5 میلیون یمنی یک گام با قحطی فاصله دارند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد هشدار داد که در سال 2021، دست کم پنج میلیون نفر از مردم یمن تنها یک گام تا قحطی فاصله خواهند داشت.

5 میلیون یمنی یک گام با قحطی فاصله دارند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش وبلاگ دیجی سافت از فارس، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که دست کم پنج میلیون نفر از مردم یمن احتمالاً با یک قدم فاصله از قحطی در سال آینده به سرخواهند برد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، این نهاد از سازمان ملل در بیانیه ای کوتاه که بر روی حساب رسمی توییتری خود قرار داده بود، هشدار داد که بیش از نیمی از جمعیت یمن احتمالاً در سال 2021 بیش از پیش با معضل قحطی و گرسنگی روبرو خواهند بود.

طبق این گزارش، برآوردهای فائو حاکی از آن است که حدود 50 هزار نفر از مردم یمن احتمالا در سال 2021 در شرایط شبیه به قحطی به سرخواهد برد.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در ادامه پس از اشاره به فاجعه انسانی پیش رو در یمن تأکید کرد که به منظور نجات این کشور جنگ زده به حمایت فوری جامعه بین الملل احتیاج است.

پیش از بیانیه هشدارآمیز فائو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز اواخر آبان ماه امسال، هشدار داد که یمن با بدترین بحران گرسنگی که دنیا طی چند دهه گذشته شاهد آن بوده، روبرو است.

وی در این خصوص شرح داد: یمن با خطر بدترین بحران گرسنگی که دنیا طی چند دهه گذشته شاهد آن بوده، روبرو است.

دبیر کل سازمان ملل تشدید بحران یمن را به واسطه کاهش شدید یاری ها و شکست در حمایت خارجی از اقتصاد این کشور غرب آسیا توصیف کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود از بی توجهی سازمان ملل به ادامه محاصره یمن انتقاد کرد و گفت: نادیده دریافت محاصره یمن توسط سازمان ملل، امری غیرقابل درک است آنهم در زمانی که محاصره، جنبه دیگری از حمله است. هر رویکردی که توقف حملات و لغو محاصره را با یکدیگر در نظر نگیرد محکوم به شکست است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

مقامات سعودی تا به امروز چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش بس در یمن خبر داده اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا برطرف محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره برداری از تاکتیک آتش بس بر حملات خود افزوده اند.

این در حالی است که حضور نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مرز شمال یمن با عربستان برای مقابله با تجاوز نیروهای ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن است که تقریبا به شکل روزانه مناطق غیرنظامی در این نوار مرزی را هدف گرفته و از شروع تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن، صدها شهروند یمنی فقط در این منطقه کشته و زخمی شدند.

منبع: جام جم آنلاین

به "5 میلیون یمنی یک گام با قحطی فاصله دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 میلیون یمنی یک گام با قحطی فاصله دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید