بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید در سال 2016

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، در سال 2016 اپلیکیشن های بسیاری در زمینه عکاسی برای تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه شدند. همراه خبرنگاران باشید تا با بهترین اپلیکیشن های عکاسی سال گذشته آشنا شویم و تصاویرمان را به وسیله آن ها زیباتر کنیم.

بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید در سال 2016

عکاسی یکی از کار های جالب در زندگی است که باعث می گردد بتوانیم خاطراتمان را ثبت کنیم. اگرچه در گذشته عکاسی کردن لازمه اش داشتن یک دوربین عکاسی بود، اما در حال حاضر با تلفن های هوشمند نیز می توان عکاسی کرد. اپلیکیشن های گوناگونی در زمینه عکاسی عرضه شده اند که اکنون در این مقاله از وبلاگ دیجی سافت به معرفی برترین های سال 2016 آن ها می پردازیم.

Adobe Comp CC

اپلیکیشن Comp به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها و متونشان را در قالب یک تصویر در بیاورند (Wireframes). به نظر می رسد که انجام چنین کاری برای تلفن هوشمند کار نسبتا دشواری باشد، اما شرکت ادوبی چنین قابلیتی را ارائه داده و کاربران به وسیله آن می توانند تصاویر بسیار زیبایی بسازند. در این اپلیکیشن می توان به وسیله دستورات صوتی نیز متون و فایل های گرافیکی را به تصویر افزود. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که شبکه بندی در این اپلیکیشن کار ساده ای است و برای ساخت تصاویر چندان زحمت زیادی لازم نیست.

ایده کلی این اپلیکیشن بدین صورت است که کاربران بتوانند به سادگی ایده هایی که در ذهنشان دارند را بسازند و سپس آن را به برنامه قدرتمند ادوبی در دسکتاپ بفرستند تا در آنجا کار های مربوط به آن را انجام دهند.

اینستاگرام (Instagram)

ایسنتاگرام یکی از اپلیکیشن های محبوب در بین کاربران سرتاسر دنیا است که اغلب افراد تصاویرشان را در آن به اشتراک می گذارند. این اپلیکیشن در سال 2016 بهبود های بسیاری را دریافت کرد. یکی از این قابلیت های نو Story نام دارد که به تقلید از اسنپ چت اجرا شده است. در این اپلیکیشن علاوه بر اینکه می توان به اشتراک گذاری تصاویر، ویدیو ها و حلقه های تصویری Boomerang پرداخت، امکان برودکست زنده (پخش زنده) نیز وجود دارد.

اخیرا قابلیت ذخیره تصاویر سایرین هم به این سرویس اضافه شده است که حتی بدون لایک کردن نیز می توان آن ها را ذخیره کرد. در نسخه های نو این اپلیکیشن امکان زوم کردن روی تصاویر وجود دارد. بعلاوه کاربران می توانند بعد از ویرایش تصاویرشان در اینستاگرام، آن را روی گوشی ذخیره نمایند و در زمان دیگری به اشتراک بگذارند.

Google Photos

گوگل فوتو (Google Photos) بسیار سریع تبدیل به یکی از برترین سرویس های رایگان تهیه فایل پشتیبان از تصاویر شد. این سرویس فضای نامحدود رایگان برای ذخیره تصاویر با کیفیت عالی را ارائه می نماید. علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور در سال 2016 بروزرسانی خوبی را دریافت کرد که این آپدیت باعث بهتر شدن Google Photos نسبت به رقبایش شد.

کاربران اکنون می توانند تصاویریشان را نیز در Google Photos ویرایش نمایند. از قابلیت های این اپلیکیشن می تواند به ساخت اتوماتیک فایل های گیف و ویدیو های افکت گذاری شده اشاره نمود. این اپلیکیشن اکنون فیلتر های بهتری دارد. قابلیت جستجو نیز در این اپلیکیشن بهبود یافته است و اکنون می توان با جستجوی نام فرد، تصاویر مربوط به آن را در آرشیو مشاهده کرد. اگر اغلب تصاویرتان را با موبایل می گیرید، در این صورت Google Photos انتخاب درستی است.

ادوبی فوتوشاپ فیکس (Adobe Photoshop Fix)

بالاخره بعد از مدت ها اپلیکیشن قدرتمند فوتوشاپ برای روتوش تصاویر، در اختیار کاربران اندروید نهاده شد. این اپلیکیشن از چندین ابزار مختلف برای از بین بردن لکه ها و روتوش تصاویر بهره می برد. اکنون کاربران فوتوشاپ در موبایل نیز می توانند به روتوش صورت، تنظیم کنتراست، افزایش روشنایی در بخش خاصی از تصویر و تنظیم خطوط و شکل صورت بپردازند.

اپلیکیشن فوتوشاپ فیکس برای ویرایش تصاویر چشم انداز و فضاهای شهری نیز بسیار مناسب است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که تنظیم افکت ها روی تصاویر، کمی زمان بر است. اما با این حال اگر به وسیله گوشی اقدام به انتشار تصاویرتان می کنید و نمی خواهید به سراغ کامپیوتر بروید، اپلیکیشن ادوبی فوتوشاپ Fix گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

PhotoScan

اپلیکیشن PhotoScan که به وسیله گوگل پیشرفته است، به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر قدیمی شان را با استفاده از دوربین موبایل اسکن نمایند. اگر بر اساس هدایت که در صفحه اپلیکیشن نمایش داده می گردد به پیش بروید، باید از سمت های مختلفی از تصویر مورد نظر عکس بگیرید تا اپلیکیشن به صورت اتوماتیک نور های انعکاس شده را حذف کند و بعد از پاک کردن اضافات، تصویری عالی و دیجیتالی از نسخه اصلی را در اختیارتان قرار دهد. ترکیب PhotoScan با فضای رایگان و نامحدود Google Photos باعث می گردد که آرشیو بسیار خوب و خاطره انگیزی داشته باشید.

پریسما (Prisma)

اوایل سال 2016 بود که اپلیکیشن پریسما عرضه شد و واقعا سر و صدای زیادی به پا کرد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می داد تا به وسیله هوش مصنوعی فیلتر هایی با استایل هنری و برگرفته از نقاشان معروف را به تصاویرشان اضافه نمایند. کاربران امکان این را داشتند که از بین استایل های کلاسیک و معاصر، فیلتر مورد نظرشان را به تصویر اضافه نمایند. در اغلب موارد نیز نتیجه به دست آمده خارق العاده بود. پریسما در حال حاضر فقط از تصاویر پشتیبانی می نماید اما به زودی قابلیت پشتیبانی از ویدیو نیز به آن اضافه خواهد شد. اما اگر نمی توانید این مدت را منتظر بمانید، بهتر است که به سراغ اپلیکیشن Aristo بروید.

ادبی فوتوشاپ اسکچ (Adobe Photoshop Sketch)

اسکچ (Sketch) نام اپلیکیشنی از سوی کمپانی ادوبی است که 11 نوع قلم مو و چندین مداد و ماژیک را در یک جا جمع نموده و به علاقه مندان هنر این امکان را می دهد که در هر جایی، طراحی نمایند. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از چندین لایه در یک فایل را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد و امکان کار با شکل های از پیش معین شده نیز در آن وجود دارد. بعلاوه در این اپلیکیشن می توان تصاویری را از سایر برنامه های ادوبی به این اپلیکیشن انتقال داد تا اثر هنری تان تکمیل تر گردد. همچون اپلیکیشن Comp در این برنامه نیز بهتر است ایده اولیه تان را پیاده کنید و کار های اصلی اش را در کامپیوتر انجام دهید. اما در کل Sketch کارایی مناسبی دارد.

OKDOTHIS

اگر در پی این هستید که عکاسی تان را در تلفن هوشمندتان بهبود دهید، بهتر است که اپلیکیشن OKDOTHIS را امتحان کنید. این اپلیکیشن کاربرانش را به چالش های روزانه می کشاند و به آن ها اجازه می دهد که تصاویرشان را با سایر کاربران این سرویس به اشتراک بگذارند.

Adobe Lightroom

اگر می خواهید عکاس هایی که با موبایلتان می گیرید نتیجه خارق العاده ای داشته باشند، بهتر است که به سراغ اپلیکیشن Adobe Lightroom بروید. این اپلیکیشن عملکرد بسیار خوبی دارد و به کاربران اجازه می دهد تا با تغییر پارامتر های مختلف، تصویرشان را تبدیل به یک عکس زیبا نمایند. البته این برنامه میان بر هایی را نیز برای زیبا کردن سریع تصاویر ارائه می نماید تا کاربران هرچه سریع تر و البته راحت تر به نتیجه مورد نظرشان برسند.

البته Adobe Lightroom مدت زیادی است که عرضه شده، اما این اپلیکیشن در سال 2016 بروزرسانی نوی را دریافت کرد که بعد از آن توانست از فایل های RAW (خام) نیز پشتیبانی کند. این قابلیت باعث می گردد که کاربران کنترل بیشتری روی تصاویرشان داشته باشند. حالت عکاسی دستی نو این نسخه نیز به عکاس این امکان را می دهد که سرعت شاتر، ISO، اندازه سفیدی و فوکوس را در زمان ثبت تصویر، تنظیم کند.

منبع: کجارو / thenextweb

به "بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپلیکیشن های عکاسی اندروید در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید