تصاویر شگفت انگیزترین پیاده راه های هوایی دنیا ، پلی شبیه ویرگول که مثل تاب در نوسان است

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، وجود پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه سواری در شهرها می تواند کاهش چشمگیر ترافیک خودرویی را در پی داشته باشد، با این حال طراحی آن ها به ویژه مسیرهایی که بر فراز آب ها یا ارتفاع زیاد از زمین احداث می گردد، بسیار حائز اهمیت است.

تصاویر شگفت انگیزترین پیاده راه های هوایی دنیا ، پلی شبیه ویرگول که مثل تاب در نوسان است

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، امروزه بسیاری از مردم به تردد پاک روی آورده اند تا از این طریق به سلامت جسم و روان خود یاری نمایند، ضمن این که هزینه بالای حمل ونقل از طریق خودروهای شخصی از یک سو و تلف شدن وقت بر اثر ترافیک خودرویی از سوی دیگر، آن ها را از عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه موتوری دلسرد می نماید. مدیران شهری نیز در کوشش هستند از طریق ترویج تردد سبز و ارائه نوآوری هایی برای تشویق مردم به اتخاذ آن، انتشار کربن و سایر گازهای آلاینده را در شهرها به طور قابل توجهی کاهش دهند و تنفس هوای پاک را برای شهرنشینان به ارمغان بیاورند.

توسعه پیاده راه ها و جهتهای دوچرخه سواری یکی از برترین روینمودهایی است که طی یک دهه اخیر و به ویژه پس از انتشار بیماری کووید -19 مردم سراسر دنیا را به اتخاذ تردد سبز سوق داده است. در این میان، پیاده راه ها و جهتهای دوچرخه سواری مرتفع از محبوبیت بسیاری میان شهرنشینان برخوردار شده است، ضمن این که چشم اندازهای اعجاب انگیزی نیز برای منطقه ها به وجود آورده است. در ادامه به معرفی پیاده راه ها و جهتهای دوچرخه سواری هوایی با برترین طراحی در سراسر دنیا پرداخته می گردد.

پل گیت شید در بریتانیا

پل میلنیوم گیت شید به طول 126 متر و پهنای هشت متر یکی از اعجاب انگیزترین پل های هوایی دنیا به شمار می رود که برای عابران پیاده و دوچرخه سواران طراحی شده است. این پل از دو سازه قوس مانند تشکیل شده است که با هم ظاهری شبیه یک چشم به وجود می آورد و جالب این که امکان تغییر شکل آن ها وجود دارد.

در واقع، پل میلنیوم گیت شید کاملاً متحرک است که این ویژگی قابلیت بالا رفتن قوس ها را هنگام نزدیک شدن کشتی ها فراهم می آورد و در نتیجه از برخورد کشتی ها با معابر جلوگیری می گردد.پل گیت شید بر فراز رودخانه تاین واقع شده است و بالا رفتن قوس های آن از طریق موتورهای الکتریکی تعبیه شده در پایه ممکن می گردد.

پل Scale Lane در انگلستان

پل Scale Line در کینگستن هال بریتانیا، ظاهری شبیه به یک آپاستروف (ویرگول رو به بالا) دارد و بر فراز رودخانه هال قرار گرفته است. این پل مانند یک تاب در نوسان است که عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز می توانند تحرک آن را حین عبور و مرور احساس نمایند.

فلز سیاه به کار برده شده برای ساخت این پل، نمایی بسیار زیبا و هنری به آن بخشیده است که به عنوان یک هشدار جهت مطلع سازی کاربران هنگام حرکات خود به این سو و آن سو نیز عمل می نماید. حرکت پل به طور اتوماتیک زمانی شروع می گردد که کشتی های در حال تردد به آن نزدیک می شوند و در نتیجه، امکان برخورد پل و کشتی ها به صفر می رسد.

پل صلح در کانادا

کلگری، بزرگ ترین شهر استان آلبرتا در کانادا، میزبان پل بسیار زیبایی است که یک منطقه مسکونی را به مرکز شهر پیوند می دهد. این پل بر فراز رودخانه بو قرار گرفته است و فضایی نسبتاً بسته دارد که این ویژگی، امنیت کاربران را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

پل کلگری از سه جهت جدا از هم تشکیل شده است که دوچرخه سواران در جهت وسط و عابران پیاده در دو طرف آن به عبور و مرور می پردازند. معماران سازنده پل صلح کلگری، آن را به پیروی از پرچم کانادا، قرمز و سفید رنگ آمیزی نموده اند و به آن، هویتی نمادین بخشیده اند.

پل پروانه در کپنهاگ

پل پروانه کپنهاگ، مرکز دانمارک، از سه دهانه خطی تشکیل شده است که سواحل مختلف آبراهه Christianshavns را به هم پیوند می دهد. از این جهتهای فولادی، دو مورد قابلیت توسعه مستقل یا همزمان با یکدیگر را دارد که در پی آن، پل از نمای بالا کاملاً شکل یک پروانه را به خود می گیرد.

پل ملک وگ در هلند

پورمرند هلند، یکی از زیباترین پیاده راه های هوایی دنیا را در خود جا داده که از دو جهت جدا از یکدیگر برای عابران پیاده و دوچرخه سواران تشکیل شده است. هنگامی که کشتی ها به پل نزدیک می گردد، محل تردد عابران پیاده به شکل یک جهت خمیده بر فراز پل زیرین خود قرار می گیرد که این شرایط، قابلیت عبور بدون خطر کشتی ها را فراهم می آورد.

پل وب در ملبورن

معماران شرکت دنتون کورکر مارشال در ملبورن استرالیا با رابرت اوون، از هنرمندان مشهور کشور به طراحی یک پیاده راه معلق بسیار زیبا در منطقه داکلندز ملبورن پرداختند. سراسر این پل عابرپیاده را یک سازه تورمانند فلزی فرا گرفته است که علاوه بر جنبه زیباسازی خود، عابران پیاده و دوچرخه سواران را از خطر احتمالی حفظ می نماید.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر شگفت انگیزترین پیاده راه های هوایی دنیا ، پلی شبیه ویرگول که مثل تاب در نوسان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر شگفت انگیزترین پیاده راه های هوایی دنیا ، پلی شبیه ویرگول که مثل تاب در نوسان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید