کوشش برای ایجاد ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی ، رونمایی از تمبر جام جهانی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، معاون وزیر ارتباطات با اعلام برگزاری هر ساله نمایشگاه اینوتکس، از تمبر جام جهانی در این نمایشگاه رونمایی کرد.

کوشش برای ایجاد ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی ، رونمایی از تمبر جام جهانی

محمود لیائی با اعلام برگزاری هر ساله نمایشگاه اینوتکس، از تمبر جام جهانی در این نمایشگاه رونمایی کرد و از جمله برنامه های این شرکت برای برون سپاری طراحی و فرهنگ سازی تمبر متناسب با تراز انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز سوره اشاره نمود و اضافه کرد: علی رغم کمرنگ شدن نقش شرکت ملی پست در شورای تمبر در چند سال اخیر، در پی احیای این نقش هستیم و امیدواریم با تعاملات اجرا شده، شاهد رونمایی از تمبر های فاخر دارای اصالت لازم درحوزه گرافیک و المان های تراز انقلاب اسلامی باشیم.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگر، به برگزاری همایش مدیران پست در شهر کرمان اشاره نمود و گفت: در این همایش ضمن تبیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، برنامه شش ماهه بهارآورد را با 15 مورد آماده کردیم و در نظر داریم تا ابتدای بهار 1402 این اهداف محقق شوند.

مدیر عامل شرکت ملی پست با بیان این که بعضی از این برنامه ها اجرا شده اند و بعضی در دست انجام هستند، ادامه داد: مواردی از جمله پیاده سازی سورتینگ هوشمند، تجهیز پنج هزار نفر از موزعین به موبایل و موتور برقی هوشمند از جمله مواردی است که باید تا بهار سال 1402 محقق گردد.

لیایی برنامه میان مدت شرکت پست را دو تا سه ساله متناسب با منظره های تهیه شده بر اساس اولویت شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال و اولویت های حوزه پستی برشمرد و گفت: برنامه بلند مدت پست نیز مربوط به پس از سال 1403 است و در آن به برنامه هفتم توسعه می پردازیم.

وی از جمله برنامه های بلندمدت پست به لجستیک هوشمند، پست هوشمند و بحث ای پست E- POST اشاره نمود و گفت: در تفاهمنامه با معاونت برنامه ریزی وزارت متبوع در راستای پنج ماموریت اصلی شرکت ملی پست، به عنوان متولی کمیته پست در وزارت و دستگاه های مرتبط، احکام پنج ساله شبکه ملی اطلاعات مرتبط با شرکت ملی پست در برنامه هفتم را دنبال می کنیم.

وی در تشریح E- POST اضافه کرد: طبق اساسنامه شرکت ملی پست، متولی پست الکترونیک در کشور شرکت ملی پست است و طی تفاهمنامه ای قرار شد این موضوع احیا و تقسیم وظایف با سازمان فناوری اطلاعات انجام و کار پیگیری گردد.

لیایی E- POST را حلقه واسط بین شهروندان و حاکمیت برای ارائه خدمت برشمرد و از رایزنی با سازمان ثبت احوال جهت ایجاد ایمیل ملی همزمان با صدور شناسنامه برای هر شهروند ایرانی اطلاع داد و گفت: تکلیف ما ایجاد ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی است و در این زمینه، در پی ایجاد کارگروهی با شرکت های دیگر و درگیر این خدمت همانند زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات هستیم.

معاون وزیر ارتباطات سهم پست از کل اقتصاد دیجیتال را یک درصد مطرح نمود و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که تا انتها برنامه، این سهم محقق گردد.

وی بعلاوه با اشاره به سهم نیم درصدی پست در تجارت الکترونیک گفت: مذاکراتی با یکی از شرکت های معتبر فناوری اطلاعات انجام و پلتفرمی آماده شده و در نظر داریم طی یک برنامه پنج ساله این بستر در شرکت ملی پست پیاده سازی گردد و سامانه های روستا بازار و ای بازار و دیگر سامانه های مرتبط با تجارت الکترونیک در این بستر پیاده سازی شده و به اهداف برنامه دست یابیم.

لیایی در مورد ملاقات و رایزنی با دبیرکل اتحادیه جهانی پست در تایلند نیز به استقبال وی از بحث تحول دیجیتال و هوشمندسازی در پست ایران اشاره نمود و گفت: در این ملاقات به تبادل دو جانبه تجربیات بین ایران و دیگر کشور های فعال در این زمینه تاکید شد.

معاون وزیر ارتباطات تسهیل تعامل با دیگر کشور ها به ویژه وصول مطالبات و تعاملات اقتصادی را از دیگر موارد طرح شده در این ملاقات برشمرد و گفت: با رایزنی های اجرا شده در حال برطرف مسائل ایجاد شده به واسطه تحریم با دیگر کشور ها هستیم.

وی وصول بخش اعظم مطالبات از آمریکا در قالب SDR را از جمله اتفاقات خوب مطرح نمود و گفت: تعاملات خوبی با کره جنوبی با یاری سفیر ایران در این کشور رقم خورد و مجددا ارسال مرسولات پستی از سوی ایران به کره برقرار شد.

وبلاگ دیجی سافت فضای مجازی دنیای ارتباطات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش برای ایجاد ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی ، رونمایی از تمبر جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای ایجاد ایمیل ملی برای 20 میلیون کاربر ایرانی ، رونمایی از تمبر جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید