10 ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، ویژگی کارشناس فروش خدمات مسافرتی

اگر تا به حال به یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رفته باشید حتما با کارشناسانی روبه رو شده اید که در این آژانس ها و دفاتر خدمات متنوعی را ارائه می دهند و به شکل های گوناگون فرد مراجعه نماینده را هدایت می نمایند. یک کارشناس حرفه ای و کار بلد هرچه تبحر و مهارت بیشتری در کارش داشته باشد بهتر می تواند شما را هدایت کند و به هدف مورد نظر برساند. امروزه با توسعه علوم و تخصصی شدن هر بخش برای موفقیت در هر حرفه ای باید به دانش و علم آن دست یافت تا موفقیت لازم را به دست آورد. در این بخش خبرنگاران 10 ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی را برای شما می گوید.

10 ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی

کارشناس فروش خدمات مسافرتی کیست؟

اولین سوالاتی که مطرح می گردد این است که کارشناس فروش کیست؟ چه وظایفی دارد؟ یک کارشناس فروش چطور می تواند به شما یاری کند؟ و یک کارشناس فروش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فردی که وظیفه معرفی و ارائه محصول به مشتری را دارد یک کارشناس فروش است. وقتی فردی برای خرید یک محصول مراجعه می نماید، این کارشناس فروش است که موظف است محصول مورد نظر را با توانایی هایی که دارد به خریدار و متقاضی معرفی کند، تا او را در خرید بهتر هدایت کند. یک کارشناس فروش در حقیقت در جهت آسان کردن فروش محصولات و کوشش برای فروش بیشتر فعالیت می نماید، که این امر به وسیله فروش تلفنی یا فروش رو در رو با مشتری و بعلاوه بازار یابی به شکل های گوناگون امکان پذیر است.

وظایف یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی چیست؟

چند ویژگی یک کارشناس فروش حرفه ای را می توان در این موارد خلاصه کرد:

  • مشتریانش را که بالقوه خریدار محصول هستند را شناسایی و جذب کند.
  • هدفش از فروش محصول را برای خود معین کند.
  • برای رسیدن به اهدافش برای فروش برنامه ریزی منسجم داشته باشد.
  • همواره و در همه حال آماده پاسخگویی و مشاوره دادن به مشتریان باشد.
  • یک کارشناس فروش حرفه ای باید اطلاعات مشتریانش را برای مراحل بعدی نگهداری کند.
  • برای عقد قرارداد با مشتری بر اساس مقررات آژانس یا دفتری که در آن فعالیت می نماید عمل .کند
  • و در نهایت گزارش کاملی را از تمام مراحل فعالیتش به مدیر فروش ارائه دهد.

ویژگی های یک کارشناس

برای یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی و گردشگری که میخواهد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کند ویژگی های زیادی را می توان در نظر گرفت که در موفقیت او و پیشبرد اهداف آژانس می تواند موثر واقع گردد و او را به اهدافش برساند. ما در این جا به 10 مورد از این ویژگی ها اشاره می کنیم.

اولین ویژگی که می توان برای یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی در نظر گرفت این است که به کارش علاقمند باشد و حرفه فروش و بازار یابی را دوست داشته باشد. نه اینکه از سر اجبار و با بی حوصلگی به این کار بپردازد و یا صرفا به خاطر مدرک تحصیلی مرتبطی که دریافت نموده به این حرفه رو بیاورد. فروش و بازاریابی یک هنر است که فرد باید با ایجاد مهارت ها و آموزش های لازم و کسب تجربه به این هنر دست یابد.

ویژگی دوم اینکه برای فروش و بازاریابی و پیدا کردن مشتری از هر فرصت و امکانی بهر ه مند گردد و هیچ فرصتی را از دست ندهد. از کلاس درس گرفته تا هنگام خرید لباس و یا خرید خانه و داخل مترو یا اتوبوس و و و، محل کارش را محدود به شرکت یا آژانس نکند، باید برای خودش یک کارت ویزیت درست کند و همواره تعدادی از آنها را همراه خود داشته باشد تا بتواند به مشتریان بالقوه اش ارائه دهد و محصول را معرفی کند.

سومین ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی این است که جرات شنیدن نه را داشته باشد و این مساله را بپذیرد که هر یک از مشتریان بالقوه ممکن است جوابشان منفی باشد و به آن کارشناس فروش نه بگویند. بنابراین نباید از توضیحاتی که برای معرفی محصول داده و دقیقه ها و ساعت های زیادی را صرف آن نموده سر خورده و خسته گردد و به حساب هدر رفتن وقت و زمان نگذارد ضمن اینکه اگر دقت و مهارت لازم را در خود تقویت کند و در انتخاب مشتریان بالقوه مد نظر داشته باشد این نه شنیدن ها تا حدود زیادی کم می گردد و در نتیجه زودتر به هدف می رسد.

ویژگی چهارم یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی این است که مهارت های کلامی و ارتباطی بالایی داشته باشد و به بیان دیگر روابط عمومی قوی داشته و بااعتماد به نفس و محکم با مشتری ارتباط برقرار کند. این می تواند مهمترین گام در جذب مخاطب باشد و به موفقیت یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی یاری زیادی می نماید.

ویژگی پنجمی که برای یک کارشناس فروش می توان در نظر گرفت اینکه محبت آمیز با مردم رفتار کند و مردم دار و مشتری مدار باشد. به همه مشتریانش حس خوبی بدهد و از کلمات منفی و رفتارهای خشک و دلسرد کننده پرهیز کند. طبیعی است که هر چه رفتار محبت آمیز تری با مشتریان داشته باشد ارتباطش با آنان طولانی تر خواهد شد.

ویژگی ششم اینکه مثل یک پزشک حرفه ای به همه موارد مورد نظر مشتری دقت داشته باشد و تمام جزییات گفته های او را به صورتی دقیق آنالیز کند تا به شناخت درستی از مشتری و نوع احتیاجش دست یابد.

ویژگی هفتم اینکه در همه حال مثبت نگر باشد. باید همواره به یاد داشت که مثبت نگری در همه کارها و امور یک گام مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت است مخصوصا برای یک کارشناس فروش یک اصل اساسی در حرفه اش است.

هشتمین ویژگی پیگیری بی وقفه است. در این مورد یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی نباید هیچ وقت به خودش هرگز خستگی راه بدهد و در همه حال تا فروش نهایی پیگیری های لازم را انجام دهد.

ویژگی نهم یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی کارایی بالا است و اینکه در کار و انجام وظایفش موثر باشد. همواره برترین راه را بری جذب مخاطب انتخاب کند مثلا اگر فروش تلفنی نتیجه بخش نبود فروش حضوری را انتخاب کند و یا ابزار تبلیغی مناسبی را بکار ببرد.

و انتها اینکه یک کارشناس فروش باید اهل یادگیری مطالب نو باشد و دوره های آموزشی لازم را در این مورد بگذراند و هیچ وقت خود را بی احتیاج از مطالب نو نداند همواره برای یاد گرفتن آماده و با انگیزه باشد.

منبع: الی گشت

به "10 ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید