آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، خیلی از افراد نمی دانند که وقتی می گوییم سی آر اِم، دقیقا درباره چه چیزی صحبت می کنیم.

آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟

بطور خلاصه و ساده اگر بخواهیم این سیستم را تعریف کنیم، می توان گفت:

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتریان است که از آن برای افزایش بازدهی در ارتباط با مشتریان و فروش بیش تر استفاده می کنیم.

حالا می رسیم به اینکه چرا اینقدر مهم است که حتما یک کسب و کار برای اینکه بهتر با مشتریانش ارتباط برقرار کند هزینه بدهد و وقت صرف کند تا به برترین شکل اینکار انجام گردد.

هیچ کسب و کاری در جهان وجود ندارد که بگوید من به مشتری احتیاج ندارم، چرا که همه کسب و کار های جهان، از آنهایی گرفته که فقط در پی پول هستند تا سازمان ها و موسسه هایی که خدمات انسان محبت آمیز و رایگان در اختیار افراد قرار می دهند، برای ادامه کارشان باید از لحاظ اقتصادی تامین شوند که اصلی ترین بخش آن از سوی مشتریان انجام می گردد.

بنابراین ما اگر فقط بخواهیم مشتریانی که همین حالا داریم را از دست ندهیم (چه برسد به جلب مشتری تازه) تنها راهی که پیش رویمان داریم این است که ارتباط مان را با آنها توسعه دهیم و بدانیم که دقیقا چه احتیاج هایی دارند.

شرکت گارتنر یکی از بزرگ ترین شرکت های بین المللی است که زمینه فعالیتش پژوهش و مشاوره است. این شرکت عدد های باورنکردنی را بر اساس گزارش های دقیق و واقعی منتشر نموده است:

نرم افزار CRM می تواند فروش شما را تا بیش از 102 درصد افزایش دهد.

یک مثال ملموس از کاربرد CRM بزنیم

اصلی ترین هدفی که سی ار ام در پی آن میباشد، این است که بتواند داده ها و اطلاعات مشتریانی که با آنها در ارتباط هستیم را به منظم ترین شکل ممکن دسته بندی کند و در اختیار کارشناس فروش شما قرار دهد.

بیایید یک شرکت را تصور کنیم که شدیدا مخالف استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار CRM است و معتقد است این چیز ها فقط کلک پوله!

زمانی که یک مشتری با این شرکت تماس می گیرد و کارشناسان فروش آغاز به صحبت با او می نمایند، تازه بعد از چند دقیقه حرف زدن تازه از او می پرسند:

ببخشید، شما آقا / خانمِ…؟!

همینجاست که سطل آب یخ روی سر مشتری ریخته می گردد و با خودش می گوید اصلا برای چی دارم با این شرکت صحبت می کنم؟

حتی اگر بعد از این فاجعه مشتری برای اینکه بی ادبی نکند به حرف خود ادامه بدهد، کارشناس شما در حین صحبت های پشت سر هم و بی وقفه او در پی این است که (با استرس!) فایل ها و دیتای مربوط به مشتری را بین صد ها فایل دیگر پیدا کند تا مشتری را از دست ندهد.

به نظر شما این شرکت با این فرایند می تواند به اهداف 5 سال آینده خود دست پیدا کند؟

در همین حین رقیب این شرکت…

بعد از ظهر یک روز پاییزی که مثل امروز هوا حسابی ابری ست، مشتری با شرکتی تماس می گیرد و بلافاصله نام و نام خانوادگی فرد به همراه پروفایل 360 درجه مشتری که ریز به ریز اطلاعات مربوط به شخص در آن است (فاکتور های ثبت شده، نمودار های خرید، تیکت ها و کامنت های ثبت شده برای مشتری و …) ظاهر می گردد.

در همان اول کار، کارشناستان با یک سلام و احوال پرسی گرم مشتری را با اسمش صدا می نماید تجربه مثبت مشتری (customer experience) از همینجا آغاز می گردد و کارمندان شما می توانند تنها با چند بار بالا و پایین کردن صفحه ابعاد و زوایا مشتری را پیدا نمایند و بدانند که با چه کسی صحبت می نمایند.

به نظر شما کدام کارشناس فروش می تواند بهتر عمل کند؟

این همه روش، مگه حتما باید CRM داشته باشیم؟

شاید شما هم وقتی مثالی که زدیم را بخوانید با خودتان بگویید یعنی حتما برای اینکه بدانیم چه کسی زنگ زده باید CRM بخریم؟ مگه میشه هیچ راه ساده تری نباشه؟!

البته که هست! امروزه تکنولوژی اینقدر پیشرفت نموده است که شما برای انجام هر کاری که بخواهید انجام دهید می توانید یک نرم افزار مخصوص آن کار را با قیمت پایین تر (حتی رایگان!) پیدا کنید و از آن بهره ببرید.

اما سوال اینجاست که برای بقیه احتیاج هایی که نرم افزار CRM رفع می نماید چند تا نرم افزار لازم داریم؟

مزایایی که در ادامه مشاهده می کنید ممکن است هرکدام به بیش از یک نرم افزار احتیاج داشته باشند:

  • شکار فرصت های فروش

زمان از هر چیزی برای کارشناسان فروش که یکی از پرمشغله ترین ها هستند از طلا هم با ارزش تر است.

یکی از راه هایی که سی آر ام ها با استفاده از آن به شما یاری می نمایند این است که با استفاده از قابلیت های ثبت سرنخ و ثبت فرصت فروش، شما می توانید به راحتی مشتریانی که احتمال خرید آنها از شما بیش تر است را تعیین کنید، آنها را فهرست کنید و با استفاده از نام، تاریخ یا نام ثبت نماینده آنها را سرچ کنید.

با این روش شما می دانید که کدام مشتری آماده خرید و کدام مشتری دست به نقد است و نباید معطل کنید.

  • انواع و اقسام گزارش گیری

هیچ چیز برای مدیران شرکت مهم تر، و هیچ چیز برای کارشناسان فروش خسته نماینده تر از آماده کردن گزارشات دقیق و سریع نیست.

گزارشات یکی از اصلی ترین ابزار هایی هستند که مدیران از آنها استفاده می نمایند تا بتوانند برای آینده دپارتمان، واحد یا کل شرکت تصمیم گیری نمایند.

نرم افزار فروش سنا بیش از 20 نوع گزارش گیری مختلف به شما ارائه می نماید، که تازه می توانید همه آنها را بر اساس احتیاج خود فیلتر کنید تا سرعت کار بالاتر هم برود!

اگر دوست دارید این امکانات را رایگان در اختیار داشته باشید همین حالا به وسیله وب سایت سنا دموی رایگان خود را دریافت کنید.

  • اتمام همکاری = گم شدن اطلاعات؟!

مشکل بزرگی در بین شرکت ها و سازمان های مختلف وجود دارد این است که وقتی همکاری شما با یکی از کارمندان به اتمام می رسد، بخش زیادی از دیتا و اطلاعاتی که در سیستم آن شخص بوده است گم می گردد و باید ساعت ها وقت صرف کنیم تا دیتای گم شده را پیدا کنیم.

اما وقتی اطلاعات مشتریان در اختیار واحد فروش قرار می گیرد، سنا دو راه حل به شما می دهد:

  1. انتخاب کنید که کدام کارمندان به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند،
  2. اطلاعات مشتریان را در اختیار همه کارشناسان فروش قرار دهید.

در هر دو حالت، سی آر ام به شما این امکان را می دهد که حتی بعد از اتمام همکاری طرفین شما همه اطلاعات را بصورت منظم و مرتب در اختیار داشته باشید و عدم حضور یک نفر مانعی برای کار شما ایجاد نکند.

  • مشتریان خود را پیگیری کنید

قطعا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بعد از اینکه مراحل فروش را یکی یکی با مشتریان طی می کنید، چند وقت بعد متوجه می شوید که قرار بود با او تماس بگیرید اما اینکار را در بین کلی کار دیگر که مشغول انجامشان بوده اید فراموش نموده اید.

وقتی سر و کله CRM در امور کاری شما پیدا گردد، تنها کاری که باید بکنید این است که برای آن یک تاریخ ست کنید و در قسمت توضیحات بنویسید که قرار است چه کاری انجام گردد.

وقتی اینکار را انجام دهید سیستم بصورت اتوماتیک و اتوماتیک در همان روز و سر همان ساعت به شما یادآوری می نماید که باید چه کاری را انجام دهید.

سنا: یک تیر و سه نشان

نرم افزار CRM سنا یکی از بزرگ ترین و کامل ترین سیستم های مدیریت هوشمند کسب و کار در ایران است که علاوه بر تمامی خدماتی که بالاتر معرفی گردید، امکانات بسیار زیاد دیگری را هم در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا فقط با یکبار خرید، سه نرم افزار بزرگ در اختیار داشته باشید:

  • نرم افزار CRM: تمامی قابلیت ها و ویژگی هایی که از CRM می خواهید
  • نرم افزار فروش: مدیریت یکپارچه و تمام و کمال فروش
  • نرم افزار باشگاه مشتریان: قدرتمند ترین ابزار برای وفادارسازی مشتری

سنا با سالها تحقیق و جست و جو بین کسب و کار های بزرگ و کوچک ایرانی که در حوزه های مختلف کار می نموده اند، پیروز شده تا بداند که کسب و کار های ایرانی چه احتیاج هایی دارند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می نمایند.

به همین علت است که مفتخریم کامل ترین نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و بعد از آن پا به پای شما تمامی احتیاجهایتان را برآورده کنیم.

https://crmsana.com/

مشاوره رایگان و فوری…

02147592

همین حالا نسخه رایگان خود را از وب سایت سنا دریافت کنید و راه صد ساله را یک شبه طی کنید.

منبع: اتاق

به "آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید