مقررات بازگشایی مدارس انگلیس در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، دانش آموزان و دانشجویان در سراسر بریتانیا پس از دو ماه تعطیلات تابستانی، خود را برای سال تحصیلی نو آماده می نمایند اما کارشناسان هشدار داده اند که با تجمع بچه ها و بزرگسالان در کلاس های درس، محتمل است موارد ابتلا به ویروس کرونا در هفته های آینده افزایش یابد.

مقررات بازگشایی مدارس انگلیس در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، پرفسور جیسون لیچ، مقام ارشد پزشکی اسکاتلند، روز سه شنبه به شبکه اسکای نیوز گفت که محتمل است با توجه به ادامه شیوع نوع دلتا ویروس کرونا و تسهیل محدودیت های قرنطینه، بریتانیا در مقابله با ادامه همه گیری دقایق حساسی را پیش رو داشته باشد.

از روز 9 اوت که محدودیت های کووید تا حدی برداشته شد، موارد ابتلا به بیماری در اسکاتلند همه هفته دو برابر شده است. پرفسور لیچ می گوید که بازگشایی آکادمی های اسکاتلند از نیمه ماه اوت، افزایش موارد ابتلا به کووید-19 را سبب شده است.

با توجه به اینکه بیشتر شاگردان مدارس در انگلیس (بخشی از بریتانیا)، ولز و ایرلند شمالی از روز دوشنبه، 6 سپتامبر به مدارس باز خواهند گشت، والدین نگران هستند که در صورت ابتلای فرزندانشان به ویروس کرونا در حین تحصیل چه باید بنمایند.

در انگلیس، آکادمی ها از این به بعد ملزم نیستند برای کاهش تماس شاگردان، آن ها را به اصطلاح در حبابهای محدود به کلاس درس نگه دارند. اصطلاح حباب های دانش آموزی در انگلیس به سال گذشته و اوج همه گیری کرونا در این کشور باز می گردد که در آن موقع به مدارس گفته شد محصلان را در گروه های مجزا از هم دسته بندی نمایند به طوریکه هر دانش آموز فقط با هم گروهی های خودش می توانست تعامل داشته باشد و ادغام و ارتباط گرفتن اعضای گروه های مختلف با هم به منظور جلوگیری از ابتلای خوشه ای به کرونا، ممنوع بود.

بعلاوه در بازگشایی فعلی، اجبار استفاده از ماسک و قرنطینه هم لغو شده است اما از کلیه شاگردان دبیرستانی دعوت شده که به طور منظم هر سه تا پنج روز آزمایش سریع ویروس کرونا را انجام دهند.

اگر جواب آزمایش کرونای کودک مثبت باشد، باید بر اساس مقررات پیش از تعطیلات تابستانی به مدت 10 روز خود را در خانه قرنطینه کند. بر اساس راهنمای دولت، کودک باید یک آزمایش دیگر کرونا هم بدهد و تا هنگام اعلام نتیجه آن همچنان از خانه خارج نگردد.

از شاگردان مبتلا به کرونا یا والدین آن ها خواسته خواهد شد اطلاعات تماس های نزدیک آن ها با آکادمی یا دیگر نقاط را در اختیار مسئولان بگذارند. از بچه های که با بیمار در تماس بوده اند هم آزمایش کرونا ترشحات بینی (پی سی آر) گرفته می گردد.

افرادی که با کودک بیمار در تماس بوده اند به قرنطینه ملزم نیستند مگر آزمایش ویروس کرونای آن ها مثبت باشد. این مسئله، والدین و دیگر همخانه های کودک که آزمایش آن ها هم مثبت شده است را هم در بر می گیرد.

اگر جواب دومین آزمایش کرونا کودک منفی بود و عوارض بیماری کووید را نداشت، می تواند به مدرسه بازگردد.

در اسکاتلند هم دانش آموزان تشویق شده اند که هفته ای دو بار آزمایش سریع کرونا انجام دهند. اگر کودکی در مدرسه نشانه های ابتلا به کووید-19 داشته باشد، کارکنان آکادمی تا هنگامی که والدین بیمار او را به خانه نبرده اند، از او مراقبت خواهند کرد.

در این صورت، خواهران و برادران بیمار در آن آکادمی یا هر آکادمی دیگری باید هرچه زودتر به خانه بازگردند و خود را قرنطینه نمایند. بر اساس تارنمای نظام درمان عمومی اسکاتلند، تمام اعضای خانواده بیمار باید تا هنگامی که جواب آزمایش او تعیین گردد، در خانه بمانند. هیچ یک از ساکنان خانه بیمار نباید سر کار و مدرسه یا به اماکن عمومی برود یا از وسایل ایاب وذهاب عمومی استفاده کند. این قرنطینه خودداری از خروج از خانه به هر علت از جمله خرید غذا و دیگر وسایل ضروری را هم شامل می گردد.

بعلاوه دولت ایالتی ولز به پدر و مادرها توصیه نموده است بچه هاشان را -چه نشانه بیماری داشته باشند و چه نداشته باشند- در تمام طول سال تحصیلی به دو آزمایش سریع کرونا در هفته ملزم نمایند.

نتایج آزمایش های سریع کرونا باید اینترنتی اعلام گردد.

بچه های که نشانه های ابتلا به کووید-19 دارند، باید در خانه بمانند و والدینشان ترتیب آزمایش آن ها را بدهند. اگر جواب آزمایش کودک مثبت باشد، نظام موسوم به تست، ردیابی و حفاظت (تی تی پی) به آن ها و افرادی که با آنان درتماس نزدیک بوده اند توصیه می نماید خود قرنطینه نمایند.

در میان اشخاصی که با بیمار تماس نزدیک داشته اند، بزرگسالانی که دو دز واکسن کرونا دریافت نموده یا زیر 18 هستند به قرنطینه شدن ملزم نخواهند بود.

بچه های که با بیمار تماس نزدیک داشته اما هیچگونه نشانه کووید-19 ندارند و به قرنطینه ملزم نشده اند، می توانند همچنان در کلاس درس حاضر شوند اما به آن ها توصیه خواهد شد آزمایش کرونا بدهند. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، باید خود را قرنطینه نمایند.

در ایرلند شمالی هم بسیاری از آکادمی ها از هفته گذشته باز شده اند اما کلیه مدارس از روز پنجشنبه (دوم سپتامبر) شروع به کار کردند.

از تمام دانش آموزان سال هشتم تا چهاردهم و کارکنان مدارس خواسته شده است داوطلبانه آزمایش کووید دهند. این آزمایش ها هفته ای دوبار و در خانه انجام می گردد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دانش آموزی که نتیجه آزمایشش مثبت است، باید فورا مراتب را تلفنی به مسئول کووید آکادمی خود اطلاع دهد. سپس والدین کودک باید او را برای آزمایش پی سی آر به مرکز آزمایش کرونا محله ببرند. اگر نتیجه آزمایش پی سی آر هم مثبت باشد، بیمار و تمام افراد خانواده باید تا 10 روز خود را قرنطینه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مقررات بازگشایی مدارس انگلیس در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات بازگشایی مدارس انگلیس در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید