دیزنی بخشی از سهام اپیک را خرید؛ خلق دنیای متصل دیزنی و فورتنایت

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، شرکت والت دیزنی 1.5 میلیارد دلار از سهام اپیک گیمز را تصاحب خواهد نمود و این دو شرکت برای خلق بازی های کاملاً نو دیزنی و اتصال دنیای تفریح های دیزنی و فورتنایت با همدیگر همکاری خواهند کرد که هدف آن توسعه دسترسی به داستان ها و تجربیات دیزنی است.

دیزنی بخشی از سهام اپیک را خرید؛ خلق دنیای متصل دیزنی و فورتنایت

این دنیای نو با فورتنایت همکاری خواهد نمود و راه های مختلفی را برای بازی، دیدن، خرید و تعامل با محتوا، شخصیت ها و داستان های دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان، آواتار و غیره در اختیار مصرف نمایندگان قرار خواهد داد. بازیکنان قادر خواهند بود تا داستان ها و تجربیات خود را خلق نمایند، دنبال نمایندگان خود را به شیوه ای متمایز دیزنی واری جذب نمایند و محتوا را به اشتراک بگذارند.

رابرت ای. ایگر (Robert A. Iger)، مدیر اجرایی شرکت والت دیزنی، در بیانیه خبری خود می گوید: رابطه نو و هیجان انگیز ما با اپیک گیمز فرنچایزهای محبوب دیزنی را به بازی بسیار محبوب فورتنایت می آورد و تفریح های نوی را پدید خواهد آورد. این بزرگ ترین ورود دیزنی به دنیای بازی ها است و فرصت های قابل توجهی برای رشد و توسعه فراهم می نماید. ما نمی توانیم بیشتر از این منتظر بمانیم تا هواداران داستان های دیزنی و دنیایی که دوست دارند را با روش های نو و پیشگامانه تجربه نمایند.

تیم سویینی، مدیرعامل شرکت اپیک گیمز، در بیانیه خود اضافه می نماید: دیزنی یکی از اولین شرکت های بودی که به پتانسیل آوردن دنیا هایش به فورتنایت باور کرد و آن ها از آنریل انجین در سراسر کارهایشان استفاده می نمایند. اکنون ما در حال همکاری روی چیزی کاملاً نو برای ساخت یک زیست بوم پایدار، باز و قابل همکاری هستیم که زیست بوم دیزنی و فورتنایت را گرد هم خواهد آورد.

جاش دی آمارو، رئیس تجربه های دیزنی گفت: این کار ما را قادر می سازد تا مجموعه باورنکردنی از داستان ها و تجربیات خود را از سراسر شرکت برای مخاطبان گسترده ای گرد هم آوریم، آن هم به شیوه هایی که پیش از این تنها رؤیای آن را داشتیم. فناوری پیشرو اپیک گیمز در صنعت و زیست بوم باز فورتنایت به ما یاری خواهد نمود تا به جایی که هستیم برسیم تا آن ها بتوانند با دیزنی به روش هایی که بیش ترین ارتباط را با آن ها دارد، تعامل داشته باشند.

عمیق شدن روابط اپیک گیمز و دیزنی

دیزنی و اپیک گیمز صدها میلیون بازیکن را به وسیله یکپارچه سازی محتوا با فورتنایت، همکاری های فصلی، فعال سازی های درون بازی و رویدادهای زنده ای مثل جنگ نکسوس مارول با گالاکتوس درگیر نموده اند که بیش از 15.3 میلیون فعال همزمان را به خود جذب کرد.

از آنریل انجین برای فراوری محتوا در سراسر کارهای دیزنی مثل توسعه بازی هایی مثل کینگدام هارتس 3 و جنگ ستارگان جدای: بازمانده، تدوین سینمایی و انیمیشن برای فیلم ها و استریم و بعلاوه در خلق بیش از 15 جاذبه های پارک های دیزنی استفاده شده است.

همه این ها بر اساس مشارکت اپیک گیمز در برنامه شتاب دهنده دیزنی در سال 2017 است که در پی تأثیرگذاشتن بر آینده فناوری و تفریح است.

رشد صنعت بازی و موفقیت بازی های دیزنی

دنیا دیجیتال با بیش از سه میلیارد بازیکنان بازی های ویدئویی در سراسر دنیا که می خواهند با خیال راحت و بدون دردسر بین دنیایی که دوست دارند حرکت نمایند، خلاقیت خود را آزاد نمایند و گیم پلی عالی را تجربه نمایند، درحال رشد و تکامل است.

کسب وکار بازی های دیزنی از زمانی که در سال 2016 به مدل صدور لایسنس به استودیوهای شناخته شده دیگر تغییر داد، همچنان نتایج قدرتمندی را ارائه می دهد. دیزنی یکی از تهیه نمایندگانی مهمی است که با برترین توسعه دهندگان و ناشران همکاری می نماید، از جمله همکاری آن ها با پلی استیشن و استودیو اینسامنیاک گیمز در ساخت بازی Marvels Spider-Man که پرفروش ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ است. بازی های لایسنس شده دیزنی بیش از 150 بار در سال 2023 در رویدادهای مختلف نامزد دریافت جایزه شده اند و جایزه های مختلفی را هم کسب نموده اند. بازی های موبایل دیزنی 1.5 میلیارد نصب دنیای دارند و تا به امروز 9 فرنچایز بازی دیزنی هر کدام بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته اند. در ایالات متحده، بزرگ ترین بازار بازی های دنیا، عناوین دارای مجوز از دیزنی مرتباً در لیست 10 بازی پرفروش سال قرار می گیرند.

فورتنایت در حال حاضر روی پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/ اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سوییچ، کامپیوتر و اندروید در دسترس است و اگرچه در گذشته هم همکاری های متعددی را با دیزنی تجربه نموده است، بعد از این قرارداد این همکاری ها به مرحله نوی خواهد رسید و گسترده تر و عمیق تر خواهد شد.

منبع: Gemtasu

منبع: دیجیکالا مگ

به "دیزنی بخشی از سهام اپیک را خرید؛ خلق دنیای متصل دیزنی و فورتنایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزنی بخشی از سهام اپیک را خرید؛ خلق دنیای متصل دیزنی و فورتنایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید