با برترین دانشگاه جوان جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، دانشگاه صنعتی نانیانگ در سنگاپور توانسته با گذشت تقریبا 39 سال از تاسیس خود، عملکرد چشمگیری داشته باشد و جزء 15 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد.

با برترین دانشگاه جوان جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، دانشگاه صنعتی نانیانگ(Nanyang Technological University) از تاریخ اول اوت سال 1981 میلادی، با سرمایه گذاری اقتصادی 1 میلیارد و 800 میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور شروع به کار کرد.

بیش از 23 هزار و 951 دانشجو و 3 هزار و 846 عضو هیات علمی به صورت تمام وقت در این دانشگاه فعالیت می نمایند. از این تعداد دانشجو، 9 هزار نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می دهند.

دانشگاه صنعتی نانیانگ از چندین کالج و دانشکده شامل دانشکده مهندسی، دانشکده علوم، دانشکده بازرگانی نانیانگ، دانشکده پزشکی لی کنگ چیان دانشکده تحصیلات تکمیلی، کالج علوم انسانی، دانشکده هنری و دانشکده علوم اجتماعی تشکیل شده است.

همچنین در محل این دانشگاه چندین موسسه آموزشی استقرار یافته اند که از میان آنها می توان به رصدخانه سنگاپور و مرکز مهندسی علوم زیست محیطی سنگاپور اشاره نمود.

در حال حاضر، بیش از 100 سازمان دانشجویی در دانشگاه صنعتی نانیانگ وجود دارد که شامل باشگاه های دانشگاهی، فرهنگی،رفاهی، ورزشی، هنری و باشگاه های مذاهب و اخلاق می گردد.

دانشکده پزشکی

گرچه تا کنون موضوع دانشگاه نانیانگ بیشتر مهندسی و علوم پایه بوده است، دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز اخیرا تأسیس شده و با همکاری دانشگاه امپریال کالج لندن شروع به کار نموده است. بنابراین، دانشجویان فارغ التحصیل پزشکی، مدرک مشترک با امپریال کالج دریافت می نمایند.

تا به امروز دانشجویان زیادی از کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری به این دانشگاه سنگاپوری رفته اند که پس از بازگشت به کشور، به عضو هیات علمی دانشگاه های برتر کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درآمده اند.

رتبه بندی جهانی

این دانشگاه از سال 2015 تا 2020 میلادی، در رتبه بندی دانشگاه های جوان رتبه بندی جهانی کیو اس دانشگاه های جهان صندلی اول را از آن خود نموده است.

دانشگاه صنعتی نانیانگ در اوت 2020 میلادی در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهان صندلی سیزدهم را به دست آورد.

همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2020 این دانشگاه در رتبه 48 دانشگاه های جهان واقع شده است.

دوره دکتری

این دانشگاه، در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری دارای تبادلات مشترک بین المللی با سایر دانشگاه های تراز اول جهان است. به عنوان مثال می توان به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با دانشگاه ام آی تی(MIT) اشاره نمود.

معماری منحصر به فرد دانشگاه

از نکات قابل توجه این دانشگاه، معماری ویژه آن است که بی شک آن را به یکی از زیباترین دانشگاه های جهان تبدیل نموده است.

ساختمان این دانشگاه بسیار زیبا بوده و کلیه سقف ها، راهروها و دیوارها از فضای سبز پوشیده شده است.

نمای شیشه ای این بنا یاری می نماید که علاه بر زیبایی ظاهری، اجازه دهد از مزایایی طبیعی نور خورشید در روز استفاده گردد. دیوارهای شیشه ای ساختمان دانشگاه این امکان را برای اساتید و دانشجویان ایجاد نموده است که فضایی خلاق را پیش روی خود داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با برترین دانشگاه جوان جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین دانشگاه جوان جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید