اولین روتر مبتنی بر وایفای 7 در دنیا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، اگرچه نرخ پذیرش Wi-Fi 6 و 6E در سال 2022 هنوز نسبتاً پایین است، اما ZTE با ارائه یک راه چاره اینترنتی سریعتر برای مصرف کننده (Wi-Fi 7) در کنوانسیون MWC خود، از رقبای خود جلو زده است. ZTE در MWC 2022 از اولین محصول Wi-Fi 7 در دنیا به نام ZTE MC888 Flagship رونمایی کرد.

اولین روتر مبتنی بر وایفای 7 در دنیا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، MC888 Flagship یک Wi-Fi 7، 5G CPE است که داده های سلولی 4G LTE/5G را دریافت می نماید، سپس آن ها را به سیگنال های وایفای تبدیل می نماید تا کاربران به آن ها متصل شوند. منظور از CPE دستگاهی است که درسمت سرویس گیرنده اینترنت قرار داده می گردد. بعنوان مثال در صورتی که از اینترنت ADSL استفاده می کنید، به مودم ADSL ای که در منزل یا محل کار شما نصب شده است CPE گفته می گردد.

ZTE MC888 از باند های فرکانسی sub6 و mmWave دنیای پشتیبانی می نماید و از فناوری X آنتن هوشمند ZTE نیز استفاده می نماید. این فناوری دارای بالاترین بهره آنتن در صنعت است که به 10dBiمی رسد. این روتر پرچمدار از اولین فناوری آنتن کمکی دنیا برای دستیابی به انتقال آنتن با قدرت بالای mmW استفاده می نماید. این روتر دارای یک صفحه LED می باشد که به وسیله آن می توان بر تغییرات سیگنال شبکه نظارت کرد. این دستگاه بطور اتوماتیک می چرخد و سیگنال های mmWave را ردیابی و نگهداری می نماید تا به حداکثر سرعت اینترنت تا 10 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

در حال حاضر روتر پرچمدار MC888 رکورد سریع ترین راهکار وایفای 7 در دنیا و پشتیبانی از باند های فرکانسی 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را در اختیار دارد و در صورتی که از هر سه باند به طور کامل استفاده گردد، سرعت آن تا 19 گیگابایت بر ثانیه می رسد. از آنجایی که این روتر بر روی وایفای 7 کار می نماید، بسیاری از ویژگی های وایفای 7 را دارا می باشد؛ مانند پهنای باند 320 مگاهرتز، عملیات چند پیوندی (MLO) و 4K QAM. ویژگی 4K QAM اتصال 256 کاربر را بطور همزمان و با سرعت بسیار سریع و پایدار تضمین می نماید. وایفای 7 بعلاوه دارای پوشش سیگنال گسترده تری می باشد و از اتصال کاربران بیشتری بطور همزمان پشتیبانی می نماید.

ZTE می گوید MC888 Flagship به گونه ای طراحی شده است که شبیه نوعی موشک فضایی آینده نگر باشد. طراحی حلقه تزئینی فلزی بالایی از پیشرانه های موجود بر روی موشک ها الهام گرفته شده است. 3 مجموعه نوار LED با ویژگی تغییر رنگ در طرفین روتر همراه با رابط کاربری آینده نگرانه روی صفحه لمسی دایره ای روتر، تجربه استفاده از یک اینترنت تجاری با سرعت بالا را به ارمغان می آورد. MC888 به سریعترین درگاه اترنت 10 گیگابیتی دنیا نیز مجهز شده است؛ این درگاه اتصال 10 گیگابیتی قابل اعتماد را برای رایانه ها، تلویزیون های هوشمند، پخش ویدئو 8K و ... فراهم می نماید. طبق گزارشات منتشر شده Wi-Fi 7 MC888 Flagship تا خاتمه سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "اولین روتر مبتنی بر وایفای 7 در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین روتر مبتنی بر وایفای 7 در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید