غریب آبادی: از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده است

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه برای مقامات آمریکایی اصطلاحاتی چون حق حاکمیت، برابری دولت ها، عدم مداخله و غیره فقط در کتاب های قدیمی یافت می گردد، گفت: از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده است.

غریب آبادی: از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ دیجی سافت، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین الملی انرژی اتمی به ادعاهای واهی سفیر آمریکا در نشست شورای حکام پاسخ داد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، در پاسخ به وی گفت:اقدامات قهری یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران و کشورهای دیگر، نشانگر این است که این دولت هیچ احترامی برای هنجارها و اصول حقوق و روابط بین الملل قائل نیست.

وی مطرح نمود: گزارشات آژانس گواهی می دهد که ایران به تمامی تعهدات خود در رابطه با عدم اشاعه پایبند است، در حالی که ایالات متحده آمریکا برای اجرای تعهدات خود ذیل ماده شش ان.پی.تی در خصوص خلع سلاح هسته ای، حتی یک گام کوچک هم بر نداشته است.

غریب آبادی اضافه نمود: سند آنالیز شرایط هسته ای ایالات متحده نیز گواه دیگری برای تداوم رویکرد تهاجمی هسته ای این کشور است.

وی با بیان اینکه این رژیم از این سلاح علیه مردم ژاپن استفاده نموده و سایر کشورها را نیز در خصوص استفاده احتمالی از آن تهدید می نماید، اظهار داشت: رژیم آمریکا سرمایه گذاری زیادی در تضعیف چارچوب های چندجانبه انجام می دهد، مقامات سازمان ها و دیوان های بین المللی را در صورت همراه نبودن در راستا آمریکا تحریم می نماید، از نهادهای چندجانبه خارج می گردد یا حق عضویت خود به بعضی از آنها را قطع می نماید تا آنها را در مقابل سیاست ها و تدابیر ضد آمریکایی مرعوب کند.

غریب آبادی توضیح داد: نباید اجازه دهیم آمریکا از سازمان های بین المللی به عنوان یک ابزار سیاسی یکبار مصرف برای منافع یک طرفه خود سوءاستفاده کند.

این دیپلمات ایرانی مطرح نمود: متأسفانه، ایالات متحده به چنین رفتاری عادت نموده است و اگر هر سازمان بین المللی بخواهد بر اساس وظیفه خود، برخلاف خواسته آمریکا عمل کند، با جمله معروف دونالد ترامپ تو اخراج هستی، روبرو می گردد.

وی با ذکر این نکته که عزم جدی آمریکا برای از بین بردن برجام و تحمیل فشار به اصطلاح حداکثری بر ایران، برای همه روشن است، گفت: حتی مقامات عالیرتبه این کشور نیز علناً اعلام نموده اند که سیاست آمریکا، استفاده از همه گونه فرصتی برای پیشبرد چنین راهبرد بیمارگونه بوده و از اینکه می گویند هر کاری را برای ایجاد تغییرات جدی در ایران انجام می دهند، احساس شرم نمی نمایند.

غریب آبادی گفت: متأسفانه، برای مقامات آمریکایی اصطلاحاتی مانند حق حاکمیت، برابری دولت ها، عدم مداخله و غیره فقط در کتاب های قدیمی یافت می گردد. برای آنها، اگر کشورها و سازمان های بین المللی در خدمت آنها نباشند، تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، مجازات می شوند.

از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده

به گزارش فارس، نماینده دائم ایران در آژانس اضافه نمود: از زمان تصدی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دولت آمریکا مجددا به رویه اقدامات قهری یکجانبه متوسل شده و بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع نموده است.

وی گفت: تحریم های غیر انسانی یکجانبه و غیرقانونی اعمال شده توسط ایالات متحده، حیات مردم عادی، از جمله آنهایی که احتیاج مبرم به دارو دارند را به طور مستقیم هدف قرار داده است. اعمال محدودیت یا تحریم به هر شکل ممکن بر تأمین دارو، به ویژه در این شرایط بحرانی که تمام دنیا از جمله ایران با ویروس کرونا درگیر هستند، نقض آشکار حق سلامتی و حق حیات است.

غریب آبادی اضافه نمود: این اقدام، همچنین در تضاد آشکار با دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری است که از ایالات متحده می خواهد همه موانع صادرات آزاد کالاهای بشردوستانه به ایران را از میان بردارد.

وی خطاب به حاضران در نشست گفت: البته باید اعتراف کنم که نباید از دولتی که سیاست آن مبتنی بر رویکرد زانو بر روی گردن، چه با شهروندان خود یا چه با دیگران بوده و با افتخار ابراز خرسندی می نماید که فشار بر مردم عادی و تروریسم مالی کارساز بوده، انتظاری بیش از این داشت.

نماینده ایران بیان نمود: بگذارید به شما اطمینان دهم که زمان دیگری فرا خواهد رسید که هیچ راهی به جز پیوستن به موج به راه افتاده علیه آنهایی که زانوی خود را در عرصه بین الملل روی گردن دیگران قرار می دهند، نخواهد بود؛ مانند جنبش من هم یا آنچه که اکنون در رابطه با جنبش نمی توانم نفس بکشم اتفاق می افتد.

غریب آبادی اضافه نمود: آن موقع فرا خواهد رسید و ما امیدواریم که زودتر از موعد آن فرا رسد؛ امیدواریم قبل از آن که خیلی دیر گردد، فرا برسد؛ امیدواریم قبل از اینکه این معماری چندجانبه موجود به طور برگشت ناپذیر خراب گردد، فرا برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "غریب آبادی: از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از 129 تحریم علیه ایران وضع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید