مبتلایان به اُمیکرون این مواد غذایی را بخورند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، تهران (پانا) - این روزها تعداد مبتلایان به اُمیکرون بسیار افزایش یافته است. اما هنگام مبتلا به امیکرون باید مواد غذایی مصرف گردد که بدن ضعیف نگردد.

مبتلایان به اُمیکرون این مواد غذایی را بخورند

به گزارش سایت بیتوته، چند هفته است که تعداد افراد مبتلا به Omicron در کشور، افزایش یافته است. واکسیناسیون برترین راه برای کاهش علائم امیکرون است. اما Omicron افراد واکسینه شده را نیز در چنگال خود می گیرد. از طرف دیگر، اگر کسی به Omicron آلوده گردد، آن را درک نمی نماید. کدام غذا را باید مصرف کرد و چه چیزی را نباید مصرف کرد. در چنین شرایطی ما در اینجا به شما می گوییم که به محض مشاهده علائم امیکرون چه غذاهایی را باید مصرف کنید. بدانیم.

انواع مواد غذایی مفید برای امیکرون:

ماست:

اگر به بیماری امیکرون مبتلا هستید و بدن درد ندارید می توانید از کشک و ماست شیرین بهره ببرید. خوردن ماست به علت نرم و خنک بودن، احساس خوبی در گلو ایجاد می نماید. بعلاوه سرشار از پروتئین است که به همین علت گرسنگی نیز کمتر می گردد. اما در نظر داشته باشید که کشک باید در زمان ناهار مصرف گردد.

سوپ:

یکی دیگر از وعده های غذایی آسان برای تسکین و تغذیه گلو سوپ است. سوپ حاوی اندازه زیادی الکترولیت است که مصرف آن خوب است. از طرف دیگر، اگر گرسنه تر هستید، می توانید سبزیجات را نیز به سوپ اضافه کنید. به همین علت بدن مواد مغذی بیشتری دریافت می نماید که به مبارزه با عفونت یاری می نماید.

سبزیجات برگ دار:

اگر به Omicron Variant مبتلا هستید، باید سبزیجات برگدار بخورید. در اینجا می تواند برای شما مفید باشد. برای این کار می توانید اسفناج، خردل، کلم، گل کلم، سبزیجات شنبلیله مصرف کنید. با مصرف آنها، بدن شما عناصر غذایی زیادی را دریافت می نماید که می تواند به شما در مبارزه با عفونت Omicron یاری کند. جدای از این، با مصرف آن ایمنی شما نیز تقویت می گردد.

* اگر می خواهید از Omicron اجتناب کنید، کشمش و خرما بخورید، سیستم ایمنی شما قوی خواهد شد.

خوردن مواد مغذی برای مبتلایان امیکرون

پروتئین ها:

تخم مرغ، کشک، شیر، شیر سویا، پنیر، مرغ، ماهی، کلوچه و حبوبات کامل.

ویتامین C:

مواد غذایی سرشار ازویتامین C مانند: آملا، لیموترش، پرتقال، گواوا و غیره.

مواد حاوی روی:

نخود، بادام هندی، تخم مرغ، اسفناج، عدس، شیر.

چربی های امگا 3:

گردو، ماهی چرب، دانه کتان، دانه چیا، آجیل کاج.

آب:

روزانه 2 تا 3 لیتر آب مصرف کنید تا خود را در حالت هیدراته نگه دارید.

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و فصلی:

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و فصلی نه تنها آنتی اکسیدان ها را اضافه می نمایند، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را نیز به بدن اضافه می نمایند که برای ایمنی قوی ضروری است.

یک پزشک متخصص می گوید: کووید-19 عفونتی است که در آن طعم و اشتها تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین، فرد بعلاوه باید غذاهای خاصی را در مقادیر کم مصرف کند که اشتها را قلقلک می دهد و اندازهی طعم مانند کریسپی یا سرخ نموده برنج می دهد. اما اگر فردی دارای حرکات شل یا گلودرد است، غذاهای سرخ شده، نوشابه ها، مواد غذایی فرآوری شده و شیرینی های سنگین مطلقاً ممنوع هستند.

او می گوید که گزینه کامل غذای سالم - دال عدس، قیمه، کشک، سوپ گشنیز با لیموترش. برنج پالاک، باکری مخلوط دانه، سیر سبز تازه تفت داده شده با قیمه و نمک، قند پخته و برشته با نمک و فلفل، سوپ چغندر هویج.

خوب بخورید تا احساس خوبی داشته باشید، با یک متخصص تغذیه خبره صحبت کنید اگر احساس می کنید برای برنامه ریزی و تهیه وعده های غذایی سالم و مغذی برای عزیزانتان که تحت درمان برای COVID19 هستند یا کسانی که به تازگی بهبود یافته اند به یاری احتیاج دارید.

خوردن مواد مغذی هنگام مبتلا به امیکرون

خوردن غذاهای غنی از مرکبات و نوشیدن آب پرتقال برای ویتامین C ممکن است به عنوان یک تقویت نماینده طبیعی ایمنی به نظر برسد که هنگام بیماری باید به آن دست پیدا کنید، اما دکتر باب می گوید در خصوص داشتن امیکرون، خوردن آن ها برای شما راضی نماینده نخواهد بود.

دکتر تغذیه می گوید: غذاهایی که از مرکبات تشکیل شده اند و غذاهایی که کمی ترش هستند، قورت دادن آنها بسیار سخت خواهد بود. همه اینها با نوع Omicron است - با گلودرد شدید. قورت دادن بعضی از این غذاها سخت خواهد بود، بنابراین به همین علت است که من پیشنهاد می کنم با غذاهای نرم مانند ماست و سایر پروبیوتیک ها به آرامی آغاز کنید.

در صورت مبتلا شدن به امیکرون حتما از پزشک خود برای مصرف مواد غذایی سوال کنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مبتلایان به اُمیکرون این مواد غذایی را بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به اُمیکرون این مواد غذایی را بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید