صنعت نشر باید صندلی واقعی خود را پیدا کند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی از شاخص های یک جامعه پیشرفته است، اضافه نمود: تشکیل نهادهای مدنی و صنفی در حوزه فرهنگ نویدبخش است.

صنعت نشر باید صندلی واقعی خود را پیدا کند

محمدرضا پورمحمدی در ملاقات با اعضای هیأت مدیره انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی، تشکیل چنین انجمن هایی را گامی به سمت ساختارمندشدن جامعه دانست و گفت: تشکیل نهادهای صنفی و مدنی علاوه بر اینکه امکان تحلیل مسائل مختلف را فراهم می نماید، جهت پیگیری و حل مسائل و مسائل را هم هموارتر می سازد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و نشر در تعالی فرهنگی جامعه، گفت: متأسفانه به علت مسائل مالی، اقلام فرهنگی صندلی مناسبی در سبد مصرفی خانوار ایرانی ندارند که این موضوع در شرایط گذار، طبیعی است، اما نباید به عادت تبدیل گردد.

پورمحمدی گفت: امیدواریم با بهبود شرایط و حل مسائل مالی، توجه به کتاب در جامعه بیشتر شده و صنعت چاپ و نشر صندلی واقعی خود را پیدا کند.

وی بعلاوه از پیشنهاد حضور نمایندگان حوزه فرهنگ و هنر در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استقبال کرد و گفت: این موضوع را به اسم پیشنهاد به دولت ارائه می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه های اجرایی و شرکت های بخش خصوصی هم خواست تا در انتشار گزارش های عملکردها و شاخص ها، از ظرفیت انجمن ناشران استان استفاده نمایند.

رئیس انجمن ناشران کتاب آذربایجان شرقی هم در این ملاقات با اشاره به اینکه 150 ناشر فعال در استان فعالیت می نمایند، گفت: انجمن ناشران استان به اسم اولین تشکل صنفی حوزه چاپ و نشر کشور در اواخر سال 1399 تشکیل شد.

به گزارش وبلاگ دیجی سافت به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، هادی ابراهیمی سنائی بعلاوه بعضی از مسائل و مسائل حوزه چاپ و نشر ازجمله افزایش قیمت کاغذ، عدم سیاست گذاری منسجم در حوزه کتاب و لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با ناشران برای انتشار گزارش های عملکرد را بیان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنعت نشر باید صندلی واقعی خود را پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نشر باید صندلی واقعی خود را پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید