تجربه زندگی رنسانس در موزه نو بلژیک

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، اگر تا به امروز در خصوص چگونگی زندگی در عصر رنسانس سوال داشته اید، می توانید پاسخ را در موزه نو بازسازی شده بلژیک بیابید.

تجربه زندگی رنسانس در موزه نو بلژیک

موزه هف وان باسلیدن (The Hof van Busleyden Museum) در مشلان (Mechelen)، شهری در استان آنتوئر (Antwerp) در منطقه فلاندری در بخش مدرن و به روز بلژیک واقع شده است. این شهر در قرن چهارده و پانزده میلادی، مرکز هلند بورگاندی (Burgundian Netherlands) بوده است. این موزه پس از دو بار عملیات ترمیم، بازگشایی شده تا به ما نشان دهد که زندگی رنسانس در این بخش از دنیا به چه شکل بوده است.

خانه این موزه، قصر زیبای شهر، متعلق به هیرونیموس ون باسلیدن (Hieronymus Van Busleyden)، انسان گرای معروف و حامی هنر قرن پانزدهمی است. همان روح انسانیت، امروز موزه را به تصویر می کشد. با گردش در سالن های موزه می توانید رنسانس بورگاندی را در گذار تاریخ، ایده ها، قدرت و ساخت، صنعتگری، استادکاری و استادی ببینید.

اتاق های مختلف در موزه شما را به زندگی روزمره مردم در عصر رنسانس خواهد برد و به امروز متصل خواهد نمود. برای مثال، هر سال، موزه با برجسته کردن سه جامعه مختلف شهر مشلان، به بازدیدنمایندگان این فرصت را می دهد تا دوره بورگاندی را تا به امروز مرور نمایند و نحوه اتصال آن ها به هم را بیابند.

در تاریخ کشورهای سفلی (عنوان منتسب به کشورهای یک منطقه ساحلی در غرب اروپا و تشکیل شده از کشورهای هلند و بلژیک)، هلند بورگاندی، مجموعه ای از تیول های (ملک یا زمین بخشیده شده و امانت موقت) شاهنشاهی و فرانسوی تحت حاکمیت خاندان والیوس بورگاندی و وارثان دودمان هابسبورگ در سال های 1384 تا 1482 میلادی بود. این منطقه شامل بخش های بزرگی از بلژیک و هلند، لوکزامبورگ و منطقه ها شمالی فرانسه بود.

در وب سایت این موزه نوشته شده است:

در حال حاضر مانند گذشته، قصر یک مکان دیدار است که در آن ایده های نو متولد شده و هنر، جمع آوری و نمایش داده می گردد.

موزه ون باسلیدن بعلاوه شامل نمایشگاه های موقت، فعالیت هایی برای بچه ها و گروه های مدرسه ای و پروژه های شهری در یک کوشش حقیقی برای خلق دوباره روح انسانیت که عصر رنسانس را متحول کرد، است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موزه می توانید به وب سایت رسمی آن، رجوع کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "تجربه زندگی رنسانس در موزه نو بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه زندگی رنسانس در موزه نو بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید