51 هزار کرونایی چگونه سفر نموده اند؟
به گزارش وبلاگ دیجی سافت، در پی افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی در کشور که هر روز نگران کننده تر می گردد، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو شب پیش به این مسئله نگران کننده اشاره نمود که همین امروز 51 هزار نفر از کسانی که برگه دستشان است و کرونا مثبت هستند قرنطینه شان را به فواصل چندین کیلومتری و حتی مسافرت شکسته اند.
در پی طرح این اظهارات، سوالی به وجود می آید و آن اینکه از هفته دوم فروردین ماه تا امروز شهرهای قرمز و نارنجی که روز به روز بر تعداشان نیز افزوده می شد، مشمول ممنوعیت تردد و ورود و خروج برای خودروهای بومی و غیر بومی و جریمه های 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی برای آن ها در نظر گرفته شد.
از همان روزهای ابتدایی اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری با وسایل حمل و نقل شخصی، سفرهای مردم روز به روز کمتر و کمتر شد و قاعدتا کسی نمی توانست با خودروی خود به مسافرت برود و از شهر خود خارج گردد.
اما با صحبت های اخیر این مقام مسئول در وزارت بهداشت، این سوال به وجود می آید که این 51 هزار نفر که مبتلا به کرونا بوده اند و برگه تست کرونای خود را با نتیجه مثبت در اختیار داشته اند چگونه به مسافرت رفته اند؟ مگر نه اینکه به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همه متولیان حمل و نقل عمومی (از سازمان هواپیمایی کشوری گرفته تا شرکت راه آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) بارها اعلام نموده اند که تمام سفرهای اجرا شده به وسیله اتوبوس از آبان ماه با سامانه ماسک هماهنگ است و اگر مسافری قصد سفر داشته و نتیجه تست کرونای او مثبت شده باشد، از فروش بلیت به او خودداری می نمایند؟
پس اگر این موضوع و ادعای حریرچی درست باشد باید دید تخلف در کدام بخش اجرا شده و به 51 هزار نفر کرونایی اجازه سفر داده شده است؟ اگر با وسایل حمل و نقل عمومی بوده اعلام گردد تا دستگاهای متولی مذکور جوابگو باشند و اگر با خودروی شخصی هم سفر نموده اند قاعدتا باید پلاک آن ها برای جریمه از سوی سازمان راهداری و مرکز مدیریت راه های کشور برای پلیس ارسال شده باشد تا جریمه برای آن ها اعمال گردد. اما اینکه در چنین شرایطی چگونه و با قصور از سوی کدام دستگاه و وزارتخانه این حجم از سفر و تخلف اجرا شده، به نوبه خود جای سوال و تعجب دارد. البته تا لحظه انتشار این گزارش، پیگیری ها از وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه برای پاسخ به این سوال و ابهام بی نتیجه مانده است.
منبع: ایسنا
منبع: تجارت نیوز