شاسی بلند چانگان یونی کی ، Uni، K معرفی شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، جدیدترین محصول چانگان، یک کراس اور اندازه میانه با طراحی مدرن و تحسین برانگیز است. یونی کی، پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ با قدرت 230 اسب بخار دارد.

شاسی بلند چانگان یونی کی ، Uni، K معرفی شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت به نقل از زومیت، چانگان، یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی چین محسوب می شود. این شرکت، سال 1962 تأسیس شده است و سابقه همکاری با برندهای مطرح دنیا، مثل فورد، سوزوکی و مزدا دارد. گروه چانگان، درکنار سایک موتورز، فاو (FAW) و دانگ فنگ، یکی از چهار غول خودروسازی چین از نظر تیراژ تولید است و بیش از سه میلیون دستگاه فروش سالیانه دارد.

چانگان در صنعت چین، به نام خودروسازی با محصولات ارزان قیمت و عامه پسند شناخته می شود. اولین کراس اور این شرکت با نام CS35 در کشورمان از طریق سایپا مونتاژ شد و به دلیل قیمت پایین (ارزان ترین کراس اور بازار ایران) مورد توجه قرار گرفت. امروزه با سرمایه گذاری گسترده، چانگان برای تولید خودروهای نزدیک به استاندارد دنیای تلاش می کند و درکنار محصولات اقتصادی، مدل های مدرن و چشم گیر به سبد خود اضافه کرده است. مدیران این گروه خودروسازی، برای جایگزینی کامل خودروهای برقی و هیبریدی با محصولات احتراقی تا سال 2025 برنامه دارند.

رسانه های مرتبط با صنعت خودروسازی دنیا، معمولا توجهی به تولیدات چین و برندهایی مثل چانگان ندارند. این محصولات، عموما با هدف فروش در کشورهای کمتر پیشرفته عرضه می شوند و راهی اروپا و آمریکا نخواهند شد. در سمت دیگر ماجرا، رشد اقتصادی چینی به افزایش درآمد بخش وسیعی از مردم این کشور منجر شده است و حالا، برندهایی مثل مرسدس بنز، آئودی و بی ام و هم محصولاتی مختص چین با بدنه کشیده تر و امکانات ویژه ارائه می کنند. چنین شرایطی، مسلما فرصت خوبی برای خودروسازان چینی است تا تولیدات باکیفیت تر برای میلیون ها شهروند متول ساکن چین بسازند و البته، استانداردهای لازم برای صادرات به اروپا و آمریکا را کسب کنند.

نوترین محصول چانگان بانام یونی کی (Uni-K) آنچنان زیبا و چشم نواز طراحی شده که به فاصله یک روز از رونمایی در چین، مورد تحسین رسانه های مشهور مرتبط با صنعت خودروسازی دنیا قرار گرفته است. سبک طراحی کوپه برای این کراس اور، فراتر از خودروهای مرسوم درمیان شرکت های چینی به نظر می رسد.

در نمای رو به رو، جلوپنجره مشبک با طرح خلاقانه و فضایی، چراغ های باریک LED به شکل Y، خطوط مورب داخل سپر و حجم دهی دقیق کاپوت جلو، فراتر از انتظار ما از یک کراس اور چینی است. دستگیره های مخفی شونده برای درهای ورود به کابین، چرخ های بزرگ 21 اینچ و خمیدگی چشم نواز سقف تا انتهای بدنه هم، چانگان یونی کی را نزدیک به کراس اورهای لوکس اروپایی مثل پورشه کاین نشان می دهد.

در نمای پشت، چراغ های باریک با پیوستگی و برجستگی وجود دارند که شباهت بین چانگان یونی کی و پورشه کاین را تقویت می کنند. البته حجم دهی دقیق سپر عقب با اگزوزهای دوقلو در طرفین، چراغ های کوچک عمودی روی بال انتهای سقف و جایگاه مناسب نصب پلاک در یونی کی، متفاوت از کاین و متناسب با ابعاد کراس اور چینی است. دیگر نکته جالب اینکه، محصول چانگان، از نظر طول و عرض، کوچک تر از شاسی بلند لوکس آلمانی است اما ارتفاع سقف بالاتری دارد؛ پس فضای مفید سرنشینان، در حد یک کراس اور معمولی مثل هیوندای توسان خواهد بود.

هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی های فنی چانگان یونی کی منتشر نشده است اما نصب موتور توربوشارژ دو لیتری، محتمل خواهد بود. چنین پیشرانه ای روی دیگر محصولات چانگان 229 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. استفاده از جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و سیستم دو دیفرانسیل هم در شاسی بلندهای مدرن چانگان، سابقه دارد.

قیمت نهایی یونی کی برای فروش در بازار چین، معادل 27 هزار دلار اعلام شده است. اطلاعات بیشتر، شامل تصاویر و امکانات کابین تا یک ماه آینده و طی نمایشگاه گوانجو منتشر خواهد شد. تولید شاسی بلند نو چانگان برای سه ماهه نخست سال 2021 برنامه ریزی شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "شاسی بلند چانگان یونی کی ، Uni، K معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند چانگان یونی کی ، Uni، K معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید