فراهم کردن بستر مناسب کارآفرینی به وسیله پست

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت توسعه فرصت های شغلی در کشور پست را بستر مناسبی برای کارآفرینی خواند.

فراهم کردن بستر مناسب کارآفرینی به وسیله پست

به گزارش خبرنگار ، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین انعقاد تفاهم نامه شرکت ملی پست با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه زمینه های فراوانی در مورد فراوری و رونق کسب و کار های سنتی و نوین وجود دارد اظهار کرد: همسویی این ظرفیت ها و امکانات شبکه پستی کشور به شکل گیری مشاغل تازه منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست بر شناسایی صحیح احتیاج های بازار مبتنی بر به کارگیری تجربه وعلم تاکید نمود و گفت: این امرمی تواند ضمن ایجاد بهره وری بیشتر، زمینه ارائه خدمات گسترده تر را فراهم کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست اضافه کرد: شاغل تازه مبتنی بر این رویکرد ها علاوه بر بهینه شدن رفتار اجتماعی موجب ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با تجربه های مختلف در عرصه کسب و کار در کنار بهره گیری از دانش و مهارت خواهان فراهم سازی این بستر شد.

غلامحسین حسینی نیا هم با بیان اینکه باید از زیرساخت های علمی در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) و صنایع مرتبط با این فضا در راستای اشتغال زایی و توسعه کسب و کار ها بهره برد، بر توجه بیشتر به صنایعی که ظرفیت دانش بنیان دارند، تاکید نمود.

در ادامه محمدرضا قادری با اشاره به اینکه زیرساخت های فنی و عملیاتی پست امروز مبتنی بر فناوری اطلاعات است گفت: رویکرد های تازه پست، دریچه ای تازه بر رفتار های نوین صنعتی گشوده است.

لازم به ذکر است تفاهم نامه شرکت ملی پست با دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران در راستای همکاری نهاد های توسعه ای در شناسایی و بهره برداری از فرصت های توسعه کسب و کار های نوین و مبتنی بر دانش در کشور منعقد شده است.

شبکه سازی و ساماندهی نوآوران و کارافرینان مرتبط با زنجیره ارزش و زنجیره تامین خدمات پستی؛ ارائه مشاوره های علمی- پژوهشی در زمینه های مرتبط با خدمات تازه و نوآورانه پست از سوی طرفین تفاهم نامه؛ حمایت اقتصادی و علمی از سرانجام نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط با پست؛ برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط داخلی و بین المللی و هم دانشگاه های داخل و خارج از کشور به منظور برگزاری همایش های ملی و بین المللی در زمینه های مرتبط با پست نوین در جهان و نوآوری های پستی؛ تسهیل فعالیت های نوآورانه در قالب های مراکز نوآوری و تحقیقات کارافرینی در خدمات پستی و مرکز شتابدهنده کسب و کار های نوپا، توسعه فعالیت های کارآفرینانه، سرمایه گذاری در کسب و کار های نوپا و استفاده از ظرفیت های پست و دانشکده کارآفرینی برای تسهیل تبادلات کاری و علمی مرتبط با موضوع همکاری از مهمترین زمینه های همکاری طرفین در این تفاهم نامه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراهم کردن بستر مناسب کارآفرینی به وسیله پست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم کردن بستر مناسب کارآفرینی به وسیله پست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید