پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 کدام هستند؟

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، پرفروش ترین خودروهای سال 2021 کدام اتومبیل ها هستند؟ در کنار بهترین های هر سال یکی از مهم ترین لیست ها که برای گزارش موفقیت یک کمپانی و یا یک محصول در تمامی رسانه ها به آن استناد می شود، لیست پرفروش ترین ماشین های سال است.

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 کدام هستند؟

در صنعت خودروسازی این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد و حتی اگر یک شرکت سازنده تولیداتی با کیفیت عالی نسازد، وقتی به فروش خوبی می رسد می تواند این ادعا را داشته باشد که پیروز و سربلند است. آمار فروش هر محصول برای قرار گرفتن در این فهرست نه به صورت منطقه ای و داخلی در یک کشور، که به صورت رسمی و جهانی ثبت می شود تا حق هیچکدام از ماشین ها و خودروسازان جهان پایمال نشود.

در مطلب پیش رو به بررسی و معرفی مختصر پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 از نگاه مجله و سایت معتبر فوربز خواهیم پرداخت.

نمای روبه رو فورد F150

نمای عقب فورد F150

نمای داخل فورد F150

قبلی 1 از 3 بعدی

1 - فورد سری F مدل 2021

اولین گزینه از فهرست پرفروش ترین خودروهای سال 2021 پیکاپ قدرتمند فورد آمریکایی است. از آنجا که با تبدیل شدن خودروهای تراک و پیکاپ کوچک به نوعی از ماشین هایی که همزمان سواری و باری هستند، به این معنا که هم توانایی حمل بار و وسایل زیاد در قسمت عقب را دارند و هم به اتاقکی دو کابینه مجهز شده اند که به میزان یک سواری گنجایش سرنشین دارد، پیکاپ ها در این چند سال به یکی از محبوب ترین خودروهای جهان تبدیل شده اند.

غیر از این موارد، این محصولات نو حالا مثل یک سدان و کراس اوور پیشرفته، دارای امکانات و آپشن های متعددی هم شده اند. سری F فورد، به ادعای خود سازنده اش پرفروش ترین خودروی آمریکا در 44 سال اخیر بوده و در جهان نیز همواره در رده های بالای فروش قرار داشته است. تا اینجا که نیمی از سال نو گذشته، سهم فروش این مدل در جهان بیش از 360 هزار دستگاه بوده که اگر چه نسبت به پارسال حدود یک و نیم درصد کمتر است، اما این محصول را در رده اول فروش جهانی جای داده است.

خرید و فروش و قیمت خودرو فورد

نمای جلو رَم 1500

نمای عقب رَم 1500

نمای داخل رَم 1500

قبلی 1 از 3 بعدی

2 - پیکاپ Ram مدل 2021

رده دوم فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 نیز یک پیکاپ دیگر و البته رقیب مستقیم سری F کمپانی فورد است. Ram ابتدا در سال 2010 از طریق کمپانی Dodge معرفی گشت، اما بعد از چند سال زیر نظر کمپانی کرایسلر قرار گرفت و امروز و در سال نو از طریق شعبه آمریکای شمالی اتحادیه خودروسازان استلانتیس (متشکل از کرایسلر، فیات و پژو) تولید می شود.

کرایسلر از سوی این کمپانی وظیفه تولید خودروهای برند جیپ، دوج و Ram را دارد. این گروه آمریکایی برای معرفی پیکاپ های Ram نام تجاری نو و جدا برای آن ثبت کرد و این محصول خوش فروش، امروز با نام تجاری و آرم Ram بر روی بدنه اش فروخته می شود.

مدل 1500 این محصول پرفروش ترین ماشین این شرکت در جهانست و آمار آن نسبت به پارسال با رشدی 27 درصدی به نزدیک 315 هزار دستگاه رسیده تا یک رده بالاتر از شورلت قرار بگیرد.

نسخه نو Ram 1500 به دو آپشن سیستم آپدیت شده کنترل رانندگی معکوس و امکان رانندگی در برف مجهز شده است.

نمای جلو شورولت سیلورادو 2021

نمای عقب شورولت سیلورادو 2021

نمای جانبی شورولت سیلورادو 2021

نمای داخل شورولت سیلورادو 2021

جلو پنجره شورولت سیلورادو 2021

قبلی 1 از 5 بعدی

3 - شورلت سیلورادو 2021

سومین مورد در فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 نیز به یک تراک و پیکاپ دیگر تعلق می گیرد. هر چند که این محصول در سال گذشته رتبه بالاتری داشت و سال جاری با رشد 8 درصدی به رده سوم سقوط کرده است، اما آمار فروش خوب آن باعث شده همچنان جزو خودروهای پیروز 2021 باشد.

شورلت سیلورادو محصول سال 1999 است و اکنون در نسل چهارم خود واقع شده است. یکی از نکات قابل توجه در تولید این ماشین تیپ های موتوری مختلفی است که از طریق خودروساز ارائه می شود و باعث شده دست مشتری برای انتخاب این پیکاپ با گنجایش موتور از 2700 تا 6600 سی سی باز باشد و تمامی این مدل ها با دو گیربکس اتوماتیک 8 حالته و 10 حالته قابل خرید است.

در ساخت سال نو این خودرو، دو آپشن اتصال گوشی های هوشمند اپل و اندروید به آن اضافه شد و همچنین چندین تریم و طیف رنگی نو در بدنه و در طراحی اتاقک برای سفارش موجود شد. شورلت در نسخه نو ظرفیت کشش و قدرت خودرو را هم بالا برده و این موضوع به محبوبیت بیشتر سیلورادو کمک کرده است.

خرید و فروش و قیمت خودرو شورولت

نمای جلو تویوتا راوفور 2021

نمای عقب تویوتا راوفور 2021

نمای جانبی تویوتا راوفور 2021

نمای داخل تویوتا راوفور 2021

قبلی 1 از 4 بعدی

4 - تویوتا راوفور 2021

رتبه چهارم پرفروشترین ماشین های سال 2021 به یک شاسی بلند آشنا می رسد. تویوتا راوفور که در مدل های سال های قبلش به ایران هم می آمده و آن گزینه ها هم اکنون برای خرید در بازار موجود است، در مدل سال 2021 خود یکی از پرفروش ترین های جهانست.

رشد 20 درصدی سال جاری، آمار فروش آن را به بیش از 221 هزار دستگاه تا نیمه سال میلادی رسانده و بر این اساس تصور خوبی برای این خودروی پیروز در روزهای پیش رو پیش بینی می شود.

تویوتا راوفور در نسخه نو حالا در تیپ هیبرید هم تولید می شود که همین موضوع باعث جذب بیشتر خریداران شده و رشد فروش این خودرو را بیشتر کرده است. آخرین نسخه از نسل پنجم چه در تیپ بنزینی و چه هیبرید موتوری 2500 سی سی دارد و در کشورهای مختلف جهان به سه گیربکس 6، 8 و 10 حالته تولید می شود.

نسخه Phev این ماشین نیز دو سال پیش در آمریکا رونمایی شد و پارسال به دست مشتریان رسید. مجموع قدرت خروجی پیشرانه بنزینی و برقی این مدل نو به 302 اسب بخار رسیده که 83 اسب از نوع هیبریدی پایه بیشتر است.

خرید و فروش و قیمت تویوتا راوفور

نمای جلو هوندا CRV مدل 2021

نمای عقب هوندا CRV مدل 2021

نمای جلو هوندا CRV مدل 2021

نمای عقب هوندا CRV مدل 2021

نمای داخل هوندا CRV مدل 2021

قبلی 1 از 5 بعدی

5 - هوندا CR-V مدل 2021

اس یووی کراس اوور این کمپانی ژاپنی برای اولین بار در سال 1995 معرفی گشت و حالا در نسل پنجم خود واقع شده است. از این محصول تا به اینجای سال حدود 213 هزار دستگاه فروش رفته و نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 53 درصد رشد داشته است.

از طراحان و سازندگان رقیب مستقیم تویوتا راوفور در جهان البته به پیش بینی کارشناسان انتظار می رود که این شاسی بلند مجذوب کننده شان را برای سال بعد تغییر چهره دهند تا از کورس فروش عقب نماند.

نسخه ای که اکنون در دسترس خرید واقع شده است فیس لیفتی است که در سال 2020 انجام گرفت و در این طراحی جلوبندی ماشین و مه شکن ها تغییر کردند. البته آمار فروش بالای سال جاری و این افزایش درصد به خاطر افت مقطعی استقبال از آن در سال گذشته بود و حالا که اعداد فروشش به سمت بالا برگشته، این آمار ثبت شده را امیدوارکننده تر از چیزی که در واقعیت هست نشان می دهد.

در هر صورت هوندا CR-V یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 است که طرفداران بسکمک در جهان و ایران خودمان دارد.

خرید و فروش و قیمت هوندا CR-V

نمای جلو نیسان روگ 2021

نمای جانبی نیسان روگ 2021

نمای عقب نیسان روگ 2021

نمای داخل نیسان روگ 2021

قبلی 1 از 4 بعدی

6 - نیسان Rogue مدل پایه و اسپرت 2021

مورد قابل اعتنای دیگری که از لحاظ آماری در پرفروش ترین خودروهای سال 2021 قرار می گیرد، باز هم یک محصول ژاپنی است. همانطور که مشاهده می کنید تا حالا پایان سال در فهرست های مهم خودروهای برتر سال یعنی بهترین ماشین های سال 2021، ایمن ترین ماشین های سال 2021 ، گران قیمت ترین ماشین های سال 2021 و زیباترین خودروهای سال 2021 از لحاظ کیفیت و ساخت و خودروهای پرفروش، محصولات آسیایی و به ویژه برندهای کشور ژاپن این دو فهرست را قبضه کرده اند. تمامی نشانه ها حاکی از آن است که سال جاری بدون شک سالی ماندگار و پیروزیت آمیز برای خودروسازان این کشور خواهد بود.

نسخه نو نیسان Rogue برای سال 2021 بازطراحی شده و به همین دلیل جای خود را در بین پرفروش ترین خودروهای سال باز کرد. در کنار تیپ پایه، تیپ نو اسپرت این شاسی بلند با ابعادی کوچکتر نیز ارائه شد که به اقبال بیشتر این مدل کمک می کند. تعداد فروش این مدل در هر دو تیپ در سال جاری به حدود 182 هزار دستگاه رسیده و نسبت به سال گذشته رشدی 70 درصدی داشته است.

مهم ترین خصوصیت مثبت برای خرید این مدل، پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیسان اعلام شده که رضایت مشتریان را در پی داشته است.

خرید و فروش و قیمت خودرو نیسان

نمای جلو تویوتا کمری 2021

نمای عقب تویوتا کمری 2021

نمای جانبی تویوتا کمری 2021

نمای داخل تویوتا کمری 2021

قبلی 1 از 4 بعدی

7 - تویوتا کمری 2021

به جز کراس اوور و پیکاپ، سهم بیشتر فروش بازار در کلاس سدان ها نیز در اختیار ژاپنی ها و خصوصاً تویوتاست. غیر از کمری معروف و مجذوب کننده که در نسخه نو کاملاً شیک و بروز شده، مدل های کرولا، هایلندر و تاکوما از تویوتا نیز در بین پرفروش ترین های سال دیده می شوند.

بیشتر رده های دیگر و پایین تر این فهرست نیز برای سدان های هموطن این برند مثل هوندا سیویک و آکورد است. کمری در سال 2021 به آمار بیش از 177 هزار دستگاه رسیده و رشد 40 درصدی را ثبت کرده است. در بازاری که میزان استقبال و علاقه مندی خریداران به کلاس پیکاپ های دوکابین نو و مجهز بیشتر و بیشتر می شود، وجود یک سدان در بین بالانشینان فروش سال نکته مهمی است. سواری های کلاسیک و سدان، امروز یک چهارم سهم فعال در بازار جهان را دارند و کمری پرفروش ترین آن هاست.

مدیر تویوتا اعلام کرده که علاقه و تقاضای بیشتر مشتریان به پیکاپ های نو را درک می کند، اما بر آپدیت کردن سدان های ریشه دار خود اصرار دارد چرا که برخلاف بسکمک از کمپانی های بزرگ اروپایی و آمریکایی، نمی خواهد مشتریان قدیمی و وفادار خود و طرفدار سدان ها را از دست بدهد.

تویوتا کمری یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 است که البته یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ هم به شمار می رود.

خرید و فروش و قیمت تویوتا کمری

جمع بندی فهرست پرفروش ترین خودروهای سال 2021

خودروهای فوق، پرفروش ترین خودروهای سال 2021 محسوب می شوند که از محبوبیت بالایی در بین خریداران و رانندگان مختلف قرار دارند. در نهایت امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مجذوب کننده بوده باشد.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا جای خودروهای دیگری را خالی می بینید؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان بلاگ وبلاگ دیجی سافت در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 کدام هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2021 کدام هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید