اعطای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به کارخانه مارگارین

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور، در حاشیه دیدار با حسن خلخالی مدیر عامل کارخانه مارگارین و بازدید از خط تولید آن، تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان را به این کارخانه اعطا کرد.

اعطای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به کارخانه مارگارین

عباس تابش در خصوص اهمیت اهدای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به بنگاه های اقتصادی و چرایی اهدای این تندیس به کارخانه مارگارین گفت: وقتی یک بنگاه اقتصادی حائز شرایط تندیس می شود، به این معنی است که تمام دست­اندرکاران این بنگاه تلاش کرده­اند تا در جهت ایفای حقوق مصرف کننده کمک کنند. به همین علت مفتخریم که تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان را به کارخانه مارگارین به نام یکی از تامین کننده های کالاهای اساسی کشور تقدیم کردیم.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به ضرورت حفظ حقوق مصرف کنندگان گفت: این فلسفه که بنگاهی مهمتر هست که خط تولید بزرگتری داشته باشد منتفی خواهد شد. امروز بنگاهی مورد پذیرش است که سلیقه مصرف کننده را تامین کرده باشد و بتواند براساس رضایت مصرف کننده کالای خود را تولید کند. لذا بنگاه های مهم، امروزه به دنبال توسعه نیستند، بلکه در پی تامین سلایق مشتری هستند و کارخانه مارگارین هم اهمیت این موضوع را درک کرده و به آن پرداخته است.

وی تاکید کرد: ما وقتی تندیسی را به یک بنگاه اعطا می­کنیم، به لحاظ شاخص های مختلف آن را بررسی می کنیم. یعنی این بنگاه نباید حقوق مصرف کننده را ضایع کند، نباید کالای غیراستاندارد به مصرف کننده ارائه کند و باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند. وقتی یک بنگاه اقتصادی به طور منظم حقوق مصرف کننده را رعایت کند، مصرف کننده هم وظیفه دارد از کالای این بنگاه اقتصادی استفاده کند. از این طریق می توان بنگاه های اقتصادی را ارتقا داد و به افزایش درآمد و توسعه آنها کمک کرد. ارتقای این بنگاه ها به نفع مصرف کنندگان است.

تابش ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به سمت و سوی توسعه بنگاه­هایی برویم که برای مصرف ­کننده احترام قائل هستند. ما نباید از بنگاه­هایی بترسیم که وقتی سرمایه شان زیاد می شود، به کارگران خود رسیدگی می کنند، بلکه باید به آنها کمک کنیم.

به گفته این مسئول، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تندیس رعایت از حقوق مصرف کنندگان را بعد از 10 سال متوالی به یک بنگاه اقتصادی ارائه نخواهد کرد، بلکه یک لوح بلورین به آنها داده می شود و بنگاه فوق به نام عضو دارای حق رای شورای سیاست گذاری اعطای تندیس خواهد بود. این عضویت تا زمانی که شرایط طلایی این بنگاه نقض نشده باشد، ادامه دارد.

گفتنی است؛ کارخانه روغن مارگارین تا به امروز دو گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان و برای اولین بار تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "اعطای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به کارخانه مارگارین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به کارخانه مارگارین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید