جاستین ترودو به مناسبت روز رهایی (Emancipation Day)، بیانیه ای منتشر کرد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت و به نقل از وبسایت pm.gc، نخست وزیر کانادا به مناسبت روز رهایی و آزادی پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

جاستین ترودو به مناسبت روز رهایی (Emancipation Day)، بیانیه ای منتشر کرد

در چنین روزی در سال 1834، قانون لغو برده داری به تصویب مجلس بریتانیا رسید و راه را برای آزادی آفریقایی تبارهایی که در امپراتوری بریتانیا به بردگی کشیده شده بودند، باز کرد.

از آن زمان بسیاری از آفریقایی تبارها و متحدان آنها از این روز به نام روز رهایی یاد می کنند. این اتفاق نقطه عطفی مهم در رسیدن به آزادی، عدالت و برابری بوده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز سیاهپوستان کانادایی همچنان با تعصب و تبعیض و اختلاف در دسترسی به تحصیل، مسکن و اشتغال مواجهند. همه گیری ویروس کرونا همه مردم کانادا را ضعیف کرده، اما زندگی سیاهپوستان را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است.

ترودو در آخر گفت: امروز ما خود را ملزم به مبارزه با نژادپرستی ضد سیاهپوستان، بیگانه هراسی و تبعیض نژادی می دانیم. من از طرف دولت همه را تشویق می کنم که در مورد مشارکت سیاهان کانادایی درنگ کنند، درباره تاریخ روز رهایی بیشتر بیامورند و در برابر نژادپرستی ایستادگی کنند. همه با هم به ساختن کانادایی بهتر برای همه ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرکانادا

به "جاستین ترودو به مناسبت روز رهایی (Emancipation Day)، بیانیه ای منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو به مناسبت روز رهایی (Emancipation Day)، بیانیه ای منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید