فراوری هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از فراوری هشت هزار تن انواع حبوبات در اراضی زراعی این شهرستان خبرداد.

فراوری هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ دیجی سافت از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این اندازه عملکرد از سطح هشت هزار و 53 هکتار از اراضی تحت کشت حبوبات فراوری شد که شامل انواع لوبیا ، عدس ، نخود و باقلا می باشد.

او اضافه نمود: کشت حبوبات در راستای سیاست های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی صورت می گیرد و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب کشت حبوبات در منطقه و استقبال کشاورزان هر سال نسبت به سال زراعی گذشته کشت آن در این شهرستان افزایش می یابد.

احدی عالی گفت: از این اندازه سطح کشت هزار و 765 هکتار به کشت انتظاری عدس و هزار و 50 هکتار هم به کشت انتظاری نخود اختصاص یافت.

او ادامه داد: در کشت انتظاری به علت فراهم بودن بارش های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی ها که مزیت بزرگی محسوب می گردد و افزایش طول دوره رشد رویشی گیاه، عملکرد محصول به اندازه قابل توجهی افزایش یافته و موجب عایدیزایی بیشتر کشاورز می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: سال جاری برای اولین بار در استان کشت لوبیا قرمز بذری در این شهرستان صورت گرفت و نام شهرستان اردبیل هم در فهرست فراورینمایندگان بذر لوبیا ثبت شد.

او به توسعه کشت حبوبات در منطقه به نقش مهم آن در تامین پروتئین گیاهی ، اصلاح و تثبیت ازت خاک و کاهش جمعیت علف های هزر و آفات در مزرعه اشاره نمود و اضافه نمود: کشت حبوبات از کمترین هزینه فراوری نسبت به محصولاتی نظیر سیب زمینی و قیمت مناسب برخوردار بوده و موجب افزایش عایدی کشاورزان خواهد شد.

احدی عالی اعلام کرد: در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما باید به حدی پایین باشد که جوانه زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر افتد.

او به کشاورزان توصیه کرد در زمان کشت از بذور اصلاح شده و ارقام مناسب کشت در منطقه با هماهنگی و هدایت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کاشت نمایند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید