عکس ، نور فرابنفش راز باستانی را آشکار کرد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، گجت نیوز نوشت: دانشمندان در حال آنالیز یک فسیل باستانی با نور UV بودند که ناگهان موضوعی جالب آشکار شد.

عکس ، نور فرابنفش راز باستانی را آشکار کرد

در دنیای امروزی نور فرابنفش کاربردهای متعددی از روشن کردن پوسترها گرفته تا ضدعفونی کردن اماکن و درخشان کردن جانورانی همانند ومبات (جانور کیسه داری شبیه خرس) دارد. حالا نیز نور UV اسرار مجذوب کننده مربوط به یک صدف دریایی باستانی را آشکار نموده است. این صدف الگوها و رنگ های بسیار زیبایی روی خود دارد که تا پیش از این تعیین نبودند.

انسان با چشم غیر مسلح قادر به تماشا نور فرابنفش نیست؛ اما این نور می تواند در هنگام تابش به فسیل ها واکنش هایی را ایجاد کند. Klaus Wolkenstein، دیرینه شناس دانشگاه Gottingen آلمان در حال آنالیز فسیل یک صدف دریایی از دوره مزوزوییک بود که ناگهان متوجه این موضوع شد.

الگوهای شکل گرفته روی فسیل به رنگ نارنجی، زرد و قرمز هستند و به صورت خطوط صاف، زیگزاگ و مشابه شعله های آتش دیده می شوند. جالب اینجاست که صدف های دریایی امروزی زیر نور فرابنفش نمی درخشند و الگوی خاصی ندارند. حتی در فسیل های نسبتا نو نیز چنین چیزی دیده نمی گردد.

بنابراین می توان گفت که اسرار صدف دریایی باستانی در فرآیند فسیل شدن و در طول میلیون ها سال شکل گرفته اند. بعلاوه رنگ این الگوها با توجه به محل شکل گیری فسیل فرق دارد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، نور فرابنفش راز باستانی را آشکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، نور فرابنفش راز باستانی را آشکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید