با 10 اپلیکیشن برتر هشدار ساعت اندروید آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، در این مقاله قصد داریم 10 اپلیکیشن برتر و کاربردی زنگ هشدار ساعت سیستم عامل اندروید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از قابلیت های بسیار جالب آن ها چه برای بیدار شدن از خواب و چه موارد دیگر استفاده کنید. بنابراین اگر از کاربران اندرویدی هستید و دوست دارید تجربه های جالبی از کار با اپلیکیشن ساعت دیوایس خود داشته باشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

با 10 اپلیکیشن برتر هشدار ساعت اندروید آشنا شوید

هشدار ساعت و اپلیکیشن آن جزو اولین اپ هایی بودند که روی گوشی های هوشمند قرار گرفتند و کاربران نیز از آن ها استفاده های مختلفی می کردند. با پیشرفت روزافزون سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن های آن، اپ های هشدار ساعت نیز پیشرفت هایی نموده اند و به بیانی می توان گفت که کاربردی تر و بهتر از قبل شده اند. همین عامل نیز دست کاربران را برای انتخاب مناسب ترین گزینه برای آن ها بسیار سخت نموده است.

اگر در استور گوگل پلی اپلیکیشن های هشدار ساعت را جست وجو کنید، اپ های زیادی به شما نشان داده می گردد که هر کدام با قابلیت های جالب و کاربردی که دارند می توانند نظر مساعد شما را جلب نمایند. اما همانطور که به آن اشاره شد، تعداد این اپلیکیشن ها بسیار زیاد است و ممکن است نتوانید مناسب ترین اپلیکیشن ساعت را برای خود انتخاب کنید. 10 اپلیکیشن هشدار ساعتی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، به شما یاری می نماید تا با در نظر گرفتن احتیاج خود و بعلاوه قابلیت های هر کدام از آن ها، برترین اپ هشدار ساعت را برای خود انتخاب کنید.

1. اپلیکیشن Early Rise Alarm Clock

اگر از صدای بلند و دلخراش زنگ ساعت خود خسته شده اید، اپلیکیشن Early Rise Alarm Clock گزینه مناسبی برای شماست. باید گفت که این اپلیکیشن به جای استفاده از هشدارهای بلند، از صداهای طبیعی برای بیدار کردن شما استفاده می نماید تا بتواند شروع خوبی را هنگام بیدار شدن در صبح برای شما رقم بزند. این اپلیکیشن بسیار کاربردی با تکنیک های منحصر به فرد خود سعی بر این می نماید تا افراد را بدون هیچ گونه تنشی و به ساده ترین حالت ممکن بیدار نموده و روزی بدون استرس را برایشان به ارمغان بیاورد.

یکی از قابلیت های بسیار جالب این اپلیکیشن پشتیبانی از انواع آلارم های ملایم با قدرت ترکیب آن ها برای شروع روزی بدون استرس و نگرانی است. بعلاوه جلوه های صوتی به کار برده شده در این اپ آرامشی مثال زدنی به کاربران بخشیده و به طرز شگفت انگیزی فکر آن ها را برای روزی پرمشغله آماده می نماید. این قابلیت ها باعث شده اند که اپلیکیشن Early Rise Alarm Clock به عنوان یکی از برترین اپ های ساعت اندرویدی لقب بگیرد. متاسفانه بسیاری از ویژگی ها به علت رایگان نبودن آن، در دسترس قرار ندارند. در نسخه رایگان Early Rise Alarm Clock، تنها از 4 چشم انداز صوتی بهره مند خواهید شد. با این حال اما خرید نسخه کامل این اپلیکیشن در مقابل قابلیت های بسیار کاربردی آن هزینه زیادی نخواهد بود.

2. اپلیکیشن Alarm Clock Beyond

اگر دوست دارید صبح ها به جای صدای بلند و دلخراش زنگ ساعت، با کلمات و جمله های انگیزشی از خواب بیدار شوید، اپلیکیشن Alarm Clock Beyond دقیقاً همان اپی است که در پی آن می شد. روش های مختلفی برای بیدار کردن کاربر در این اپلیکیشن قرار گرفته تا کاربر بتواند متناسب با احتیاج خود شیوه بیدار شدن را انتخاب کند. برای مثال امکان قرار دادن جملات انگیزشی به جای زنگ معمولی در این اپلیکیشن فراهم شده است تا به جای موسیقی بلند و دلخراش ساعت به صورت سخن گو جملات انگیزشی معین شده را بیان کند و به این طریق کاربر را به طرز جالبی از خواب بیدار نماید.

کاربران بعلاوه می توانند نحوه خاموش شدن تدریجی زنگ هشدار و اینکه آیا مجاز به تعویق آن هستند را نیز سفارشی سازی نمایند. برای یاری به زودتر بیدار شدن از خواب، می توانید از اپلیکیشن بخواهید کلماتی را که انتخاب می کنید، با صدایی نرم و آهسته بیان کند. به علاوه، حتی می توانید چالش هایی مانند مسائل ریاضی یا اهداف راه رفتن را به اپلیکیشن اضافه نموده که باید برای خاموش شدن زنگ هشدار آن را تکمیل کنید. بعلاوه امکان ترکیب چند چالش مختلف با یکدیگر نیز وجود دارد تا کاربران با خواب سنگین بتوانند در ساعت معین شده از خواب بیدار شوند. به عنوان نمونه می توانید چالش ریاضی را با یک پازل اشکال هندسی همراه کنید. به طور کلی این اپ بسیار کاربردی برای افرادی که خواب سنگین دارند و معمولاً نمی توانند با صدای زنگ معمولی ساعت از خواب بیدار شوند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد.

3. اپلیکیشن Alarm Clock Xtreme

اگر دوست دارید که اپلیکیشن ساعت شما قابلیت های شخصی سازی بسیار زیادی را در اختیارتان قرار دهد، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن Alarm Clock Xtreme است. جالب است بدانید که امکان خاموش کردن زنگ هشدار نیز در این اپلیکیشن قابل تنظیم است؛ برای مثال شما می توانید خاموش کردن زنگ هشدار را به گونه ای تنظیم کنید که با یک بار لمس دیوایس، زنگ هشدار خاموش گردد. می توانید با تکان دادن گوشی آن را خاموش نموده و یا حتی برای خاموش کردن آن مجبور به حل پازل کوچکی شوید. در واقع همه این کارها برای این است که شما بعد از خاموش کردن زنگ هشدار، مجدداً به خواب ادامه ندهید. بنابراین می توانید متناسب با شرایط خوابتان، این موارد را تنظیم کنید.

علاوه بر آن، Alarm Clock Xtreme ابزارهای برنامه ریزی روزانه هم دارد که می توانید برای برنامه ریزی بهتر روز خود از آن ها استفاده کنید. شما می توانید این اپلیکیشن را با تقویم خود همگام سازی نموده تا رویدادهای آینده را ببینید و یادآوری هایی را برای کارهای مهم خود تنظیم کنید. این یادآوری ها قابلیت های سفارشی سازی زیادی دارند. شایان ذکر است که این اپلیکیشن از یک برنامه مدون برای زنگ ها نیز پشتیبانی می نماید که شما می توانید متناسب با احتیاجتان از آن ها استفاده کنید.

4. اپلیکیشن Alarmy

معمولاً به تعویق انداختن زنگ ساعت و ماندن در رختخواب، امری بسیار آسان و لذت بخش است. اما با یاری اپلیکیشن Alarmy به راحتی می توانید بر آن غلبه کنید. این اپلیکیشن با روش های مختلفی سعی در بیدار کردن شما دارد. به عنوان نمونه، حالت Photo mode این اپلیکیشن، به شما این امکان را می دهد تا یک مکان را در اپلیکیشن ثبت نموده و تنها با دادن عکس از آن مکان، زنگ هشدار قطع خواهد شد. به طور مثال می توانید، آشپزخانه خود را در اپلیکیشن ثبت نموده و پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار، تنها با عکس برداری از آن، زنگ هشدار را خاموش کنید.

از دیگر حالت این اپلیکیشن می توان به حل مساله ریاضی اشاره نمود. وقتی که زنگ ساعت به صدا در بیاید، تنها راه خاموش کردن آن بیدار شدن از خواب و حل یک مسئله ریاضی ساده یا میانه به انتخاب خودتان است. این اپلیکیشن بعلاوه می تواند یک بررسی بیدارباش ارائه دهد تا مطمئن گردد پس از خاموش کردن زنگ ساعت دوباره به خواب نرفته اید. این قابلیت برای آن روزهایی که حتماً احتیاج دارید برای یک قرار یا جلسه ای از خواب بیدار شوید، بسیار عالی و کاربردی است. در نهایت باید به حالت Shake mode آن اشاره کنیم که تنها راه خاموش کردن زنگ هشدار، تکان دادن شدید گوشی خواهد بود.

5. اپلیکیشن Sleep Cycle

اپلیکیشن Sleep Cycle، می تواند کیفیت خواب شما را ارزیابی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را کنار خود روی تخت قرار دهید و این اپلیکیشن رفتار و چرخه خواب را با استفاده از میکروفون گوشی هوشمندتان برای تشخیص حرکت ردیابی کند. این اپ به محض اینکه چرخه خواب شما را به دست بیاورد، متوجه می گردد که چه زمانی در سبک ترین مرحله خوابتان هستید و از این مقوله برای بیدار کردن شما در آن مرحله استفاده می نماید. این عامل باعث می گردد که در هنگام بیدار شدنتان هوشیاری بهتری داشته باشید و طبیعتاً آرامش بیشتری را تجربه کنید.

این اپلیکیشن قابلیت های جالب و کاربردی دیگری هم دارد که از جمله آن ها به یادداشت برداری از شرایط خواب کاربران اشاره نمود که در نهایت، می تواند تأثیر زیادی در تجزیه و تحلیل شرایط خواب شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک قهوه در اواخر شب میل کنید و آن را یادداشت کنید، می توانید تأثیر کافئین در کیفیت خوابتان را با مشاهده بررسی و سوابق انجام این کار، ببینید. این اپ بعلاوه می تواند برای زودتر و بهتر خوابیدن شما موزیک های آرامش بخشی از طبیعت پخش کند تا خواب بهتری را تجربه کنید. اپلیکیشن Sleep Cycle با قابلیت های بسیار مفیدی که دارد، قطعاً می تواند به شما در داشتن خوابی باکیفیت یاری کند.

6. اپلیکیشن AMdroid

اپلیکیشن AMdroid دارای مجموعه عالی از ویژگی هایی است که در هر اپ ساعت نمی توانید آن ها را پیدا کنید. برای مثال، می توانید چالش های بیدار شدن، پروفایل های هشدار سفارشی سازی شده و گزینه ای برای غیرفعال کردن اتوماتیک زنگ ها در تعطیلات رسمی تنظیم کنید.

یکی از هوشمندترین ویژگی های این اپلیکیشن آگاهی از موقعیت مکانی شما است. اگر زمانی که زنگ هشدار به صدا در می آید، در مکان معین شده نباشید، زنگ به صدا در نمی آید. این به این معنی است که برای مثال هنگامی که در یک مهمانی هستید، دیگر زنگ هشدار ورزش به صدا در نمی آید.

7. اپلیکیشن Loud Alarm Clock

اپلیکیشن Loud Alarm Clock، برای روزهایی که باید به هدف دادن امتحان، شرکت در یک جلسه بسیار مهم و سایر اهداف از خواب بیدار شوید، بسیار کاربردی خواهد بود. این اپلیکیشن همانطور که از نامش پیداست، یک اپ ساعت با صدای بلند است که از یک تقویت نماینده صوتی استفاده می نماید تا صدای زنگ هشدار شما باشد و دیگر بعد از آن نتوانید مجدداً به خواب بروید. بعلاوه این اپلیکیشن زنگ های صوتی زیادی دارد و آن ها را ترکیب خواهد نمود تا شما به صدای آن برای خوابیدن عادت نکنید.

البته باید اشاره نمود که شاید این اپلیکیشن برای استفاده هر روزه شما مناسب نباشد. به این علت که صدای بسیار بلندی دارد و ممکن است به شما استرس وارد کند. اما برای روزهایی که به دلایل مهمی باید حتماً به موقع از خواب بلند شوید، بسیار مناسب و کاربردی است.

8. اپلیکیشن AlarmMon

AlarmMon یکی از سرگرم نماینده ترین اپلیکیشن های ساعت در اندروید است. این اپ دارای طیف وسیعی از کاراکترها است که می توانید به عنوان زنگ هشدار خود انتخاب کنید. اگر خواب سبکی دارید، می توانید از یک شخصیت آرام با یک مینی گیم سرگرم نماینده برای بیدار شدنتان استفاده کنید. در صورتی که خواب شما سنگین است، می توانید شخصیت هایی را مورد استفاده قرار دهید که تا زمان خاموش کردن آن، انیمیشن هایی با صدای بلند را پخش خواهند کرد. البته صداهای زنگ هشدار شامل صداهای مختلفی نظیر حیوانات هم خواهد شد.

از دیگر قابلیت های جالب و کاربردی این اپلیکیشن ساعت می توان به بخش تاریخچه آن اشاره نمود. این قابلیت می تواند مواردی نظیر زنگ هشدار و مدت زمانی که تا خاموش شدن آن طول کشیده است را نمایش دهد. این اطلاعات بعلاوه به شما یاری می نماید تا بتوانید براساس نوع خواب خود، صدا و کاراکتر زنگ مناسبی را انتخاب کنید.

9. اپلیکیشن Early Bird Alarm Clock

اگر انتخاب یک صدای زنگ برای بیدار شدنتان سخت است، چرا چند آهنگ زنگ را انتخاب نمی کنید؟ اپلیکیشن Early Bird Alarm Clock به شما امکان می دهد بیش از یک آهنگ زنگ را به عنوان زنگ هشدار انتخاب کنید. این اپ هنگامی که بخواهد شما را بیدار کند، یک زنگ را به صورت تصادفی را انتخاب خواهد نمود. شما می توانید با تم های موجود در این اپ، به شخصی سازی موارد دلخواه نیز بپردازید. بعلاوه با فعال کردن زنگ هشدار، اپلیکیشن به شما شرایط آب و هوایی آن روز را نیز اطلاع خواهد داد.

از دیگر قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن می توان به غیرفعال کردن آسان زنگ هشدار در روزهای خاص، روش های مختلف و ترکیبی متوقف شدن زنگ هشدار نظیر اسکن بارکد، تشخیص صدا، اضافه کردن رویداد های روزانه جهت یادآوری هرچه بهتر و ساعت سخن گو اشاره نمود.

10. اپلیکیشن Sleep as Android

اپلیکیشن Sleep as Android، یک اپ بسیار کاربردی و جامع برای بررسی کیفیت خواب شما و بعلاوه ارائه توصیه های کاربردی برای بهتر شدن آن است. بعلاوه این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که به درستی بخوابید و صحیح یا غلط بودن روش خواب خود را متوجه شوید. هنگامی که در حال خوابیدن هستید، اپلیکیشن Sleep as Android کار خود را شروع می نماید و با استفاده از میکروفون گوشی، شرایط خواب شما را بررسی نموده و آن را با چرخه نرمال خواب، مقایسه خواهد نمود.

هنگامی که اطلاعاتی از نحوه خوابیدن شما به دست آورد، می تواند شما را در مراحل سبک تر از خواب بیدار کند تا از احساس بی حالی شما پس از بیدار شدن جلوگیری کند. برای انجام دادن این کار، Sleep As Android از یک دوره هوشمند برای زنگ های هشدار استفاده می نماید. در واقع این اپلیکیشن به جای خاموش کردن زنگ در یک زمان خاص، زمان بهینه را در آن دوره برای بیدار کردن شما انتخاب می نماید.

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می توان به Sonar اشاره نمود. این قابلیت موجب این می گردد که دیگر احتیاج نباشد گوشی را با خود به تخت ببرید و در نزدیکی بدنتان آن را تعبیه کنید. این اپ با استفاده از امواج فراصوت می تواند کیفیت خواب شما را بسنجد و توصیه های لازم را در این مورد به شما بدهد. بعلاوه Sleep as Android می تواند تشخیص دهد که شما در خواب چه قدر تکان خوردید، چه قدر خروپف نموده اید و بعلاوه چند بار از خواب بیدار شدید.

اپلیکیشن هشدار ساعت، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اپ هایی است که کاربران در طول روز و یا هنگام بیدار شدن از آن ها استفاده می نمایند. در گوگل پلی تعداد بسیار زیادی از این از اپلیکیشن ها در دسترس کاربران دیوایس های اندرویدی قرار گرفته است. اما ما در این مقاله به معرفی و بررسی 10 اپلیکیشن هشدار ساعت برتر اندرویدی پرداختیم و سعی کردیم در توضیحات هر اپلیکیشن به نکات مثبت و منفی آن ها نیز اشاره ای داشته باشیم تا شما بر حسب احتیاج خود بتوانید برترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "با 10 اپلیکیشن برتر هشدار ساعت اندروید آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 اپلیکیشن برتر هشدار ساعت اندروید آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید