کشف دو سیاره شبیه به زمین که نزدیک مان هستند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، دو سیاره با نام های GJ 1002b و GJ 1002c، دو مورد از جدیدترین سیاراتی هستند که به ما امیدواری برای یافتن دنیای دیگری شبیه زمین را می دهند

کشف دو سیاره شبیه به زمین که نزدیک مان هستند

به گزارش وبلاگ دیجی سافت و به نقل از وب سایت سی نت، آنها تقریباً جرم زمین هستند و در منطقه قابل سکونت (جایی که ممکن است آب مایع وجود داشته باشد) منظومه خود زندگی می نمایند. نکته مهم نزدیک بودن شان به زمین است: تنها 16 سال نوری.

گروهی به سرپرستی محققان موسسه اخترشناسی دکاناریاس، مطالعه ای در خصوص سیارات فراخورشیدی (سیارات واقع در خارج از منظومه شمسی) نوشتند که در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر خواهد شد. آنها این دو سیاره را به عنوان دو زمین خارجی بالقوه قابل سکونت توصیف کرد.

الخاندرو سوارس ماسکارنو، محقق موسسه در بیانیه ای با اشاره به سیارات فراخورشیدی گفت: به نظر می رسد طبیعت می خواهد به ما نشان دهد که سیارات مشابه زمین بسیار رایج هستند. با این دو ما اکنون 7 سیاره را در منظومه های سیاره ای کاملا نزدیک به خورشید می شناسیم.

از نظر فاصله فضا، 16 سال نوری دور نیست، اما واقعیت سفر فضایی انسان به این معنی است که ما به این زودی برای رفتن به آنجا آماده نخواهیم بود.

این سیارات به دور GJ 1002، یک ستاره کوتوله قرمز خنک و کم نور می گردند.

بیشتر بخوانید:

  • پیش بینی درباره روز رستاخیز ؛ مرگ زمین چگونه خواهد بود؟ | آنالیز تغییرات یک سیاره فراخورشیدی

ورا ماریا پاسگر، محقق موسسه اخترشناسی دکاناریاس گفت: این بدان معناست که منطقه قابل سکونت آن بسیار نزدیک به ستاره است. سیاره درونی GJ 1002b حدود 10 روز طول می کشد تا به دور ستاره بچرخد در حالی که GJ1002c کمی بیش از 21 روز زمان احتیاج دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشف دو سیاره شبیه به زمین که نزدیک مان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دو سیاره شبیه به زمین که نزدیک مان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید