سبزی ارزانی که قند خون را کنترل می نماید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، جعفری از سبزی های بسیار مفید است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به خواص سبزی جعفری اشاره می کنیم.

سبزی ارزانی که قند خون را کنترل می نماید

گیاه جعفری بی نهایت مفید بوده و حاوی ترکیباتی است که می توانند از شما در برابر سرطان دفاع نموده و سیستم ایمنی تان را تقویت نمایند. جعفری دارای ویتامین های C، K و A بوده و مواد معدنی زیادی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم دارد. این گیاه بیشتر از آنچه بیشتر مردم فکر می نمایند مغذی است. در ادامه به بعضی خواص جعفری اشاره می کنیم.

1. جعفری و کاهش التهاب

جعفری برای افرادی که آرتروز دارند بسیار مفید است چون روغنی دارد که ضدالتهاب بوده و می تواند به اندازه قابل توجهی از التهاب کاسته و درد مفاصل را تسکین بدهد.

2. جعفری منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها

جعفری منبع غنی از آنتی اکسیدان هایی است که با آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می نمایند. آنتی اکسیدان های جعفری شامل لوتئین* Lutein است که با استرس اکسیداتیو oxidative stress در بدن مبارزه می نماید. جعفری منبع خوبی از ویتامین های A و C است که این دو نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

لوتئین Lutein : یک آنتی اکسیدان در بعضی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ دار و تیره رنگ مانند کلم برگ و کاهو با برگ های سبز تیره یافت می گردد.

استرس اکسیداتیو oxidative stress : همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن است و به نوعی به حمله های بیولوژیک به ارگانیسم بدن تعبیر می گردد. به بیان دیگر، استرس اکسیداتیو عدم تعادل میان فراوری رادیکال های آزاد و دفاع های آنتی اکسیدانی تعریف می گردد.

3. جعفری به پاکسازی طبیعی بدن یاری می نماید

جعفری می تواند به عملکرد کبد یاری نموده و دفع طبیعی سموم از بدن را بهبود بدهد. جعفری حاوی دو ترکیب به نام های آپی ژنین Apigenin و میریستیسین myristicin (نوعی روغن فرار در جعرفی) است که فراوری آنزیم های کبد را افزایش می دهند.

آپی ژنین Apigenin : آنتی اکسیدانی که در بسیاری از گیاهان و سبزیجات یافت می گردد.

4. جعفری و خاصیت آنتی باکتریال

جعفری، منبع عالی یک آنتی باکتریال به نام کلروفیل* Chlorophyll است که با باکتری های بدن مبارزه نموده و می تواند عفونت را متوقف کند. جعفری برای نابود کردن باکتری های داخل دهان که باعث بد بود شدن آن می شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می تواند یاری کند تنفس تان بد بو نگردد.

کلروفیل Chlorophyll : یا سبزینه رنگدانه ای سبز رنگ است که در بیشتر گیاهان یا خزه ها یافت می گردد.

5. جعفری و کنترل دیابت

در طب سنتی ترکیه از جعفری برای درمان دیابت استفاده می گردد چون توانایی این گیاه در کنترل قند خون به وسیله آزمایشات علمی ثابت شده است. محققان، جعفری را روی موش هایی که دیابت داشتند تست کردند و دریافتند مصرف جعفری طی یک دوره یک ماهه توانسته بود قند خون را کاهش بدهد.

6. جعفری و کاهش ریسک سرطان

مصرف منظم جعفری می تواند ریسک سرطان را هم کاهش بدهد. جعفری دارای مقادیر زیادی فلاوونوئید (رنگدانه گیاهی) به نام آپی ژنین است که گفته می گردد به پیشگیری از سرطان هایی مانند سرطان پوست، سرطان سینه و سرطان پروستات یاری می نماید. آپی ژنین هم نوعی آنتی اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی دارد.

7. جعفری محافظ قلب و رگ های خونی

جعفری برای نابود کردن باکتری های داخل دهان که باعث بد بود شدن آن می شوند نیز مفید است، بنابراین جویدن جعفری بعد از غذا می تواند یاری کند تنفس تان بد بو نگردد.

اسیدآمینه ای به نام هوموسیستئین Homocysteine وجود دارد که می تواند به قلب و رگ های خونی آسیب بزند و جعفری می تواند با آن مبارزه کند. جعفری حاوی اندازه مناسبی از اسید فولیک است که از اندازه هوموسیستئین های مضر در خون کم می نماید. این اتفاق می تواند در یاری به پیشگیری از سکته مغزی و حمله قلبی مفید باشد.

8. جعفری و تقویت استخوان ها

تنها دو قاشق چای خوری جعفری بیشتر از 15 درصد از احتیاج روزانه شما به ویتامین K را تأمین می نماید. بدن از ویتامین K برای فراوری پروتئینی به نام اوستئوکلسین استفاده می نماید. اوستئوکلسین در فرایند استخوان سازی و تقویت آن ها کاربرد دارد. ویتامین K مانع تجمع کلسیم در بافت های بدن می گردد. اگر تجمع کلسیم در بافت های بدن زیاد گردد می تواند بیماری های قلبی و عروقی ایجاد کند.

استئوکلسین Osteocalcin : مهمترین پروتئین غیر کلاژنی در ماتریکس استخوان است که دارای قابلیت اتصال به کلسیم است.

9. جعفری و تقویت سیستم ایمنی

جعفری دارای عناصری است که سیستم ایمنی را تقویت می نمایند. کلروفیل موجود در جعفری با عفونت های باکتریایی و قارچی مبارزه می نماید. ویتامین A، تأثیرگذاری سلول های سفید خون را بهبود بخشیده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن نیز به مبارزه با سرطان و حتی علائم پیری یاری می نماید.

10. جعفری و پیشگیری از سنگ کلیه

جعفری ادرارآور است، یعنی فرایند جریان مایعات را در بدن بهتر می نماید. این تأثیر یاری می نماید از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری گردد و مایعات زیادی در بدن جمع نگردد. بهبود جریان مایعات در بدن به مبارزه با سنگ صفرا و عفونت های ادراری نیز یاری نموده و از نفخ زیاد هم پیشگیری می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "سبزی ارزانی که قند خون را کنترل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزی ارزانی که قند خون را کنترل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید