3 روش مراقبتی ساده برای اینکه هرروز صبح، زیبا از خواب بیدار شوید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، اگر ظاهر خودتان را زمانی که از خواب بیدار می شوید دوست ندارید، باید بدانید که تنها نیستید! بیشتر مردم با پوست درخشان و موهای مرتب و زیبا از خواب بیدار نمی شوند؛ حداقل اگر شب قبل تلاشی نکرده باشند. در ادامه این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با چند نکته ساده مراقبت از پوست آشنا شوید تا در کوتاه ترین زمان زیبایی طبیعی تان را به نمایش بگذارید.

3 روش مراقبتی ساده برای اینکه هرروز صبح، زیبا از خواب بیدار شوید

1. به پوست خود اهمیت دهید

هر شب قبل از خواب صورتتان را بشویید

اگر معمولا به طور روزانه آرایش می کنید، باید بدانید که حتما باید قبل از خواب پوستتان را با یک شوینده مناسب تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، روغن های غیرمفید ناشی از مواد آرایشی و ناخالصی های هوا در طول روز به پوست شما نفوذ می کنند. این عوامل منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش و پیری زودرس می شوند. صورتتان را مرطوب کنید و با آب و شوینده مناسب پوستتان، آن را کاملا تمیز کنید. اگر برای این کار خیلی خسته هستید، از یک پاک کننده آرایشی استفاده کنید.

از مرطوب کننده یا نرم کننده صورت استفاده کنید

شب ها بهترین زمان برای هیدراته کردن و آبرسانی به پوست صورت هستند. سعی کنید بعد از تمیز کردن پوستتان حتما از یک مرطوب کننده و آبرسان صورت استفاده کنید و اجازه دهید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

در این مرحله می توانید از ماسک های صورت هم به دلخواه استفاده کنید. ماسک های صورت ضروری نیستند؛ اما اگر پوست چرب، خشک یا کم آبی دارید، می توانید هر چند وقت یک بار از آن ها استفاده کنید. اگر ماسک شما نوعی است که باید کل شب آن را روی صورتتان بگذارید، این کار را در آخرین مرحله مراقبت از پوستتان انجام دهید. حتما دقت کنید که ماسکی که استفاده می کنید متناسب با پوست صورت شما باشد و آسیبی به آن نرساند.

بعد از کرم آبرسان از کرم دور چشم استفاده کنید

اگر کرم دور چشم را قبل از آبرسان استفاده کنید، باعث می شود تا کرم به خوبی جذب قسمت های دور چشم نشود و تاثیر اصلی را نگذارد.

از لیپ بالم یا نرم کننده لب استفاده کنید

لب های شما هم مانند بقیه قسمت های صورت نیاز به مرطوب شدن و آبرسانی دارند. شب ها بهترین زمان برای استفاده از نرم کننده های لب است زیرا شما برای چند ساعت صحبت نمی کنید و غذا نمی خورید.

پاهایتان را مرطوب کنید و جوراب بپوشید

با انجام این کار، ظاهری زیبا از سر تا پا خواهید داشت. از لوسیون یا مرطوب کننده برای پاهایتان استفاده کنید (با اجتناب از بین انگشتان) و سپس یک جوراب نرم استفاده کنید تا مرطوب کننده باعث کثیف شدن روتختی شما نشود.

به پشت بخوابید تا از چروک جلوگیری کنید

اگر به بغل یا روی شکمتان می خوابید، بالشت شما باعث ایجاد اصطکاک روی پوست شما می شود و نیروی جاذبه پوست شما را به سمت پایین می کشد. این موضوع در گذر زمان باعث ایجاد چروک بر روی پوست شما خواهد شد. خوابیدن به پشت علاوه بر فوایدی که برای پوست شما دارد، گردن و ستون فقرات شما را در حالت طبیعی قرار می دهد.

از دستگاه بخور استفاده کنید

هیدراته کردن برای سلامت پوست شما حتی در هنگام خواب بسیار ضروری است. یک دستگاه بخور در اتاق خود بگذارید و قبل از خوابیدن آن را روشن کنید؛ مخصوصا در فصل های سرد و زمستانی که هوا تمایل به خشک بودن دارد.

روزانه حدود 3 لیتر آب بنوشید

نوشیدن آب به حذف ناخالصی ها از بدن شما کمک می کند و همین طور به داشتن پوستی صاف و سالم کمک می کند. آقایان روزانه حدود 3.7 لیتر و خانم ها 2.7 لیتر باید آب بنوشند.

2. از موهایتان محافظت کنید

از مرطوب کننده مو استفاده کنید

اگر موهای خشکی دارید، از ماسک مو قبل از خواب استفاده کنید و موهایتان را با یک روسری ببندید. در صبح موهایتان را آبکشی کنید. اگر موهای چربی دارید، از روغن های محافظتی مانند آرگان یا نارگیل روی ساقه مو بمالید تا از موخوره جلوگیری کند.

اگر موهای بلندی دارید آن را به صورت شل و بالا ببندید

برای محافظت از موهایتان در برابر اصطکاک، در هنگام خواب آن را به صورت خیلی شل گیس کنید یا ببندید. دقت کنید که موهایتان را نکشید و یا آن را خیلی سفت نکنید تا تارهای موهایتان شکسته نشوند.

از روبالشتی ساتنی یا ابریشمی استفاده کنید

روبالشتی های پنبه ای و معمولی باعث گرفتن فیبرهای موهای شما می شوند و در طول زمان باعث ضعیف شدن و شکسته شدن تارهای موهای شما می شوند. در عوض، یک روبالشتی صاف مانند ساتن یا ابریشم باعث می شود تا موهایتان در هنگام خواب به راحتی روی سطح بالشت بلغزند.

اگر روبالشتی ساتنی یا ابریشمی ندارید، موهایتان را با یک روسری جمع کنید

این کار موهای شما را در برابر شکستگی محافظت خواهد کرد. همچنین این کار باعث می شود تا حالت موهایتان برای روز بعد حفظ شود.

3. به راحتی بخوابید

محیطی آرامش بخش در اتاق خوابتان ایجاد کنید

اتاق خواب شما باید خنک، تاریک و ساکت باشد تا به خواب عمیق تر و راحت تر شما کمک کند. دمای اتاق را به نحوی تنظیم کنید که بهترین حالت برای شما باشد. اگر می توانید از یک روتختی زیبا استفاده کنید تا زمانی که به تخت می روید احساس راحتی کنید. همچنین سعی کنید که اتاق خوابتان را همیشه مرتب نگه دارید تا به شما احساس آرامش بدهد.

روتختی هایتان را هفته ای یک بار بشویید یا عوض کنید

عرق، سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر می توانند در روتختی های شما جمع شوند که به شما حس راحتی را در خواب ندهند. سعی کنید روتختی هایتان را هفته ای یک بار یا نهایتا یک هفته در میان تمیز کنید.

به جدول خوابتان پایبند باشید

اگر می توانید سعی کنید هرروز در یک زمان تعیین از خواب بیدار شوید و بخوابید. این کار به بدن شما کمک می کند تا به زمان خوابتان عادت کند و با استراحت بیشتری از خواب بیدار شوید. سعی کنید حداقل 7 ساعت در شب بخوابید.

از الکل و کافئین 3 الی 4 ساعت قبل از خواب دوری کنید

هردوی این موارد چرخه خواب شما را مختل خواهند کرد. چند ساعت قبل از اینکه بخوابید آب بنوشید تا بتوانید راحت تر بخوابید و با ظاهری شاداب تر بیدار شوید.

گوشی همراهتان را خاموش کنید و از لوازم الکترونیکی دیگر دوری کنید

تلفن همراه، تلویزیون و کامپیوترها نوری آبی شبیه به نور خورشید تولید می کنند. این نور می تواند مغز شما را فریب دهد که فکر کنید روز است و در نتیجه شما را از خوابیدن باز می دارد.

حرف آخر

برای داشتن پوست و موی زیبا و شفاف لازم نیست کار سختی انجام دهید؛ فقط کافی است چند نکته مراقبتی ساده را در روتین روزانه تان قرار دهید تا به مرور زمان اثر فوق العاده آن را در ظاهر خود مشاهده کنید.

منابع: Paulaschoice, Wikihow

منبع: دیجی استایل

به "3 روش مراقبتی ساده برای اینکه هرروز صبح، زیبا از خواب بیدار شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش مراقبتی ساده برای اینکه هرروز صبح، زیبا از خواب بیدار شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید