کشف بیش از 250 شیء در کشتی تاریخی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، باستان شناسان در کانادا 275 اثر تاریخی را در بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی کشف کردند.

کشف بیش از 250 شیء در کشتی تاریخی

به گزارش وبلاگ دیجی سافت به نقل از آرت نت، کاوش گران با آنالیز کشتی اچ ام اس اربوسدر آب های نزدیک منطقه جیجوی هیون واقع در کانادا بقایای 275 شیء از جمله یک دفترچه چرمی را کشف کردند که ممکن از دست نوشته های خدمه کشتی در آن وجود داشته باشد.

دو کشتی اچ ام اس اربوس و اچ ام اس ترور در سال 1845 میلادی با 128 خدمه برای یک سفر اکتشافی به سمت شمالگان حرکت کردند. یادداشتی که از آن سال کشف شده است جرئیات شکست این سفر اکتشافی را توضیح داده است. هر دو این کشتی ها در یخ گیرافتادند و هیچ بازمانده ای کشف نشد.

کشتی اچ ام س اربوس در سپتامبر 2014 میلادی به طور معجزه آسایی کشف شد و از آن موقع تا به امروز باستان شناسان شرایط آن را به طور منظم آنالیز نموده اند. کشتی اچ ام اس ترور نیز دو سال بعد در فاصله 72 کیلومتری این کشتی کشف شد.

سال جاری دومین فصل از کاوش کشتی اربوس محسوب می شد. شنا در آب های شمالگان فقط در مقطع کوتاهی از سال ممکن است. در سال 2022، کاوش گران برای نخستین بار به کابین مسوولان کشتی وارد شدند. در جریان نخستین کاوش کشتی اربوس در بهار سال 2015 فقط تعداد کمی اثر تاریخی از جمله چند ظرف آشپزخانه کشف شد.

منبع: دنیای سفر

به "کشف بیش از 250 شیء در کشتی تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 250 شیء در کشتی تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید