تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه، باید برای تزریق روزانه 10 هزار دز واکسن آماده شویم

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، خبرنگاران/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه اطلاع داد وافزود: تعداد بستری ها حدود 200 نفر نسبت به روزهای اوج کم شده است.

تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه، باید برای تزریق روزانه 10 هزار دز واکسن آماده شویم

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز (20 اردیبهشت) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به سیر نزولی کرونا در استان گفت: خوشبختانه در دو هفته اخیر شاهد سیر کاهشی این بیماری در استان بوده ایم و عملا می توان گفت پیک بیماری را پشت سرگذاشته و در سراشیبی قرار داریم.

وی تعداد بستری های حال حاضر مراکز درمانی استان را 658 نفر اعلام و توضیح داد: این تعداد نسبت به پیک موج چهارم حدود 200 نفر کاهش داشته است.

وی اعلام نمود: از مجموع این بستری ها هم اکنون 144 نفر در بخش های ویژه بستری هستند که حال 30 نفر از آنها وخیم است.

مرادی با اشاره به کاهش چشمگیری بستری های روزانه گفت: در حال حاضر میانگین بستری های روزانه به 118 نفر رسیده که نسبت به روزهای اوج در هفته سوم فروردین با میانگین روزانه 199 مورد بستری عملا نصف شده است.

وی به فرایند کاهشی فوتی های کرونا در استان هم اشاره نمود و اضافه نمود: میانگین فوتی های روزانه کرونا از حدود 10 نفر در روزهای اوج بیماری به میانگین روزانه هفت نفر رسیده است.

وی اضافه نمود: مبتلایان قطعی روزانه کرونا هم کاهش خوبی داشته و از 440 نفر به 351 نفر رسیده است.

باید برای تزریق روزانه 10 هزار دُز واکسن در خرداد آماده شویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز 64 هزار دُز واکسن تحویل استان شده که 48 هزار و 471 دُز آن تزریق شده و فرایند واکسیناسیون ادامه دارد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز شده و روز به روز تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون در حال افزایش است.

مرادی گفت: آنطور که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده تا سرانجام اردیبهشت ماه یک میلیون و تا سرانجام خردادماه 9 میلیون دز واکسن در سطح کشور توزیع می گردد که سهم استان از این تعداد حدود 250 تا 300 هزار دُز می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام نمود: این تعداد دُز واکسن باید ظرف 30 تا 40 روز تزریق گردد و این یعنی تزریق روزانه حدود 10 هزار دُز واکسن و باید برای انجام این تعداد واکسیناسیون فضا و مکان در نظر گرفته گردد.

وی اضافه نمود: مکان های موجود قطعا جوابگوی انجام این تعداد واکسیناسیون نیست و احتیاج است سایر دستگاه ها هم پای کار آمده و مکان های مناسب و نیز بعضی تجهیزات را در اختیار برنامه واکسیناسیون قرار دهند.

مرادی اضافه نمود: در حال حاضر فرصت چندانی برای معین مکان های واکسیناسیون نداریم و هرچه سریعتر این کار باید انجام گردد تا از برنامه عقب نمانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرانجام با اشاره به خریداری و نصب شش دستگاه سی تی اسکن طی هفته های گذشته در سطح استان گفت: هم اکنون پیگیر خرید یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای شهرستان گیلانغرب هستیم که به محض خرید در این شهرستان نصب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه، باید برای تزریق روزانه 10 هزار دز واکسن آماده شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سیر نزولی کرونا در کرمانشاه، باید برای تزریق روزانه 10 هزار دز واکسن آماده شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید