توزیع 2 میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن ، سهم ناچیز کشورهای فقیر

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، بر اساس گزارش نیویورک تایمز تا امروز شنبه پنج تیر ماه 1400 تعداد بیش از دو میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر دنیا توزیع و تزریق شده است.

توزیع 2 میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن ، سهم ناچیز کشورهای فقیر

به گزارش وبلاگ دیجی سافت ، تعداد تزریق دو میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر دنیا به این معناست که از هر 100 نفر در دنیا 37 نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

برترین فرایند واکسیناسیون در دنیا مربوط به کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، اروگوئه، شیلی، چین، مغولستان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر اسپانیا، فرانسه و ... دارند.

در مقابل بسیاری از کشورهای آفریقایی و بعلاوه نواحی مختلف آسیا و به خصوص کشورهای جنوب شرق اوضاع خوبی در زمینه واکسیناسیون ندارند.

بر اساس آنچه که نیویورک تایمز ارائه داده تا امروز شنبه پنجم تیر ماه تعداد 4 میلیون و 968 هزار و 642 نفر در ایران علیه کرونا واکسینه شده اند و این با توجه به جمعیت ایران نرخ 6.0 فرد واکسینه شده به ازای هر 100 نفر است.

هم اکنون برترین شرایط واکسیناسیون در دنیا مربوط به آمریکاست که با سه واکسن فایزر، مدرنا و جانسون جمعیت خود را واکسینه می نماید. به ازای هر 100 نفر در آمریکا، 152 نفر واکسینه شده اند.

بدترین آمار در دنیا مربوط به کشورهای بورکینافاسو، کنگو و چاد است که به ازای هر 100 نفر فقط 0.1 نفر واکسینه شده اند.

بر اساس گزارش های سازمان دنیای بهداشت همچنان فاصله قابل توجهی بین کشورهای فقیر و غنی در زمینه واکسینه کردن وجود دارد و سهم کشورهای غنی بسیار بیشترا ست.

منبع: جام جم آنلاین

به "توزیع 2 میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن ، سهم ناچیز کشورهای فقیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 2 میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن ، سهم ناچیز کشورهای فقیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید