تفاوت آن در بخش شکل و شمایل دوربین است. البته باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم که سامسونگ در نوترین گوشی پرچمدار خود، برای اولین بار از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده نموده است تا کار را برای شرکت اپل و غول نو او، یعنی 13 پرومکس سخت تر کند. البته رنگ بندی این دو گوشی با یکدیگر فرق دارد. این مدل گوشی سامسونگ در رنگ های سبز، کرم، مشکی و اسطوخودوسی عرضه شده و گوشی آیفون 13 پرو مکس نیز در رنگ های آبی، نقره ای، طلایی و گرافیتی روانه بازار می گردد. از نظر مقاومت بدنه، این دو گوشی بسیار مستحکم هستند، اما شرکت سامسونگ مدعی است که اولین گوشی هوشمند با شیشه گوریلا گلس Vivtus 2 را روانه بازار نموده است.

مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max از نظر قدرت پردازش و رزولوشن صفحه نمایش

گوشی موبایل آیفون 13 پرو مکس به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنلAMOLED مجهزشده است، نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت این صفحه نمایش قدرتمند حدود 120 هرتز بوده و می تواند روزولوشن فول اچ دی را احیا کند. در صورتی که گوشی سامسونگ مدل S23 اولترا از صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به آیفون 13 پرومکس استفاده نموده است. در این گوشی یک صفحه نمایش 6.8 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن قدرتمند و بی رقیب QHD استفاده شده است، به همین علت، از نظر صفحه نمایش و قدرت انتقال تصویر و پردازش رنگ ها، سامسونگ نسبت به آیفون 13 رجحان دارد. در صفحه نمایش S23 اولترا، قابلیت فیلتر نور آبی مضر بر خلاف گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس وجود دارد، تا فشار و آسیب کمتری به چشم ها به هنگام کار با تلفن همراه و مشاهده فیلم وارد گردد.

مقایسه دوربین Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max

آیفون 13 پرومکس به سه دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت شامل زوم اپتیکال 3 برابری، دوربین اصلی درجه یک با عملکرد عالی در نور کم و دوربین فوق العاده مجهز است. شما با استفاده از این دوربین می توانید تصاویر و فیلم هایی با بالاترین جزئیات را ثبت و ضبط کنید. افزون بر این موارد، سنسور فوق عریض این مدل گوشی آیفون نسبت به نسخه های قبلی و رزولوشن بالای آن، توانسته هواداران خود را شگفت زده کند. گوشی موبایل سامسونگ S23 اولترا نیز، به یک دوربین 200 مگاپیکسلی فوق قدرتمند مجهزشده که می تواند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن نیز ثبت کند. لنزهای 12 مگاپیکسل اولترا واید و لنز دوگانه 10 مگاپیکسلی تله فوتو می توانند به راحتی زوم اپتیکال 3 برابری در آیفون 13 پرو مکس را تحقیر نمایند. البته باید به این قابلیت مهم اس 23 اولترا اشاره کنیم که قابلیت زوم 100 برابری دارد، در حالی که آیفون 13 پرومکس تنها قابلیت زوم 15 برابری را دارد.

مقایسه نرم افزار و سخت افزار دو گوشی پرچمدار Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max

استفاده از تراشه A15 BIONIC در آیفون 13 پرومکس باعث افزایش و بهبود عملکرد این گوشی موبایل شده است؛ اما رقیب سرسخت این گوشی یعنی سامسونگ S23 اولترا از تراشه گیمینگ و فوق العاده توانمند Snapdragon 8 Gen 2 استفاده نموده است. البته تراشه آیفون 13 در تست های تک هسته ای حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ در مقابل چیپست اس 23 اولترا نیز در تست های چند هسته ای، برترین بازدهی و عملکرد را از خود به نمایش می گذارد. درحالت کلی از نظر سخت افزاری، گوشی سامسونگ S23 اولترا، چند قدم جلوتر از آیفون 13 پرو مکس است. سیستم عامل آیفون 13 پرومکس از نوع IOS 15 بوده و اپل قصد داشته در این مدل از محصول خود، تغییرات زیادی را از نظر نرم افزاری اعمال کند. در این سیستم عامل، امکان شخصی سازی صفحه قفل با ویجت ها، تصاویر و موارد دیگر وجود دارد. در سامسونگ S23 اولترا نیز از سیستم عامل اندروید 13، با رابط کاربری نو One UI 5.1 استفاده شده است. در نرم افزار این گوشی با استفاده ازBixby Text Call، می توان به تماس های دریافتی پاسخ داده و بعلاوه پیغام های صوتی در مکالمات را به پیغام متن تبدیل کرد.

باتری از دیگر مشخصه های مهم دو گوشی سامسونگ گلسکی S23 اولترا و آیفون 13 پرو مکس

در آیفون 13 پرومکس از باتری فوق حجیم و قدرتمند با ظرفیت 4,35 میلی آمپری استفاده شده است، که قابلیت شارژ سریع با آداپتور 20 واتی را دارد. باتری گوشی Samsung S23 Ultra نسبت به نسخه های قبل تر خود تغییری نداشته و با همان ظرفیت 5 هزار میلی آمپری عرضه شده است. با دقت به توضیحات بالا می توان به این مطلب پی برد که سامسونگ S23 اولترا از نظر دوربین و سخت افزار حرف های زیادی برای گفتن دارد. درحالت کلی رقابت بین این دو موبایل پرچمدار همچنان با تساوی به انتها می رسد.

سخن آخر

از نظر سخت افزار، موبایل سامسونگ بنابر تراشه قدرتمند اسنپ هشت جی دو خود بی شک، نسبت به آیفون رجحان دارد. در مقابل آیفون، از نظر رنج قیمتی و محبوبیت برند، نسبت به اس 23 اولترا گزینه ای مناسب تر است. از نظر صرفه جویی در مصرف باتری، سخت افزار آیفون عملکرد بهتری دارد، اما از نظر پردازش و بازدهی تراشه، سامسونگ برتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max؛ دو غول بی رقیب اپل و سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه Samsung Galaxy S23 Ultra و iphone 13 Pro max؛ دو غول بی رقیب اپل و سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید