با شهر بندری لیورپول، آشنا شوید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، شهر لیورپول را بیشتر به خاطر باشگاه فوتبال مشهوری که دارد، می شناسند. شاید آن قدری که از بازیکنان فوتبال لیورپول، شناخت دارید، از جاذبه های گردشگری لیورپول، خبر نداشته باشید. لیورپول شهر بندری زیبایی است که در شمال غرب انگلستان واقع شده است. از نظر جمعیت، چهارمین منطقه پر جمعیت در بریتانیا است و این شهر، در حال حاضر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نیز شناخته می شود.

با شهر بندری لیورپول، آشنا شوید (قسمت اول)

چه زمانی لیورپول محبوب شد؟

شهر لیورپول، در قرن دوازدهم، دهکده ای کوچک بود. این دهکده تا مدت ها در بین مردم کم اهمیت بود تا این که تجارت برده و برده داری، در قرن هفدهم، به اوج خود رسید و بندر چستر نیز، به دلیل رسوباتی که بر روی رودخانه Dee به وجود آمد، تعطیل شد. لیورپول که شهری بندری است، در این زمان، به عنوان مکانی برای تجارت با هند غربی و آمریکا، انتخاب شد. رفته رفته میزان تجارت بالاتر رفت و این شهر به عنوان شهر محبوب و شناخته شده بریتانیایی انتخاب شد.

هر جایی که تجارت و رونق اقتصادی باشد، جمعیت رو به رشد خواهد بود. لیورپول هم بعد از این که مکانی برای تجارت های بندری شد، جمعیتش به طرز چشمگیری بالا رفت. جالب است بدانید که کشتی تایتانیک معروف در سال 1912 در این بندر، حضور داشته و با 514 مسافری که همگی جان باختند، به سمت نیویورک، در حرکت بود. بسیاری از مسافرین جان باخته، اهل لیورپول بودند.

آب و هوای شهر لیورپول

آب و هوای لیورپول، معتدل و خنک است. در زمستان ها هوای خنک و در تابستان ها هوای معتدلی را مشاهده می کنید. متوسط دما در شهر لیورپول 20 درجه سانتیگراد است. بهتر است بین ماه های شهریور تا مهر، به این شهر سفر کنید.

دیدنی های لیورپول

آلبرت داک

در میان دیدنی های شهر لیورپول، آلبرت داک، یک مجموعه دیدنی از باراندازها و لنگرگاه های کشتی ها است که در سال 1846 میلادی توسط دو تن از طراحان مشهور به نام جسی هارتلی و فیلیپ هاردویک طراحی شده است. از جذابیت های آلبرت داک، طراحی خارق العاده این مجموعه است که در ساخت آن از کوچکترین چوبی استفاده نشده است. این بندرگاه اولین بندری است که در جهان، از چدن، سنگ و آجر ساخته شده و غیر قابل احتراق است. این مجموعه از مجموعه میراث جهانی یونسکو محسوب می شود که در سفر به لیورپول، نباید تماشای آن را از دست داد.

موزه بیلتز استوری

اگر دوست دارید بزرگترین نمایشگاه دائمی در جهان را ببینید، به بیلتز استوری بروید. این مجموعه بیشترین جذب کننده را به خود نسبت داده است. جالب است بدانید که در این موزه، صرفا زندگی، فرهنگ و موسیقی گروه بیلتز به نمایش درآمده است و هیچ چیزی غیر از زندگینامه افراد گروه بیلتز، در آن مشاهده نمی کنید اما جاذبه های این گروه به حدی بوده است که همه گروه های سنی که علاقه ای به تاریخ راک اند رول دارند، از این موزه بازدید می کنند.

کلیسای متروپولیتن لیورپول

این کلیسای جامع، یکی از شاهکارهای معماری در بریتانیا است که تماشای آن؛ بی شک شما را به وجد می آورد. این کلیسا به صورت دایره ای طراحی شده که همین موضوع، از جذابیت ها و تفاوت های این کلیسا با کلیساهای دیگر شده است. کلیسای متروپولیتن لیورپول در سال 1967 ساخته شده است.

مرکز خرید لیورپول وان

170 هزار متر مربع مساحت این مرکز خرید است که در مرکز شهر لیورپول قرار گرفته و بی تردید از مکان های شلوغ و پربازدید است. این مرکز خرید با 169 فروشگاهی که دارد، به مکانی لوکس برای خرید برندهای مطرح در این شهر تبدیل شده است اما عمده افرادی که از این مرکز خرید دیدن می کنند، برای تماشای فیلم سینمایی در مجموعه سینمایی این مرکز خرید و یا بازی گلف در زمین سرپوشیده آن، پا به این مجموعه می گذارند. برای افرادی که علاقه به خوردنی های متنوع هم دارند، مرکز خرید لیورپول وان، قطعا مورد پسند است.

ورزشگاه انفیلد

فرقی نمی کند که طرفدار لیورپول هستید یا تیم مقابلش را دوست دارید اما تماشای باشگاه ورزش لیورپول، آن هم از نزدیک، لذتی به یادماندنی برای طرفداران پر و پا قرص فوتبال دارد. البته امیدواریم که در سفر به این شهر، بتوانید فوتبال لیورپول را از نزدیک مشاهده کنید اما اگر موقعیت تماشای زنده فوتبال را نداشتید، حتما از ورزشگاه انفیلد که متعلق به باشگاه لیورپول است دیدن کنید. این ورزشگاه در سال 1884 میلادی ساخته شده است. در ابتدا این ورزشگاه به مالکیت اورتون درآمد اما در سال 1892 برای لیورپول شد و همچنان نیز، در مالکیت لیورپول باقی مانده است.

منبع: سفرمی

به "با شهر بندری لیورپول، آشنا شوید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر بندری لیورپول، آشنا شوید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید