رژیم تخم مرغ؛ راهکار سریع برای لاغری با رژیم تخم مرغ

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، بسیاری از مردم روز خود را با تخم مرغ آغاز می نمایند. این تخم مرغ چه به صورت هم زده باشد و چه سرخ شده و یا آب پز، وقتی با یک تکه نان تست آغشته شده با کره، همراه می گردد شما را برای آغاز یک روز پرانرژی آماده می نماید. این صبحانه تعادلی کامل از پروتئین و کربوهیدرات را برای حفظ انرژی بدن تا وقت ناهار داراست. همراه شدن تخم مرغ با بحث لاغری اما پای این خوراکی همیشگی و باوفا را به جز صبحانه، به نهار و شام هم کشانده است. ما در ادامه به همه سؤالات احتمالی شما در خصوص رژیم تخم مرغ پاسخ می دهیم.

رژیم تخم مرغ؛ راهکار سریع برای لاغری با رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ چیست؟

رژیم تخم مرغ یک رژیم محدودکننده، کم کربوهیدرات و کوتاه مدت است. بسته به اینکه می خواهید چقدر رژیمتان سفت وسخت باشد، تعداد تخم مرغی که در روز باید مصرف کنید، فرق دارد. سه نوع رژیم تخم مرغ وجود دارد که در هر سه، هر وعده غذایی شامل یک عدد تخم مرغ یا منبع دیگری از پروتئین بدون چربی به همراه سبزیجات غیرنشاسته ای است. پیداکردن یک رژیم غذایی از یک منبع پروتئین بدون چربی، به همراه اندازهی سبزیجات، ایده جالبی می تواند باشد و علت محبوبیت آن هم شاید همین است.

با رژیم تخم مرغ چه می توانید بخورید؟

با رژیم تخم مرغ 14 روزه شما می توانید تخم مرغ، منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی و تکه های بدون چربی گوشت گاو و گوسفند را مصرف کنید. بعلاوه می توانید میوه های کم کربوهیدرات (1 تا 2 وعده در روز) و سبزیجات غیر نشاسته ای به همراه منابع چربی مانند روغن نارگیل، کره و مایونز (در اندازه بسیار کم) را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

در رژیم تخم مرغ 3 روزه شما باید 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب یک عدد تخم مرغ بخورید. در ادامه روز هم باید هر 3 تا 4 ساعت یک وعده غذایی مبتنی بر تخم مرغ به همراه 15 گرم کره یا چربی سالم مصرف کنید. به یاد داشته باشید که در این رژیم، 3 ساعت قبل از خواب باید خوردن را متوقف کنید و دیگر چیزی نخورید. ازآنجایی که هدف اصلی این برنامه غذایی ایجاد حالت کتوز است، حالتی که در آن به کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز احتیاج دارید، خوردن میوه بسیار محدود می گردد.

با رژیم غذایی تخم مرغ، خوردن چه غذاهایی ممنوع می گردد؟

در رژیم تخم مرغ، خوردن منابع غذایی حاوی کربوهیدرات محدود می گردد. درنتیجه از خوردن میوه هایی که بیشترین اندازه قند و نشاسته را دارند باید خودداری کنید. میوه هایی مثل انبه، انگور، گیلاس، هندوانه، گلابی، انجیر و موز در رژیم تخم مرغ جایی ندارند. بعلاوه باید از خوردن غذاهای نشاسته دار مثل سیب زمینی، پاستا، برنج، نان، رشته فرنگی و غذاهای تولید شده و همین طور غذای فوری، دوری کنید. البته شیر گاو، ماست و بستنی، دیگر ممنوعه های این رژیم هستند.

انواع رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ 14 روزه؛ در این رژیم شما می توانید به همراه تخم مرغ میوه های کم کربوهیدرات را هم مصرف کنید. این نوع نسبت به رژیم غذایی سه روزه تخم مرغ محدودیت کمتری دارد. بااینکه دنبال کردن این رژیم برای کوتاه مدت آسان است اما به علت کالری بسیار کمی که دارد، ادامه دادن آن می تواند سخت باشد.

رژیم تخم مرغ 3 روزه؛ در این رژیم که برای گرفتن نتایج چشم گیر در زمان کوتاه طراحی شده است، کالری دریافتی شما بسیار کم می گردد. هدف این رژیم القای حالت کتوژنیک برای سوزاندن چربی است.

رژیم تخم مرغ و گریپ فروت؛ این رژیم بر اساس رژیم گریپ فروت که یکی دیگر از رژیم های پرطرفدار برای کاهش وزن است، طراحی شده است. با این تفاوت که در این نسخه شما می توانید علاوه بر مرکبات کم کالری از تخم مرغ و سایر منابع پروتئین بدون چربی نیز بهره ببرید.

آیا این رژیم باعث کاهش وزن می گردد؟

با توجه به محدودیت های رژیم تخم مرغ و محتوای کم کربوهیدرات آن، شما کالری کمی دریافت می کنید. ازآنجایی که کالری ای که روزانه می سوزانید بیشتر از اندازه دریافتیتان است، این رژیم موجب کاهش وزن می گردد. هرچند اصلا نباید ورزش کردن را فراموش کنید وگرنه که ممکن است با انباشت اضافی مواد نالازم برای بدن روبرو شوید.

خب پس دیدیم که تخم مرغ می تواند چقدر مفیدتر از چیزی باشد که به نظر می رسد، با این حساب شما می توانید انواع غذا با تخم مرغ را برای رژیم غذایی خودتان انتخاب کنید و خیالتان راحت باشد که هم یک غذای مفید می خورید و هم خودتان را لاغر می کنید. راستی یادتان باشد که یکی از برترین مجلاتی هم که می توانید برای مطالعه درباره انواع رژیم غذایی مطالعه کنید، اکسپرس مگ است.

منبع: فوت و فن

به "رژیم تخم مرغ؛ راهکار سریع برای لاغری با رژیم تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم تخم مرغ؛ راهکار سریع برای لاغری با رژیم تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید