درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، یک گروه تجاری تولیدکنندگان با هشدار نسبت به افزایش قیمتها و کمبود عرضه گاز در زمستان سال جاری، از وزارت انرژی آمریکا خواستند به تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) دستور دهد صادرات را کاهش دهند.

درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا

به گزارش گروه مالی وبلاگ دیجی سافت، قیمتهای گاز طبیعی سال جاری تحت تاثیر تقاضای دنیای قوی و افزایش اندک فراوری در نیمه اول سال، افزایش پیدا نموده اند. تقاضا برای گاز طبیعی آمریکا قیمتها را بیش از دو برابر نموده و صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش پیدا نموده است. گاز آمریکا روز آدینه حدود پنج دلار و 22 سنت به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) معامله شد که بالاتر از دو دلار و 54 سنت در ژانویه است.

مصرف نمایندگان انرژی صنعتی آمریکا که گروه تجاری نماینده فراورینمایندگان شیمیایی، غذایی و متریال است، اعلام نمود قیمتهای آمریکا باید به 10 دلار به ازای هر واحد mmBtu افزایش پیدا کند تا فراورینمایندگان به فراوری بیشتر گاز ترغیب شوند و سطح ذخایر به سطح تاریخی سابق برگردد.

نیروگاههای آمریکایی گاز کمتر از حد معمولی برای فصل گرمایش زمستان که معمولا تقاضا برای این سوخت اوج می گیرد، ذخیره نموده اند. ذخایر آمریکا هفت درصد پایین میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

با این حال یک مدافع تجارت LNG اعلام نمود صادرات گاز به مصرف نمایندگان آمریکایی لطمه نمی زند و بیشتر خریداران قراردادهای ثابتی با قیمتهای بسیار پایینتر از نرخ محموله های تک دارند.

چارلی ریدل، مدیر مرکز گاز طبیعی مایع گفت: آنچه که مشاهده نموده ایم و بارها و بارها ثابت شده این است که قیمت گاز طبیعی تاثیر منفی از صادرات LNG نپذیرفته است.

گروه مصرف نمایندگان انرژی صنعتی آمریکا از وزارت انرژی خواسته است مجوزدهی برای تاسیسات نو صادرات LNG را متوقف نموده و به فراورینمایندگان دستور دهد صادرات را تا زمان افزایش ذخایر آمریکا کاهش دهند. پل سیسیو، رییس این گروه گفت: خریداران LNG که برای گاز طبیعی با مصرف نمایندگان آمریکایی رقابت می نمایند، شرکتهای دولتی و نیروگاههای تحت کنترل دولتهای خارجی هستند که هزینه ها را به طور اتوماتیک به مصرف نمایندگان منتقل می نمایند. فراورینمایندگان آمریکایی نمی توانند با آنها در زمینه قیمتها رقابت نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش قیمتهای گاز طبیعی شرکت سی اف اینداستریز که یکی از بزرگترین فراورینمایندگان کود در دنیا است را ناچار نموده است دو کارخانه اش در انگلیس را تعطیل کند. شرکت نروژی یارا هم فراوری آمونیاک در اروپا را محدود نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید