پیشنهاد تعطیلات تابستانه به دولت داده شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، به منظور افزایش گردشگری در کشور و به ویژه جنوب کشور، پیشنهاد تعطیلات زمستانه مطرح و به مجلس ارائه شد.

پیشنهاد تعطیلات تابستانه به دولت داده شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

این سازمان به منظور رونق گردشگری و عایدی در جنوب کشور پیشنهاد تصویب تعطیلات زمستانی را به دولت ارائه نموده است.

علی اصغر مونسان در حاشیه دوازدهمین همایش ملی علمی فرهنگی خلیج فارس در جمع وبلاگ دیجی سافت در بوشهر اضافه نمود:

آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال یکی از ظرفیت های خوب منطقه ها جنوبی است که به علت فعالیت مدارس امکان گردشگری کاهش می یابد.

وی گفت:

هفته گذشته در پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهوری موضوع تعطیلات زمستانی مطرح و به صورت شفاهی موافقت شد، امیدواریم این پیشنهاد به تائید و تصویب هیئت دولت برسد.

مونسان یادآور شد:

در صورت تصویب تعطیلات زمستانی اوج گردشگری دیگری همچون نوروز در کشور ایجاد می گردد.

مونسان اضافه نمود:

بر اساس برآورد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 100 هزار میلیارد ریال گردش مالی در 20 روز اول سال در حوزه گردشگری ایجاد شده است، بنابراین در صورت تصویب تعطیلات زمستانی در دولت موج گردشگری دیگری در منطقه ها جنوب کشور در زمستان ایجاد می گردد و استان بوشهر نیز می تواند از این موقعیت استفاده کند.

وی اضافه نمود:

معتقدیم منطقه ها جنوبی که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند ظرفیت بی نظیری در همه بخش های مالی به ویژه صنعت گردشگری دارند.

مونسان با بیان اینکه خلیج فارس به واسطه داشته های زیرآبی، سطحی و ساحلی یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری دریایی است گفت:

در سال های گذشته کمتر به گردشگری دریایی پرداخته شده و بیشتر در چند نقطه از خلیج فارس از جمله جزیره کیش متمرکز بوده است که کوشش می گردد با یاری مسئولان محلی و حمایت سازمان میراث فرهنگی گردشگری را در جنوب کشور رونق دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل و عایدی با کمترین سرمایه گذاری از ویژگی های گردشگری است، گفت:

اعتقاد داریم صنعت گردشگری می تواند به منطقه ها محروم در ایجاد شغل و عایدی یاری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود:

همه ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است و بناها و میراث فرهنگی در جای جای این کشور وجود دارد و در کرانه خلیج فارس نیز میراث ملموس و ناملموس زیادی وجود دارد.

مونسان اضافه نمود:

در زمان حاضر معاونت میراث فرهنگی طرح مطالعاتی خوبی با بوشهر و منطقه لیان آغاز نموده و کوشش می گردد اعتبار مناسب برای پشتیبانی از این طرح اختصاص یابد تا بخش میراث فرهنگی خلیج فارس و به ویژه استان بوشهر رشد کند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "پیشنهاد تعطیلات تابستانه به دولت داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تعطیلات تابستانه به دولت داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید