پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی نو

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، محققان بیمارستان مانت ساینای نیویورک در مطالعه اخیرشان دریافتند تغییرات اتفاق افتاده در فعالیت الکتریکی قلب می تواند به پیش بینی اینکه کدامیک از بیماران مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان بیشتر در معرض مرگ قرار دارند، یاری کند.

پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی نو

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، به گفته محققان این نشانگر زیستی به راحتی قابل مقدار گیری است و به طور بالقوه می تواند زمان مرگ بیماران را چند روز قبل از رخ دادن، پیش بینی کند.

هنگامی که بیمارستان ها مملو از بیماران مبتلا به کووید -19 است یکی از موضوعاتی که شرایط را برای پزشکان دشوارتر می سازد این است که باید توجه خود را بیشتر بر روی چه بیمارانی متمرکز نمایند. اکنون تعیین شده تعدادی نشانگر زیستی که در خون وجود دارند می توانند به ارزیابی بیمارانی که بیشتر در معرض مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری هستند، یاری نمایند.

گرچه جمع آوری و تجزیه و تحلیل آزمایش خون زمان می برد، اما این نشانگر زیستی تازه را می توان با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگرام ساده (EKG) مقدار گیری کرد. محققان ادعا می نمایند این نشانگر زیستی می تواند به پیش بینی زودتر (حداقل دو روز زودتر) مرگ بیماران مبتلا به این بیماری یاری کند.

معیار هایی که به وسیله محققان این مطالعه ایجاد شده است LoQRS نامیده می گردد. جاشوا لامپرت (Joshua Lampert) نویسنده این مطالعه می گوید: نتایج این مطالعه به ما نشان داد کاهش شکل موج در دستگاه الکتروکاردیوگرام در طول بیماری کووید-19 می تواند ابزار مهمی برای کارکنان مراقبت های بهداشتی باشد تا دریابند باید از کدام بیماران بیشتر مراقبت نمایند.

جالب است که محققان بعلاوه دریافتند که LoQRS در تشخیص آن دسته از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا که احتمال مرگ آن ها زیاد است هم موثر است. میانگین زمان مرگ تا اولین مقدار گیری LoQRS در بیماران آنفلوانزا، حدود شش روز بود. محققان خاطرنشان کردند که این موضوع نشان می دهد کووید-19 یک بیماری بسیار جدی تر از آنفولانزا است.

یافته های این مطالعه در مجله American Journal of Cardiology منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید