مجذوب کننده ترین پاویون های اکسپو 2020 به انتخاب سی ان ان

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، حدود یک ماه از افتتاح پرشکوه اکسپو دبی که بعضی رسانه ها از آن به عنوان اولین رویداد بزرگ جهانی در دوران سخت همه گیری کووید-19 نام می برند، سپری شده است.

مجذوب کننده ترین پاویون های اکسپو 2020 به انتخاب سی ان ان

اکسپو دبی که قرار بود در سال 2020 برگزار گردد، به علت همه گیری کووید-19 و محدودیت های ناشی از آن در کشورهای مختلف از جمله کشور میزبان، یک سال به تعویق افتاد اما برگزارنمایندگان تصمیم گرفتند به دلایل مرتبط با بازاریابی و برندینگ از تغییر نام آن خودداری نمایند و این نمایشگاه دنیای اکنون با عنوان اکسپو 2020 در حال برگزاری است و تا سرانجام ماه مارس سال 2022 (5 ماه دیگر) برقرار خواهد بود.

مقامات دبی امیدوارند به واسطه اکسپو 2020 که هزینه های برگزاری آن حدود 6.8 میلیارد دلار برآورد می گردد، 25 میلیون دنیاگرد و فعال مالی از این بندر بزرگ که قطب دنیاگردی، تجارت و کسب وکار خاورمیانه محسوب می گردد، بازدید نمایند. از سوی دیگر، کشورها و شرکت ها امیدوارند که اکسپو 2020 موجب رونق تجارت و سرمایه گذاری در دنیا گردد.

در کنار مسائل تجاری و سرمایه گذاری، معماری مجذوب کننده بعضی پاویون ها و بناهای احداث شده در اکسپو دبی نیز توجه بازدیدنمایندگان را جلب نموده است. شبکه خبری سی ان ان در پایگاه اینترنتی خود، نگاهی به مجذوب کننده ترین پاویون های اکسپو دبی داشته است؛ پاویون هایی که کار طراحی اغلب آنها برعهده معمارانی با معروفیت دنیای بوده است.

پاویون امارات متحده عربی که سانتیاگو کالاتراوا آن را طراحی نموده است، شبیه یک شاهین در حال پرواز طرحی شده است؛ پرنده ای که محبوبیت ویژه ای در امارات دارد و نمادی از این کشور است. بال های شاهین که بر فراز این پاویون دیده می گردد، از الیاف کربن ساخته شده و پنل های خورشیدی نیز روی آن تعبیه شده است.

مجموعه ای از آجرهایی متخلخل که جداره داخلی آنها به رنگ نیلی است، پاویون ایران را تشکیل می دهند. فضای خالی داخل آجرهای متخلخل هریک نشان دهنده مؤلفه ای از فرهنگ، سنت ها و صنایع دستی ایران است. جوی های آب نیز در معابر نزدیک به پاویون ایران طراحی شده و تا داخل این پاویون که شرکت ایرانی Shift Process Practice آن را طراحی نموده است، ادامه یافته اند.

نوآوری برای یک آینده مشترک تم اصلی پاویون بریتانیا در اکسپو دبی است. این پاویون که به وسیله Es Devlin Studio طراحی شده است، بازدیدنمایندگان را به یک سفر دیجیتال می برد و صندلی بریتانیا در حوزه فناوری های فضایی و هوش مصنوعی را به آنها نشان می دهد.

شبکه ای از پنل های آلومینیومی عمودی که مانند یک ابر بر فراز سازه های چوبی قرار گرفته اند، مؤلفه اصلی پاویون استرالیا با طراحی bureau^proberts است. این ابر در هنگام شب روشن می گردد تا چشم انداز باستانی و سرسخت استرالیا را به تصویر بکشد.

پاویون پاکستان که شرکت مهندسی الجبل طراح آن بوده است، قطعات چندوجهی تعبیه شده در دیوارهای رنگارنگ را به نمایش می گذارد. سردر رنگارنگ پاویون پاکستان بازتابی از فصول چندگانه این کشور است. به گفته طراح پاویون پاکستان، این کشور جزو متنوع ترین کشورهای دنیا از لحاظ تنوع اقلیمی است.

پاویون روسیه که دفتر معماری چوبان اسپیچ آن را طراحی نموده است، یک گنبد بزرگ است که با رشته هایی از لوله های غول پیکر و رنگارنگ پوشیده شده است. هدف طراحی پاویون روسیه این است که سؤال ما چگونه صندلی خود را در یک دنیا درهم تنیده پیدا می کنیم در فکر بازدیدنمایندگان نقش ببندد. در فضای داخلی پاویون، پیشرفت های علمی و نوآوری های گذشته و حال مورد کاوش قرار گرفته است.

ترکیبی از الگوهای سنتی اسلیمی (عربی) و سبک ژاپنی آسانوها، سردر پاویون ژاپن را تشکیل می دهد و هدفش ارائه تصویری نمادین از تبادل فرهنگی میان ژاپن و خاورمیانه است. در فضای داخلی پاویون که شرکت Yuko Nagayama and Associates طراح آن بوده است، بازدیدنمایندگان می توانند سازه های سه بعدی را دیدن نمایند.

پاویون سوئیس نمایان گر سنت ها و منظره ها دیدنیی این کشور است. آینه هایی غول پیکر پاویون سوئیس که طراحی آن برعهده شرکت معماری OOS بوده است، تصویر فرش قرمزی که به پاویون منتهی می گردد را منعکس می نمایند، به طوری که تصویر پرچم سوئیس روی آن قابل مشاهده باشد.

پاویون اسپانیا که از مواد بازیافتی شامل منسوجات، آهن و چوب ساخته شده است، هدف ترویج اقتصاد پایدار و دوستدار محیط زیست را دنبال می نماید. این سازه که طراحش شرکت Amann-Canovas-Maruri بوده است، از مخروط هایی به شکل دودکش های خورشیدی -که پاویون را خنک نگاه می دارند و ارتباط میان اسپانیا و دنیا عرب را برجسته می نمایند- ساخته شده است.

پاویون کویت که مارکو پستازولا، معمار ایتالیایی کار طراحی آن را انجام داده است، یک نمونه هنری دیجیتال است که منظره ها کویت را به نمایش می گذارد و دورنمایی از آینده این کشور را به تصویر می کشد. برج های آب که در هریک از طبقات سازه دیده می شوند، تصویری نمادین از تعهد کویت به پایداری و امنیت آب است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مجذوب کننده ترین پاویون های اکسپو 2020 به انتخاب سی ان ان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب کننده ترین پاویون های اکسپو 2020 به انتخاب سی ان ان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید