بیانیه یک نهاد رسمی آمریکا علیه ایران ، اتهام زنی دوباره سناتور ارشد آمریکایی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه بار دیگر ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد.

بیانیه یک نهاد رسمی آمریکا علیه ایران ، اتهام زنی دوباره سناتور ارشد آمریکایی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت به نقل از فارس، مارک وارنر معاون کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا بار دیگر ایران را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

وی در جلسه ای در این کمیته ضمن متهم کردن این سه کشور برای دخالت در انتخابات آمریکا گفت: به نظرم تهدید از طرف هر سه این کشورها جدی است.

وارنر در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد روسیه یک کارزار تحریف اطلاعات را برای اثرگذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع نموده است. او گفت: ضروری است عموم مردم آمریکا از بعضی کارزارهای تحریف اطلاعات که روس ها در حال حاضر انجام می دهند آگاه باشند.

یک نهاد رسمی آمریکا دو هفته پیش در بیانیه ای ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

در بیانیه ای که ویلیام ایوانیا، مدیر مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات، از نهادهای زیرمجموعه مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر نموده آمده است: کشورهای خارجی از تدابیر اثرگذار در رسانه های اجتماعی و سنتی برای اثرگذاری بر دیدگاه ها و ترجیحات رأی دهندگان آمریکایی، ایجاد تغییر در سیاست های آمریکا، دامن زدن به تفرقه ها و تضعیف اعتماد به فرایند دموکراتیک ما استفاده می نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در حال حاضر، نگرانی ما در وهله اول از چین، روسیه و ایران است- اگرچه بقیه دولت ها و بازیگران غیردولتی هم می توانند به فرایند انتخاباتی ما ضربه بزنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر برگزار خواهد شد. اخیراً چند نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه نموده اند که خواهان جلوگیری از دخالت ادعایی کشورهای چین، روسیه و ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

رسانه های آمریکایی حدود 6 هفته پیش گزارش دادند مارکو روبیو و کریس ون هولن تهیه نماینده های این طرح هستند و آنها گفته اند قصد دارند آن را به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال اقتصادی 2021 اضافه نمایند.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نهادهای حاکمیتی آمریکا بارها کشورهای دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم نموده اند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 هکرهای روسی به رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ نموده و اطلاعات محرمانه آن را به بیرون درز داده اند. مسکو همیشه این اتهامات را رد نموده است.

این ادعاها در حالی مطرح شده که آمریکا از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب فرایند دموکراسی در دیگر کشورها به وسیله توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

دونالد ترامپ شهریورماه سال 1397 فرمانی را امضا کرد که بستر قانونی لازم را برای اعمال تحریم های جدید علیه شرکت ها یا افراد خارجی مظنون به دخالت در انتخابات آمریکا فراهم می نماید.

غیر از انتخابات ریاست جمهوری ادعاهایی هم درباره دخالت یا کوشش برای دخالت در انتخابات کنگره آمریکا مطرح شده است.

دن کوتس، مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا دی ماه سال 1397 در گزارشی کشورهای روسیه، چین و ایران را به کوشش برای اثرگذاری بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا متهم کرد.

در آن گزارش ادعا شده بود این سه کشور کوشش نموده اند روی رأی دهندگان در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال 2018 اثر بگذارند، اما شواهدی مبنی بر نفوذ آنها به سیستم های رأی گیری وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیانیه یک نهاد رسمی آمریکا علیه ایران ، اتهام زنی دوباره سناتور ارشد آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه یک نهاد رسمی آمریکا علیه ایران ، اتهام زنی دوباره سناتور ارشد آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید