چند قدم تا حذف سرخابی ها آسیا، معجزه ای در راه است؟

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، شاید بتوان گفت تنها یک معجزه می تواند مانع حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در فصل تازه گردد.

چند قدم تا حذف سرخابی ها آسیا، معجزه ای در راه است؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ دیجی سافت، روز پنجشنبه بود که خبری مبنی بر عدم تایید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی AFC برای دریافت مجوز حرفه ای منتشر شد که سرو صدای زیادی به همراه داشت. این موضوع در حالی رخ داد که چند روز قبل از آن نشستی میان سران فدراسیون و کمیته استیناف مجوز حرفه ای و مدیران دو باشگاه برگزار و در آن اعلام شد با برطرف مسائل و موانع، دو باشگاه پیروز به اخذ مجوز حرفه ای شده اند. این موضوع باعث شد روز آدینه نشستی در فدراسیون فوتبال برگزار و به آنالیز این موضوع پرداخته گردد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت پنج روزه ای برای برطرف مسائل موجود به فوتبال ایران و دو باشگاه داده و این فرصت در انتها روز دوشنبه 6 دی ماه به اتمام خواهد رسید.

یکشنبه 5 دی:

* فرشید سمیعی: برای ما این سؤال وجود دارد که چرا در سال های گذشته مدارک تأیید می شد، ولی سال جاری نشده است. ورود کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر رد کردن مجوز حرفه ای به وسیله کمیته بدوی فدراسیون فوتبال بود. مدارک سال جاری استقلال خیلی بهتر و کامل تر از سال های گذشته بود و اگر مجوز صادر می شد، AFC ورود نمی کرد.

* حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد حذف سرخابی ها از آسیا قطعی شده است و نباید امید به تغییر این شرایط داشت.

* هفت باشگاه لیگ فزونی از AFC درخواست صدور مجوز حرفه ای نکرده اند در حالیکه فوتبال ما واژه حرفه ای را یدک می کشد اما جالب است که تقریبا نیمی از باشگاه های حاضر در لیگ برتر کشورمان حتی درخواست صدور مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا نکرده اند. 6-7 باشگاه لیگ فزونی حتی مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه نکردند و درخواست دریافت مجوز حرفه ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته اند.

شنبه 4 دی:

* خلاصه صحبت های کاظم اولیایی: فوتبال حرفه ای نمی تواند دولتی اداره گردد و مغایر با قوانین فیفاست/ باشگاهها باید تابع قوانین تجارت اداره شوند/ اداره موقت به وسیله وزارت ورزش و وزارت اقتصاد مسائل را بیشتر خواهد نمود/ فیفا نپذیرفته فدراسیون ایران زیر نظر دولت باشد/ فیفا باشگاهها را به عنوان بنگاه تجاری قبول دارد.

* طبق ادعای خبرگزاری فارس، در صورت حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به علت نداشتن مجوز حرفه ای دو باشگاه دیگر ایران جایگزین آنها خواهند شد. در این فصل فقط 5 باشگاه لیگ فزونی استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و گل گهرسیرجان درخواست صدور مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند. در حال حاضر به جز استقلال و پرسپولیس نام گل گهر سیرجان نیز در بین لیست مردودی های حرفه ای سازی AFC قرار گرفته است. به این ترتیب در آن صورت فقط دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهند شد و در فصل آینده لیگ قهرمانان فوتبال کشورمان در آسیا فقط دو نماینده خواهد داشت اما اگر مشکل گل گهرسیرجان برای حضور در لیگ قهرمانان اسیا حل گردد در آن صورت دو تیم سپاهان و گل گهر جانشین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان خواهند شد

* غلامرضا بهروان، عضو کمیته صدور مجوز حرفه ای در خصوص اینکه بعضی مدعی هستند که باشگاه استقلال فدای پرسپولیس شد و اگر کمیته بدوی پرسپولیس را حذف می کرد دیگر استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بدون مشکل حضور داشت، گفت: تا جایی که من عضو این کمیته هستم و اطلاع دارم این مساله درست نیست و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشتند و دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چند قدم تا حذف سرخابی ها آسیا، معجزه ای در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند قدم تا حذف سرخابی ها آسیا، معجزه ای در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید