معرفی برترین هواپیماهای مسافربری دنیا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، در دنیا تعداد بیشماری هواپیما با کاربری های مختلف و متفاوت هست که یا برترین هستند و یا برای دوره ای نامشان در بین برترین ها بوده است! با پیشرفت علوم و تکنولوژی در هر زمینه ای و مخصوصا صنعت هواپیماسازی مدل های پیشرفته و بسیار مدرنی چه در زمینه هواپیماهای مسافری و چه نظامی، این رقابت که برترین ها در این صنعت کدامند را چالشی و هیجان انگیزتر نموده است. ما امروز می خواهیم تا هواپیماهای مسافربری را برای آنالیز انتخاب کنیم و این مقاله را به شناخت برترین هواپیمای مسافربری دنیا اختصاص دهیم.

معرفی برترین هواپیماهای مسافربری دنیا

برای خیلی ها ممکن است که این سوال در زمانی که می خواهند سوار یک هواپیما شوند پیش می آید که آیا وسیله ای که برای سفر انتخاب نموده اند، برترین است یا نه؟ اگر شما هم در زمره کسانی هستید که این سوال را از خودتان پرسیده اید، پیشنهاد می کنیم تا به انتهای این مطلب با ما در وبلاگ دیجی سافت همراه باشید تا ببینیم که برترین هواپیمای مسافربری جهان کدام است و برای این کار 4 تا از؛ برترین، لوکس ترین و مدرن ترین هواپیماهای مسافربری در جهان را به شما معرفی نماییم.

هواپیما A380 ایرباس، گزینه ای مناسب برای برترین هواپیمای مسافربری جهان

اولین هواپیمایی که می خواهیم به عنوان یکی از کاندیداهای برترین هواپیمای مسافربری جهان به شما معرفی کنیم، هواپیما ایرباس A380 (Airbus A380) است. این هواپیما را به عنوان غول پیکرترین هواپیمای جهان هم می شناسند. ساخت این مدل از هواپیما ایرباس در سال 1996 میلادی شروع شد اما اولین پرواز آزمایشی آن در سال 2005 میلادی صورت گرفت و 2 سال بعد هم اولین پرواز رسمی خود را برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام داد. این هواپیمای بسیار بزرگ کشش جا به جایی بیش از 525 نفر را در 3 کلاس پروازی مختلف دارد که البته این تعداد مسافر تا 853 نفر هم قابل افزایش است. برد ایرباس A380 تا 8 هزار مایل دریایی است و برای سفرهای دور برد و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

می گویند که در جهان تنها 20 فرودگاه وجود دارد که پهنای باندهایشان و یا حتی امکانات مناسب برای پذیرفتن مسافران زیاد این هواپیما را دارا می باشند. یکی از نکات جالبی که درباره این هواپیما وجود دارد این است که A380 بزرگ ترین هواپیمای مسافربری و یا برترین هواپیمای مسافربری جهان است اما هواپیمای آنتونوف An-22 از این مدل بزرگ تر است و تنها برای حمل بار مورد استفاده قرار می گیرد.

هواپیمایی های مختلفی در جهان وجود دارند که امکانات مختلف و متنوعی را در این هواپیما تعبیه نموده اند که پرواز با آن را خاص می نماید. مثلا شرکت هواپیمایی امارات در این هواپیما؛ حمام بسیار مجهز و لوکس و یا حتی غذاخوری ویژه برای مسافران بخش فرست کلاس خود در نظر گرفته است. در آخر باید بگوییم که بر اساس برآوردهای اقتصادی، هزینه ساخت هر ایرباس 380 بیش از 200 میلیون پوند تمام می گردد.

هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر، سریع الفروش ترین هواپیمای جهان

یکی دیگر از گزینه های ما برای معرفی به عنوان برترین هواپیمای مسافربری جهان، هواپیمای بوئینگ دریم لاینر 787 (Boeing 787 Dreamliner) است. فراوری عمده این هواپیما با ظرفیت جا به جایی حداقل 210 و حداکثر 330 مسافر، از سال 2011 میلادی شروع شد. یکی از ویژگی های این هواپیما این است که تیم مسئول ارتقا این هواپیما، همیشه به فکر بهتر کردن این هواپیما هستند و به تازگی تصمیم گرفته اند که مدل باری آن را نیز بسازند. بیشترین ایرلاین هایی که این هواپیما را خریداری می کنند و هوادار هستند، ایرلاینی های آسیایی و علی الخصوص ژاپنی ها هستند.

از بوئینگ 787 تا به حال 9 سری به بازار آمده و به زودی سری 10 آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. بدنه این هواپیما از کامپوزیت ساخته شده و در هر مدل جدیدترش نسبت به مدل قبلی، مشکلاتش مخصوصا از لحاظ فنی مرتفع می گردد. هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر را به عنوان یکی از سریع الفروش ترین هواپیماهای جهان می شناسند زیرا این وسیله بر اساس آخرین آمار از برآوردهای اجرا شده، 800 فروند سفارش گرفته است. آل نیپون ایرلاینز ژاپن با داشتن 55 سفارش در این زمینه رکوردار است.

هواپیمای کریستال اسکای، لوکس ترین هواپیمای جهان

این هواپیما ساخت شرکت هواپیمای بوئینگ است و این هواپیما را به صورت سفارشی ساخته است و امروز هم نامش در بین گزینه های مطرح شده برای معرفی برترین هواپیمای مسافربری جهان قرار گرفته است. هواپیمای کریستال اسکای (The Crystal Skye) هم که توان تبدیل شدن به برترین هواپیمای جهان را دارد، با الهام از بوئینگ 777 ساخته شده است. ظرفیت پروازی این هواپیما 80 نفر بوده که دارای جایگاه های مخصوص مسافر، سالن ناهارخوری مجزا و بسیاری از قسمت های دیگر است و آن را تبدیل به یک هتل 5 ستاره پرنده نموده است. در این هواپیما همیشه یک آشپز بسیار خبره وجود دارد که در حال آشپزی کردن به صورت حرفه ای برای مسافران است

هزینه پرواز با این هواپیما برای هر نفر در حدود 18 هزار دلار آب می خورد. در این هواپیما 88 مبل مجلل و راحت و البته مدرن وجود دارد. این هواپیما به قدری زیبا و راحت است که اگر قرار بود تا به صورت اختصاصی درباره لوکس ترین هواپیمای جهان صحبت کنیم، قطعا انتخاب اول ما کریستال اسکای بوئینگ بود.

هواپیمای مسافربری ایرباس A350، کامپیوتر پرنده آسمان

هواپیمای مسافربری ایرباس A350 (Airbus A350) برای اولین بار در سال 2013 میلادی رونمایی شد و باید آن را به عنوان جدیدترین هواپیمای جهان شناخت که تنها 5 سال از ارائه اولین سری آن می گذرد. یکی از القابی که هواپیمای مسافربری ایرباس A350 به عنوان برترین هواپیمای جهان دارد این است که این هواپیما به شدت مدرن است و به همین عنوان هم بین هواپیمایی ها معروف شده است.

بدنه این هواپیما از جنس آلومینیوم است که همین آن را به شدت مقاوم نموده و بعلاوه سیستم راهنمایی کاملا دیجیتالی دارد و همین باعث شده که به آن لقب کامپیوتر پرنده را نیز بدهند. ظرفیت این هواپیما در 3 مدل مختلف از 270 تا 378 نفر است. یکی از مشتریان وفادار و پر و پاقرص هواپیما، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز است که تعداد زیادی از این هواپیما را در ناوگان هوایی خود به کار بسته است. ایرباس A350 پر استفاده ترین مدل هواپیما در جهانست.

در این مطلب 4 گزینه برای انتخاب به عنوان برترین هواپیمای مسافربری جهان را به شما معرفی کردیم و برایتان شرح دادیم که چرا این هواپیماها شایسسته دریافت این لقب هستند. این هواپیماها بسیار معروف اند و با آخرین تغییرات جهان و تکنولوژی روز جهان همپا شده اند. ضمن این که شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد هر کجای جهان به وب سایت وبلاگ دیجی سافت مراجعه کنید، سوال ما از شما این است که آیا تا به حال سوار این هواپیما شده اید و یا درباره آن ها خوانده اید؟ لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین هواپیماهای مسافربری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین هواپیماهای مسافربری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید