ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به 20 ترابیت می رسد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، حمید فتاحی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در راستای توسعه و تأمین ظرفیت پهنای باند کشور، گفت: مطابق با برنامه ریزی پیش بینی شده برای سال 1401، ظرفیت لایه هسته شبکه ملی اطلاعات به 20 ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد نمود.

ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به 20 ترابیت می رسد

وی با بیان اینکه این مهم قرار است با استفاده از توان و ظرفیت فراوری داخل محقق گردد، گفت: پهنای باند اینترنت کشور نیز بر مبنای احتیاج شبکه تأمین می گردد و مسئله ای از بابت آن وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه برنامه دائمی ما در شرکت ارتباطات زیرساخت توسعه پهنای باند اینترنت متناسب با احتیاجمندی های کشور است، اضافه نمود: ما توسعه پهنای باند را متوقف نمی کنیم و مبتنی بر مقدار رشدی که به صورت دائمی در شبکه وجود دارد، ظرفیت را تأمین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می گردد شرکت ارتباطات زیرساخت باید مجوز خرید پهنای باند را از دستگاه های مربوطه اخذ کند و این فرآیند باعث بروز مسائل در کیفیت و کندی سرعت اینترنت می گردد، گفت: این موضوع درست نیست و بهتر است کسانی که این ادعا را دارند در مورد آن شرح دهند. اما آنچه که در روال تأمین پهنای باند وجود دارد این است که مطابق با احتیاجمندی شبکه و ارزیابی بخش فنی، پهنای باند حتی بالاتر از مقدار مورد احتیاج شبکه، تأمین می گردد تا کشور از این لحاظ دچار مشکل نگردد. این فرآیند به صورت دائمی طی می گردد و این طور نیست که یک پروژه مقطعی باشد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام نمود: فرایند دائمی تأمین پهنای باند با توجه به مقدار رشد ترافیک ارتباطی که از سوی اپراتورها اعلام می گردد و نیز ارزیابی تیم فنی شبکه زیرساخت، دنبال می گردد.

وی در مورد برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت ترانزیت اینترنت بین الملل نیز گفت: مطابق با هدفگذاری برنامه ششم توسعه، ظرفیت ترانزیت ارتباطی کشور را به 5 ترابیت بر ثانیه رسانده ایم و هم اکنون در پی جذب ترافیک با مذاکره با کشورهای همسایه و اپراتورهای ارتباطی منطقه هستیم.

به گفته فتاحی تأمین ظرفیت ترانزیت پهنای باند اینترنت بین الملل از راستا ایران، باعث رونق مالی برای کشور خواهد شد.

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه کشور، به شرکت ارتباطات زیرساخت اختیار داده که شرکت ملی ترانزیت اینترنت ایجاد کند و ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل را به 30 ترابیت بر ثانیه برساند.

ایجاد راستای به وسیله ایران برای اتصال کشورها به اینترنت بین الملل از جمله اهداف این تکلیف عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به 20 ترابیت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت پهنای باند شبکه ملی اطلاعات به 20 ترابیت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید