مواد غذایی ملین

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، ملین های طبیعی، مواد غذایی سرشار از آب و فیبر هستند. همزمان با مصرف این مواد غذایی، مقدار زیادی نیز آب بنوشید.

مواد غذایی ملین

1. تخم کتان

تخم کتان یک ملین طبیعی خوب محسوب می گردد. طبق یک تحقیق که در سال دو هزار و پانزده اجرا شده، لعاب تخم کتان خاصیت ملینی دارد. بعلاوه تخم کتان سرشار از فیبر و امگا 3 است که برای دستگاه گوارشی مفید واقع می گردد. 1 یا 2 قاشق غذاخوری پودر تخم کتان را در 1 لیوان آب اضافه نموده و بنوشید. دو بار در روز قبل از خواب و در طول روز این مخلوط را بهره ببرید.

2. آلوبخارا

آلوبخارا نیز سرشار از فیبر قابل حل در آب است و به حفظ نظم و ترتیب حرکات روده یاری می نماید. روزانه 6 الی 7 عدد آلوبخارا بخورید یا صبح ها به صورت ناشتا ½ تا 1 فنجان آب آلوبخارای تصفیه نشده بنوشید.

3. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص ملین قدرتمندی دارد. بعلاوه ژل آلوئه ورا بیش از 75 درصد مواد مغذی از جمله مواد معدنی، ویتامین ها، آمینواسیدها، آنزیم ها و آب را دارد. 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به 1 فنجان آب یا آب میوه اضافه نموده و در مخلوط هم بزنید. صبح ها این نوشیدنی را با معده خالی بنوشید.

4. روغن کرچک

روغن کرچک به علت خواص ملینی که دارد، معروف است. 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک را در 1 فنجان آب پرتقال یا کران بری بریزید. برای بچه ها از ½ قاشق غذاخوری بهره ببرید. این نوشیدنی را با شکم خالی بنوشید.

5. انجیر

هم انجیر خشک و هم انجیر تازه خواص ملینی دارند. 2 الی 3 عدد انجیر تازه با پوست بخورید. پوست انجیر حاوی اندازه زیادی فیبر و کلسیم است. اگر می خواهید انجیر خشک بخورید، آن ها را چند ساعت در آب بخیسانید.

6. سیب

میوه سیب و آب آن به عنوان ملین استفاده می گردد. سیب سرشار از فیبر هاضم است. بعلاوه سیب حاوی ماده ای به نام پکتین است که محرک حرکات روده محسوب می گردد. روزانه 1 یا 2 عدد سیب با پوست بخورید. بعلاوه می توانید هر روز آب سیب تازه بخورید.

7. گلابی

گلابی سرشار از فیبر و آب است. روزانه 1 یا 2 عدد گلابی با پوست بخورید یا آب آن را به صورت تازه تهیه نموده و بنوشید.

8. بامیه

بافت لزج بامیه خواص ملینی دارد. روزانه 1 الی 2 فنجان بامیه بخورید تا یبوست را درمان نمایید.

منبع: فوت و فن

به "مواد غذایی ملین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی ملین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید