یک روش موثر برای کاهش فشار خون

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، طبق گزارشی که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، داده های صدها شرکت کننده مرد و زن 55 ساله و بالاتر که در مراکز مراقبت از سالمندان در چین بودند، آنالیز شد.

یک روش موثر برای کاهش فشار خون

این داده ها از پژوهشی بزرگ تر و پیشین با عنوان تصمیم بگیر- نمک (DECIDE-Salt) به دست آمد که 1612 شرکت نماینده را شامل می شد.

متخصصان برای تجزیه و تحلیل تازه، روی 157 زن و 454 مرد که سطح فشار خون سالمی داشتند و به آنها غذا با میزان معمولی نمک یا با جایگزین نمک داده شد، متمرکز شدند.

متخصصان دریافتند که کاهش بیش از یک سوم نمک با جایگزین مکمل معدنی دیگر یعنی کلرید پتاسیم با طعم نمک، همراه با طعم دهنده های دیگر مانند قارچ، جلبک دریایی و لیمو، قابلیت محافظت در برابر فشار خون بالا در یک دوره دو ساله را در پی خواهد داشت.

دکتر یانگ فنگ وو، نویسنده ارشد این پژوهش و مدیر اجرایی دانشگاه پکن می گوید: اگرچه این تحقیق در چین اجرا شده است، اما این یافته ها باید در خصوص افراد دیگر کشورها از جمله ایالات متحده اعمال گردد.

به گفته او هر کسی می تواند از جایگزین نمک سود ببرد، خواه فشار خون بالا داشته باشد یا خیر.

به گزارش ان بی سی، فشار خون بالای کنترل نشده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و کلیوی، دیابت و زوال عقل را افزایش می دهد.

به گزارش انجمن قلب آمریکا، بیشتر آمریکایی ها بیش از حد نمک مصرف می نمایند که حدود 3500 میلی گرم در روز است.

در حال حاضر، سازمان غذا و دارو توصیه می نماید بزرگسالان سالم کمتر از 2300 میلی گرم نمک (حدود یک قاشق چای خوری) در روز مصرف نمایند.

کلرید پتاسیم که ترکیب مکمل ضروری پتاسیم با کلرید است، بدون افزودن سدیم مضر به رژیم غذایی، طعم و مزه ای مانند نمک خوراکی به غذا می دهد و همان عملکرد را دارد.

میزان توصیه شده مصرف روزانه پتاسیم برای افراد 19 سال و بالاتر 3400 میلی گرم برای مردان و 2600 میلی گرم برای زنان است.

به گفته وی، تحقیقات قبلی نشان می داد جایگزین های نمک فشار خون، به ویژه فشار خون سیستولیک (عدد بالایی در میزان گیری فشار خون) را در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می دهند.

او تاکید نمود پژوهش تازه تاثیر نمک جایگزین بر افرادی را که فشار خون طبیعی دارند توسعه می دهد.

دکتر دیپاک گوپتا، دانشیار پزشکی در بخش پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی واندربیلت، گفت: فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر دنیا است.

او معتقد است که جایگزین نمک در کاهش فشار خون نقش مهمی دارد. به گفته او، داشتن رژیم غذایی غنی از پتاسیم احتمالا بر کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر جورج دانگاس، رئیس قلب و عروق در مانت سینای کویینز که در این پژوهش شرکت نداشت، می گوید: کاهش مصرف نمک به مدت طولانی، می تواند چالش برانگیز باشد، مگر اینکه جایگزینی رضایت بخش پیدا کنیم.

منبع: گردشبان

به "یک روش موثر برای کاهش فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روش موثر برای کاهش فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید