وزیر بهداشت بریتانیا: مردم خودمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، وزیر بهداشت بریتانیا روز آدینه در اظهاراتی گفته است که واکسیناسیون بچه ها در بریتانیا علیه ویروس کرونا به صدور واکسن به سایر کشورهای دنیا اولویت خواهد داشت.

وزیر بهداشت بریتانیا: مردم خودمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیجی سافت به نقل از رویترز، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس تاکید نمود: واکسیناسیون بچه ها بریتانیایی علیه بیماری کرونا نسبت به صدور واکسن به سایر کشورهای دنیا اولویت دارد.

بر اساس این گزارش سازمان داروی بریتانیا روز آدینه مجوز استفاده از واکسن فایزر-بیونتک را برای بچه ها 12 تا 15 سال صادر نموده است ولی نهادهای بهداشتی دنیا هشدار داده اند که اگر کشورهای ثروتمند جمعیت کم خطر خود را نسبت به سایر کشورهای دنیا که با کمبود شدید واکسن روبرو هستند، در اولویت قرار دهند، کشورهای کم عایدی و در حال توسعه با فاجعه روبرو خواهند شد.

وزیر بهداشت انگلیس در پاسخ به سئوالی درباره اولویت دادن به بچه ها و نوجوانان بریتانیایی نسبت به افراد آسیب پذیر در سراسر دنیا در برابر ویروس کرونا، گفت: نخستین وظیفه من به اسم وزیر بهداشت انگلیس، این است که مطمئن شوم بریتانیا در برابر این ویروس حفاظت و ایمن شده است.

هنکاک میزبان وزرای بهداشت گروه 7 است که در دانشگاه آکسفورد ملاقات نموده اند. نشست رهبران گروه 7 قرار است هفته آینده در انگلیس برگزار گردد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه طرح هایی را برای صدور 25 میلیون دوز واکسن مازاد به کشورهای دنیا ارائه نموده است. فرانسه هم اعلام نموده است که میخواهد واکسن کرونا در اختیار سنگال قرار دهد.

در حالی که بریتانیا به سه چهارم بزرگسالان خود حداقل یک دوز واکسن تزریق نموده و تقریبا نیمی از بزرگسالان را به طور کامل واکسینه نموده است، هنکاک گفته ست که بریتانیا هنوز در وضعیتی قرار ندارد که واکسن در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

بریتانیا برای جمعیت 67 میلیون نفری خود بیش از 500 میلیون دوز واکسن کرونا سفارش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر بهداشت بریتانیا: مردم خودمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت بریتانیا: مردم خودمان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید