خبرنگاران برگزیت و محدودیت های کرونایی در انگلیس؛ تشدید فشارها بر جانسون

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، تهران-خبرنگاران- نخست وزیر انگلیس که پیشتر به دلیل مسئله برگزیت با چالش های گسترده ای روبرو بوده اکنون به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی با فشارهای دیگری روبرو شده است.

خبرنگاران برگزیت و محدودیت های کرونایی در انگلیس؛ تشدید فشارها بر جانسون

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ دیجی سافت به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که این روزها به دلیل مسئله خروج کشورش از اتحادیه اروپا به دنبال توافق تجاری با اتحادیه اروپا بوده و در این راستا چالش هایی داشته اکنون به دلیل اعمال محدودیت های جدید از سوی دولت لندن برای مهار شیوع کرونا با فشارهای داخلی بیشتری روبرو شده است.

براساس این تصمیم ناگهانی که توسط وزیر بهداشت انگلیس در مجلس مطرح شد، بعضی مکان های عمومی از جمله رستوران ها در لندن از روز چهارشنبه تعطیل خواهند شد. این محدودیت های جدید چند روز پیش از کریسمس اعلام شده و منجر به خالی شدن خریدارانی که معمولا در این زمان از سال در خیابان ها حضور داشتند، می گردد.

وزیر بهداشت انگلیس در حالی از شناسایی یک گونه جدید ویروس کرونا در این کشور سخن به آورده که دلیل افزایش سریع شمار مبتلایان در پایتخت و چند منطقه دیگر این کشور شده است.

اما این مسئله منجر به توقف انتقادها از سوی بعضی افراد مرتبط با حزب محافظه کار انگلیس نشده است. بعضی افراد این حزب هشدار داده اند که محدودیت های جدید ضربه دیگری به بعضی مشاغل از جمله کسب و کارهای خرد خواهد بود.

بعضی منطق این محدودیت های شدید جدید را زیر سوال بوده اند چون پیش از این صحبت از کاهش محدودیت ها از سوی دولت برای دورهمی خانواده ها در روزهای منتهی به کریسمس بود.

مارک هارپر رئیسگروه بهبودی کووید-19 یک انجمن حزبی از قانونگذاران محافظه کار که از تاکتیک های دولت طی دوران کرونا انتقاد نموده اند، گفت: ما باید به چرخه ویران نماینده اعمال محدودیت ها و تعطیلی های مکرر خاتمه دهیم، حمایت و اعتماد عموم را بدست بیاوریم و زندگی در یک جهت پایدار را آغاز کنیم.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام نموده که این کشور، سازمان بهداشت جهانی را در جریان این گونه جدید ویروس کرونا گذاشته این در حالی است که کارشناسان حوزه پزشکی اعلام نموده اند که کشف این گونه جدید مسئله ای تعجب برانگیز نبوده است بنابراین احتیاج به کنترل شدید مرزی احساس می گردد.

پیش از این دولت لندن اعلام نموده بود به دنبال لغو چند روزه بعضی محدودیت ها به دلیل کریسمس از جمله اجتماع خانوادگی بوده اما بعضی کارشناسان نسبت به این لغو موقت بعضی محدودیت ها هشدار داده بودند.

دلی سریدهار رئیس برنامه جهانی بهداشت عمومی در دانشگاه ادینبورگ در این زمینه گفت: آنها (مقامات دولت) باید گردهمایی افراد طی دوران کریسمس را لغو نمایند چون لغو این نوع محدودیت ها مسائل را افزایش می دهد که نشانه هایش در ماه ژانویه(دی) و به شکل افزایش میزان ابتلا، بستری ها و مرگ و میر بروز خواهد نمود.

انگلیس تنها کشور اروپایی نیست که با موج دیگری از شیوع کرونا روبرو شده است. المان، ایتالیا، بلژیک و فرانسه همگی از اعمال محدودیت های شدید که در دوران تعطیلات کریسمس نیز اجرایی خواهد شد، خبر داده اند.

بوریس جانسون مسئله اعلام محدودیت های جدید را به وزیر بهداشت واگذار کرد. نخست وزیر انگلیس با تصمیم سیاسی سخت دیگری در روزهای آینده در خصوص توافق تجاری با اروپا پس از برگزیت روبرو است.

براساس جدید آمارهای اعلام شده، بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در سراسر انگیس به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به 64 هزار و 400 مورد فوتی داشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برگزیت و محدودیت های کرونایی در انگلیس؛ تشدید فشارها بر جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزیت و محدودیت های کرونایی در انگلیس؛ تشدید فشارها بر جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید