بعد از مسمومیت غذایی چه بخوریم؟

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، مصرف بعضی از مواد غذایی آلوده منجر به مسمومیت غذایی می گردد که با اسهال و استفراغ شدید و دل درد همراه است.

بعد از مسمومیت غذایی چه بخوریم؟

به گزارش کی هلث، افراد پس از ابتلا به بیماری هایی همانند آنفلوانزای معده و یا مسمومیت غذایی به سختی می توانند به این موضوع که غذا بخورند فکر نمایند. افراد پس از این بیماری ها شاهد اسهال و استفراغ شدید هستند که باعث کم آبی شدید بدن می گردد.

متخصصان به این افراد توصیه می نمایند در نخستین گام پس از بهبودی اقدام به افزایش مصرف مایعات برای جبران کم آبی بدن نمایند. پزشکان تاکید دارند این بیماران باید از موز، برنج، سیب و نان تست استفاده نمایند. علت این موضوع هم این است که مواد غذایی ذکر شده با سهولت بیشتری در دستگاه گوارش هضم و جذب می شوند.

با این وجود، مواد غذایی دیگری هم وجود دارد که افراد پس از مسمومیت غذایی و آنفلوانزای گوارشی می توانند از آن ها استفاده نمایند. مهمترین این مواد غذایی شامل موارد ذیل می گردد:

1- آب نارگیل: از آنجا که به این آب شکر افزوده نشده است و نیز به علت خواص آن، نوشیدنش می تواند به تامین انرژی و آب بدن یاری کند. با این حال، نباید فراموش کرد که هیچ نوشیدنی به سالمی آب نیست.

2- ماست: مصرف ماست به اندازه تحمل معده افراد بستگی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که با لبنیات مسئله ای ندارند، می توانید از ماست پس از مسمومیت غذایی بهره ببرید. همانطور که می دانید ماست حاوی پروبیوتیک ها و باکتری هایی سودمندی است که برای دستگاه گوارش مفید هستند. درصد بالای آب موجود در ماست نیز می تواند به جبران کم آبی بدن یاری کند.

3- سوپ: انواع مختلف سوپ به ویژه سوپ های حاوی گوشت و سبزیجات علاوه بر تامین آب، می تواند انرژی کافی را به بدن برساند. می توانید با افزودن موادی همانند سبزیجات تازه، زنجبیل، نعنا، ریشه شیرین بیان و رازیانه باعث غنی تر شدن سوپ شوید. این مواد خواص ضدالتهابی دارند که برای این بیماران مفید است.

4- چای: چای های فاقد کافئین به همراه مواد طبیعی همانند نعنای تازه، زنجبیل، و بابونه می تواند باعث آرامش معده، کاهش التهاب، کاهش حالت تهوع، و تامین آب بدن گردد.

منبع: ایرنا

منبع: فرارو

به "بعد از مسمومیت غذایی چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از مسمومیت غذایی چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید