دست نوشته ای از انیشتین که به حراج گذاشته شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، کریستیز در بیانیه ای بیان کرد: این دست نوشته بدون شک ارزشمندترین دست نوشته انیشتین است که تا به حال به حراج گذاشته شده است.

دست نوشته ای از انیشتین که به حراج گذاشته شد

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، مجموعه ای از دست نوشته های آلبرت اینشتین، فیزیکدان مشهور آلمانی قرار است روز سه شنبه در پاریس به حراج گذاشته گردد و انتظار می رود این دست نوشته های کمیاب به بهای میلیون ها یورو فروخته شوند.

یک دست نوشته نادر از فیزیکدان نظری آلبرت اینشتین روز سه شنبه در پاریس زیر چکش حراج خواهد رفت.

طبق گفته کریستیز که میزبان فروش از طرف خانه حراج آگوتس است، این دست نوشته که شامل کار های مقدماتی برای دستاورد کلیدی اینشتین در نظریه نسبیت است، بین دو تا سه میلیون یورو (2.3 تا 3.4 میلیون) تخمین زده می گردد.

کریستیز در بیانیه ای گفت: این بدون شک ارزشمندترین دست نوشته اینشتین است که تا به حال به حراج گذاشته شده است.

این سند 54 صفحه ای در سال های 1913 و 1914 میلادی در شهر زوریخ سوئیس به وسیله اینشتین و میکله بسو، مهندس سوئیسی و همکار معتمدش نوشته شده است.

در بیانیه کریستیز آمده که این دست نوشته ها به لطف میکله بسو برای آیندگان حفظ شده است. حفظ این دست نوشته ها تقریباً شبیه یک معجزه است، زیرا بعید است که خود آلبرت اینشتین برای نگهداری آن ها که به نظرش تنها یکسری متن ساده بوده، کاری انجام داده باشد، اما امروز این اسناد، وسیله ای شگفت انگیز برای غوطه رفتن در فکر بزرگترین دانشمند قرن بیستم محسوب می شوند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دست نوشته ای از انیشتین که به حراج گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست نوشته ای از انیشتین که به حراج گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید