عادات خوبی که شما را بیمار می نمایند!

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، به گفته محققان عمل به نکات بهداشتی گاهی می تواند شما را بیمار کند.

عادات خوبی که شما را بیمار می نمایند!

همان طور که می دانید رعایت نکات بهداشتی و سلامتی برای ما مفید است؛ اما پیشنهاد می گردد به این 9 عادت که در صورت انجام بیش از حد می توانند به سبک زندگی شما آسیب برسانند، توجه کنید.

ورزش کردن، مسواک زدن بیش از حد دندان ها، نوشیدن آب بطری، مصرف بیش از حد ویتامین ها و بسیاری موارد دیگر.

1) مصرف زیاد غذا های حاوی سطوح بالای هیستامین:

موادی همانند پنیر و آجیل هیستامین دارند. هیستامین در واقع یک ماده شیمیایی است که در بدن فراوری می گردد.

دکتر هانا برای، متخصص تغذیه گفت: این ماده به تنظیم سیستم ایمنی بدن و تنظیم واکنش های آلرژیک و التهابی یاری می نماید.

با این حال تنظیم آن به شدت به وسیله بدن کنترل می گردد و ناهماهنگی در سطح آن می تواند منجر به عدم تحمل هیستامین (HIT) در بعضی افراد گردد. خصوصا جایی که سطوح این ماده شیمیایی از توانایی بدن برای تجزیه آن بیشتر است.

علائم این افراد می تواند شامل گرفتگی معده، کهیر، گر گرفتگی، خارش، سردرد و اسهال باشند.

اگر فکر می کنید هیستامین می تواند یک مشکل بالقوه برای شما باشد، برای مدت کوتاهی یک رژیم با مقدار هیستامین کم را امتحان کنید.

2) مصرف بیش از حد مکمل ها:

توصیه می گردد که یک عدد مکمل در روز مصرف کنید و علت خوبی برای این کار وجود دارد؛ زیرا مصرف بیش از حد بعضی ویتامین ها می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، ویتامین C بیش از حد می تواند باعث مسائل گوارشی مانند حالت تهوع و گرفتگی معده گردد؛ بنابراین دستورالعمل ها را رعایت کنید.

3) افراط در مصرف سبزی ها:

همه می دانند که مصرف مقدار معقول سبزی ها برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم است؛ اما مصرف بیش از حد آن می تواند به ویژه برای کسانی که از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برند، تأثیر گذار باشد.

محقق آندریا برتون گفت: بسیاری از بیماران IBS پس از خوردن سبزی هایی مانند کلم بروکلی مشکلشان تشدید می گردد که می تواند به علت مقدار و نوع فیبر و قند موجود در سبزی ها باشد.

به عنوان مثال سیستم گوارشی شما ممکن است تمام فیبر های سبزی ها را به طور مؤثر تجزیه نکند که ممکن است در حین عبور دستگاه گوارش را تحریک کند.

او گفت: یکی از راه های درمان این است که از یک برنامه غذایی پیروی کنید که کمتر شامل غذا هایی مانند هویج، پیازچه، خیار، بادمجان، زنجبیل، زیتون، کاهو، جوانه لوبیا، پیاز بهار، بوک چوی و شلغم باشد.

4) فقط آب بطری بنوشید:

دکتر برتون شرح داد: تنها نوشیدن آب های بطری شده، می تواند تأثیرات مضری بر بدن داشته باشد. به این علت که بطری های پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و بعلاوه به مقدار آب لوله کشی خالص نیستند. دکتر پیشنهاد می نماید که آب لوله کشی خود را فیلتر نموده و بطری های خود را در خانه پر کنید.

5) حذف تمام غذا های چرب:

غذا های چرب برای سلامتی مضر هستند و باعث افزایش وزن و سایر مسائل می شوند که می دانید، اما انواع چربی های سالم در غذا هایی مانند دانه ها، آجیل، آووکادو و روغن زیتون وجود دارند که می توانند به سلامتی بهتر یاری نمایند. این چربی ها سطح انرژی را افزایش می دهند و به جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K یاری می نمایند.

6) مسواک زدن بیش از حد دندان ها:

مسواک زدن هر شبانه روز در صبح و شب برای حفظ بهداشت دهان و دندان حیاتی است، اما بعضی افراد در آن زیاده روی می نمایند که می تواند آسیب زننده باشد.

مسواک زدن برای دندان ها ساینده است و اگر به شدت یا برای مدت طولانی انجام گردد می تواند آسیب زا باشد.

7) استفاده زیاد از ضدعفونی نماینده های دست:

کووید باعث شد بسیاری از افراد همواره یک بطری ضدعفونی نماینده دست را به همراه خود داشته باشند، این در حالی است که اگر بیش از حد استفاده گردد، می تواند بر سیستم ایمنی طبیعی تأثیر منفی بگذارد.

بعلاوه می تواند به میکروبیوم پوست آسیب برساند. میکروبیوم پوست می تواند خطر نفوذ اشعه ماورای بنفش، واکنش های آلرژیک و میکروب هایی را که در دفاع طبیعی شما نفوذ می نمایند، افزایش دهد.

8) ورزش بیش از حد:

انجام بعضی از ورزش های روزانه مهم است، اما زیاده روی در آن می تواند منجر به آسیب دیدگی گردد و بدن شما پس از ورزش احتیاج به استراحت و ریکاوری داشته باشد. ورزش زیاد می تواند بر سطح انرژی و خلق و خو تأثیر منفی بگذارد و در نتیجه باعث عصبانیت، تحریک پذیری و کم خوابی گردد.

9) جویدن بیش از حد آدامس:

جویدن آدامس یک راه عالی برای تازه کردن فوری نفس است، اما در صورت جویدن زیاد به علت مقدار هوایی که وارد بدن می گردد، می تواند باعث مسائل گوارشی گردد.

وقتی آدامس می جوید، معده انتظار دارد که غذا نزدیک باشد و آغاز به فراوری آنزیم های مورد احتیاج برای هضم می نماید. این امر می تواند شما را بیشتر گرسنه کند و باعث پرخوری گردد. بعلاوه بعضی از آدامس ها حاوی شیرین نماینده هایی هستند که هضم آن ها سخت است و باعث نفخ و فراوری گاز های گوارشی می شوند.

منبع: فرارو

به "عادات خوبی که شما را بیمار می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادات خوبی که شما را بیمار می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید