خواص قهوه گانودرما

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، خواص قهوه گانودرما بیش از 2000 سال است که شناخته شده است. این قهوه که به عنوان قهوه قارچ لینگژی یا ریشی نیز شناخته می گردد، خواص درمانی متعددی را از خود نشان می دهد و به همه چیز از خواب بهتر و انرژی بیشتر تا تقویت سلامت کبد یاری می نماید. در مقایسه با قهوه معمولی، کافئین کمتری دارد و مواد مغذی بیشتری دارد. فواید سلامتی آن به علت قارچ گانودرما لوسیدوم یا قارچ ریشی قرمز است که یکی از مواد اصلی آن است.

خواص قهوه گانودرما

درباره قهوه گانودرما

این نوشیدنی سالم از عصاره قارچ قرمز و دانه های قهوه بوداده ساخته شده است. گانودرما لوسیدوم، ماده اصلی آن، معمولاً در چین باستان به عنوان قارچ جاودانگی نامیده می شد. روی شاخه های درختان رشد می نماید و قلیایی ترین غذای روی زمین محسوب می گردد. هزاران سال پیش، افراد ثروتمند معتقد بودند که قارچ قرمز کلید جاودانگی است.

فواید سلامتی گانودرما لوسیدوم به وسیله علم تأیید شده است. این قارچ دارویی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد، خستگی مزمن را از بین ببرد و شما را در برابر سرطان محافظت کند. بیشتر مردم از آن به عنوان یک تقویت نماینده و محرک طبیعی استفاده می نمایند. مطالعات نشان می دهد که می تواند اضطراب و افسردگی را نیز کاهش دهد.

علاوه بر عصاره قارچ قرمز، این نوشیدنی حاوی قهوه بوداده و سایر مواد طبیعی مانند استویا، بادیان یا نعناع است. دستور غذا از سازنده ای به سازنده دیگر فرق دارد. این نوشیدنی اساساً تمام فواید قهوه به علاوه خواص درمانی قارچ را در خود فراهم آورده است.

یکی از برترین نکات در خواص قهوه گانودرما این است که به علت مقدار کم کافئین آن بعید است که باعث بی خوابی گردد و حتی می توان آن را در نیمه شب هم نوشید. در واقع حتی گفته می گردد که خواب را بهبود می بخشد و اضطراب را از بین می برد. علاوه بر این، نسبت به قهوه معمولی اسیدیته کمتری دارد و برای کسانی که مسائل گوارشی مانند زخم معده یا IBS دارند، ایدئال است.

به طور کلی، اگر بپرسید چرا باید قهوه گانودرما بنوشیم، می توانیم بگوییم:

  • تقویت ایمنی
  • برطرف خستگی
  • بهبود حافظه
  • افزایش انرژی و استقامت
  • کاهش کلسترول
  • کاهش التهاب
  • تسکین استرس
  • کند کردن فرایند پیری
  • بهبود گردش خون

گانودرما بعلاوه به عنوان یکی از برترین منابع آنتی اکسیدان ها شناخته می گردد.

خواص قهوه گانودرما

با این که به طور رسمی اثر دارویی گانودرما لوسیدوم به وسیله سازمان های بهداشتی به رسمیت شناخته نشده اند، با این حال، هزاران مطالعه فواید خواص قهوه گانودرما برای سلامتی را تأیید می نمایند. قهوه ای که با عصاره آن درست می گردد خواص مشابهی دارد. سرشار از ویتامین C، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است که انرژی پایداری را برای بدن تأمین می نماید و سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می نماید. به علت سطح بالای آنتی اکسیدانی که دارد، با پیری و استرس اکسیداتیو نیز مبارزه می نماید.

بعضی مطالعات نشان می دهند که قهوه گانودرما نسبت به چای سبز و کاکائو آنتی اکسیدان بیشتری دارد. عصاره قارچ قرمز، ماده اولیه آن، مقادیر زیادی گلوتاتیون را که به عنوان آنتی اکسیدان اصلی نیز شناخته می گردد، در خود دارد.

این ماده مغذی به سم زدایی از کبد و کلیه ها یاری می نماید و در عین حال توانایی بدن شما برای دفع سموم را بهبود می بخشد. افرادی که سطح گلوتاتیون پایینی دارند بیشتر در معرض مسائل قلبی عروقی، بیماری های عصبی، خستگی مزمن و اختلالات ایمنی هستند. علاوه بر این، گلوتاتیون باعث افزایش طول عمر و کاهش پیری می گردد.

قهوه گانودرما بعلاوه حاوی ویتامین C است که منجر به کاهش خطر ابتلا به عفونت های ویروسی می گردد. بعلاوه عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشد، علائم آسم را تسکین می دهد و مقاومت بدن را در برابر استرس افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که سطح قند خون را متعادل نموده و از دیابت محافظت می نماید.

آثار جانبی احتمالی قهوه گانودرما

علی رغم فوایدی که برای سلامتی دارد، این نوشیدنی برای همه مناسب نیست. اگر به محر ک ها حساس هستید، قهوه گانودرما ممکن است برترین انتخاب نباشد. ممکن است لرزش، ضربان قلب سریع و مسائل خواب را تجربه کنید. از آنجایی که این نوشیدنی پاسخ سیستم دفاعی بدن را تحریک می نماید، مصرف آن برای کسانی که دارای سیستم ایمنی بیش فعال هستند توصیه نمی گردد.

بیشتر مطالعات نشان می دهد که قهوه گانودرما در صورت مصرف در دوزهای میانه بی خطر است. فقط مطمئن شوید که به قارچ حساسیت ندارید. بعلاوه توجه داشته باشید که قارچ گانودرما لوسیدوم و سایر قارچ های دارویی ممکن است در لخته شدن خون اختلال ایجاد نمایند.

از دیگر آثار جانبی خواص قهوه گانودرما می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرگیجه
  • ناراحتی معده
  • تحریک پوست

کلام آخر

گفته می گردد که قهوه گانودرما فواید بسیاری برای سلامتی دارد. با این حال، هنوز آن طور که باید و شاید درباره این مدعا تحقیق نشده است. تحقیقات اولیه فواید احتمالی آن را برای درمان سرطان و سایر بیماری ها نشان می دهد. با این که با قطعیت نمی توان این ادعاها را مطرح نمود، اما با نیم نگاهی فهرست تأیید شده خواص قهوه گانودرما و با توجه به این که می توان آن را تقریباً ماده ای بی ضرر به حساب آورد، ما پیشنهاد می کنیم که حداقل برای مدتی اندک آن را تجربه کنید و خودتان تصمیم بگیرید!

منبع: اسنپ مارکت

به "خواص قهوه گانودرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص قهوه گانودرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید