در پارک کوهستان یزد خنکای بهار را در تابستان تجربه کنید

به گزارش وبلاگ دیجی سافت، جاهای تفریحی یزد زیادند و من در هر سفر کوشش می کنم حداقل به 3 یا 4 مکان تماشای و تفریحی این شهر سر بزنم. هر چند که در میانه راه رسیدن به یزد از استان های دیگر نیز تماشا می کنم؛ اما وقتی مقصد اصلی یزد باشد، قاعدتاً قبل از سفر برای تماشا مکان های تاریخی، تفریحی و تماشای این شهر برنامه ریزی می کنم. در آخرین سفری که داشتم، از شهر یزد رد می شدیم و بنابراین تصمیم گرفتیم برای یک روز در یزد اقامت داشته باشیم. از آنجا که وسایل کمپینگ همراه مان بود، پارک کوهستان یزد را انتخاب کردیم که از امکانات رفاهی و تفریحی آن زیاد شنیده بودیم.

در پارک کوهستان یزد خنکای بهار را در تابستان تجربه کنید

به همین خاطر نیز در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ دیجی سافت داستان اقامت در یکی از بزرگ ترین پارک های یزد را برای شما خواهم گفت.

پارک کوهستان کجاست؟

پارک کوهستان یزد در شهر یزد، ابتدای جاده یزد به تفت، بعد از بزرگراه یزد به بافق واقع شده است.

جهت دسترسی به پارک کوهستان چگونه است؟

برای دسترسی به پارک کوهستان یزد باید وارد جاده یزد به تفت شده و در خروجی سمت راست این جاده به سمت پارکینگ کوهک پارک برانید.

وسایل بازی پارک کوهستان چه هستند؟

در پارک کوهستان یزد وسایل بازی نظیر تاب، انواع سرسره و چرخ و فلک وجود دارد. البته این وسایل بازی جدای از شهربازی پارک هستند.

چه تفریحات و کارهایی را می توان در این پارک انجام داد؟

از جمله تفریحات پارک می توان به قایق سواری، اسکیت، موتورسواری، ماشین سواری، زمین بازی بچه ها، شهر بازی و کمپ زدن در آلاچیق ها اشاره نمود.

پارک کوهستان یزد چطور جایی است؟

این پارک زیبای یزد از جاهای تفریحی یزد است که در ابتدای شهر یزد واقع شده است. پارک کوهستان با وسعتی بالغ بر 50 هکتار در سال 1384 ساخته شده و در آن درختان متنوعی کاشته شده است. از جمله درختان این پارک می توان به اقاقیا، کاج، زیتون و نارون اشاره نمود.

از میانه پارک کوهستان یزد آبراهی می گذرد که بر زیبایی این پارک افزوده است. از جمله مجذوب نمایندهیت های این پارک به عنوان یکی از جاهای تفریحی یزد می توان به شهر بازی، نقاط مرتفع با چشم اندازی زیبا و دریاچه اشاره نمود.

در دریاچه قایق های پدالی هم واقع شده است. بنابراین می توانید قایق سواری را هم تجربه کنید. از دیگر امکانات این پارک می توان به پیست اسکی، پیست موتوسواری، پیست ماشین سواری (ماشین های مسابقه کوچک)، پارکینگ، آلاچیق و بوفه اشاره نمود.

پارک کوهستان یزد در شب جلوه دیگری دارد و دلیل اصلی آن نیز وجود آب نمای موزیکال با نورپردازی است. این آب نما دارای مجموعه ای از انواع فواره های خطی، فواره حرکتی، فواره دایره ای و پرتاب قوسی است که در کنار پایکوبی نور جلوه زیبایی به پارک می بخشد.

آب نمای موزیکال پارک کوهستان یزد در تاریخ 9 آبان سال 1392 راه اندازی شده و از آن موقع تا به امروز به محلی برای برگزاری سخنرانی و کنسرت های موسیقی تبدیل شده است. کوهستان به عنوان یکی از محبوب ترین پارک های یزد در حال حاضر در حال تجهیز است و به زودی کف پوش، آلاچیق و وسایل بازی تازه به این پارک اضافه خواهد شد.

کوهستان به عنوان مهم ترین پارک های یزد، محل برگزاری جشنواره های تابستانی است. یکی از مجذوب نماینده ترین جشنواره های این پارک، جشنواره بادبادک ها است که می تواند برای بچه ها و بزرگسالان برنامه ای هیجان انگیز باشد.

زیبایی های پارک کوهستان

از جمله مهم ترین زیبایی های پارک یزد در شب می توان به آب نمایی اشاره نمود که با نورپردازی جلوه ای خاص به شب پارک می بخشد و این منطقه را به یکی از جاهای تفریحی یزد در شب تبدیل نموده است.

در سراسر پارک فضای سبز کار شده و به دلیل وجود گونه هایی گیاهی متنوع مانند درختان کاج، اقاقیا، نارون و زیتون، پارک کوهستان چهره ای سرسبز و شاداب دارد. از طرفی به دلیل وجود این فضای سبز، درختان و دریاچه، آب وهوای این پارک قابل مقایسه با دیگر منطقه ها شهر یزد نیست و در شب خنکای دلچسبی دارد.

یکی از زیبایی های این پارک، المان هایی است که در بخش های مختلف پارک کوهستان یزد قرار گرفته و بر مجذوب نمایندهیت فضا افزوده است. از جمله مهم ترین المان های پارک کوهستان می توان به تندیس شادروان آذر یزدی اشاره نمود که در حال قصه گویی برای بچه ها است.

دریاچه ای که در قسمت شمالی پارک قرار گرفته یک محوطه سبز در میانه دارد و از بالا تقریبا شبیه مربع است. بنابراین می توانید با قایق های پدالی یک دور کامل بزنید و از زیبایی های اطراف دریاچه لذت ببرید.

امکانات تفریحی پارک کوهستان

این پارک تماشای یزد دارای امکانات تفریحی کاملی است که در ادامه به معرفی و آنالیز آن ها می پردازیم.

1- شهربازی

شهربازی پارک کوهستان درست در قسمت جنوبی پارک قرار گرفته و دارای مجموعه کاملی از وسایل بازی است و بزرگترین چرخ و فلک شهر یزد را دارد.

2- زمین بازی بچه ها

در بخشی از پارک، زمین بازی برای بچه ها تعبیه شده که شامل تاب، سرسره های مختلف و چرخ و فلک است. بنابراین اگر فرصت رفتن به شهربازی را ندارید، بچه هاتان می توانند در این زمین بازی، اوقات خوشی را داشته باشند.

3- پیست اسکیت

پیست اسکیتی که در پارک کوهستان یزد ساخته شده موقعیت بسیار خوبی داشته و در نتیجه افراد می توانند برای اسکیت سواری از آن استفاده نمایند. ورود به پیست اسکیت هزینه ای نداشته و تنها کافی است کفش های اسکیت همراه داشته باشید.

پارک کوهستان به عنوان یکی از جاهای تفریحی یزد به دلیل وجود درختان، فضای سبز و دریاچه مصنوعی آب و هوای نسبتا مطبوعی دارد. از قلم نیاندازید که بهار و تابستان فصل سفر است و اگر با شلوغی پارک در این دو فصل مسئله ای ندارید، می توانند انتخاب مناسبی برای سفر باشند.

4- دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی که در بخش شمالی پارک ساخته شده، محلی مناسب برای قایق سواری است. تنها کافی است یکی از قایق های پدالی دریاچه پارک کوهستان یزد را اجاره کنید تا از قایق سواری در این دریاچه مصنوعی لذت ببرید و اوقات خوشی را کنار خانواده بگذرانید.

5- پیست موتورسواری

یکی از مجذوب نماینده ترین و هیجان انگیزترین تفریحات پارک کوهستان یزد، پیست موتورسواری است. با پرداخت هزینه ای اندک می توانید در این پیست موتورسواری و هیجان را تجربه کنید.

6- آبنمای موزیکال

آب نمای موزیکال پارک یکی از زیبایی های این پارک یزد در شب است. این آب نما با نورپردازی عالی فضایی زیبا را ایجاد نموده و تبدیل به محلی برای سخنرانی و برگزاری کنسرت های موسیقی شده است.

7- سینمای پارک کوهستان

سینمای 5 بعدی تقریبا در مرکز پارک کوهستان یزد واقع شده و برای تجربه مجذوب نماینده تماشا برنامه ای متفاوت، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اگر قرار است مدتی در پارک چادر بزنید، حتما از سینمای 5 بعدی پارک نیز تماشا کنید.

8- پرنده نگری

با وجود فضای سبز و درختان متنوع، پارک کوهستان یزد به محلی امن و همیشگی برای پرنده های کوچک وبزرگ مختلف تبدیل شده است. بنابراین اگر از صدای پرندگان و صدای عبور آب از میان پارک لذت می برید، کوهستان می تواند یکی از برترین پارک های یزد برای شما باشد.

9- آبشار

آبشار کوچکی که از بالای کوه سرازیر شده و به آبراهه می ریزد، یکی دیگر امکانات تفریحی و زیبای پارک است. این آبراهه از میان پارک می گذرد و صدای آبی که از آبراهه عبور می نماید، یکی از زیباترین صداهایی است که در کنار صدای پرندگان به گوش می رسد.

10- شب گردی و عکاسی

این پارک خوش آب وهوای یزد وسعت زیادی دارد و به لطف چراغ هایی که در بخش های مختلف پارک تعبیه شده، در شب چهره ای متفاوت و زیبا دارد. نگهبانان زیادی در پارک مستقر هستند؛ بنابراین هیچ گونه نگرانی برای شب گردی نخواهید داشت. از طرفی با وجود نورپردازی های آب نمای موزیکال پارک، می توانید عکس های زیبایی بگیرید.

امکانات رفاهی پارک

پارک کوهستان یزد امکانات رفاهی کاملی دارد که شامل آلاچیق، کافی شاپ و رستوران، پارکینگ، فروشگاه و سرویس بهداشتی است. در ادامه این امکانات رفاهی معرفی خواهند شد.

1- آلاچیق

در بخش های مختلف پارک آلاچیق هایی تعبیه شده و در نتیجه مسافران شهرهای مختلف می توانند در این آلاچیق ها چادر بزنند. استفاده از آلاچیق های پارک کوهستان یزد هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

2- غرفه ها و فروشگاه ها

غرفه های صنایع دستی و فروشگاه های مختلفی در بخش هایی از پارک کوهستان یزد وجود دارد که می توانید از آن ها صنایع دستی و بعضی لوازم مورد احتیاج را بخرید.

3- سرویس بهداشتی

تقریبا در مرکز پارک سرویس بهداشتی واقع شده است و در نتیجه مسافران می توانند از این امکانات استفاده نمایند.

4- کافه و رستوران

کافه رستوران و کافی شاپ هایی که در سطح پارک قرار دارند، انتخاب خوبی برای صرف یک غذای سنتی و دلچسب خواهند بود. اگر برای چند روز در پارک می مانید، برای صرف صبحانه، نهار و شام می توانید به کافی شاپ و رستوران بروید.

5- پارکینگ پارک کوهستان

پارکینگ کوهک درست در قسمت شمال شرقی پارک کوهستان یزد قرار گرفته و در نتیجه بدون هیچ نگرانی می توانید خودروی خود را در این پارکینگ پارک نموده و به گردش در پارک بپردازید.

ساعت بازدید از پارک

پارک به صورت شبانه روزی باز است و برای ورود به پارک نیز احتیاجی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

برترین زمان رفتن به پارک کوهستان

اگر هدف شما از رفتن به این پارک یزد شرکت در جشنواره های متنوعی چون بادبادک بازی است، بهتر است فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که شهر یزد آب و هوای گرمی در تابستان دارد و در نتیجه شاید برای بعضی از افراد سفر در این فصل سخت باشد.

البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که پارک کوهستان به عنوان یکی از جاهای تفریحی یزد به دلیل وجود درختان، فضای سبز و دریاچه مصنوعی آب و هوای نسبتا مطبوعی دارد. از قلم نیاندازید که بهار و تابستان فصل سفر است و اگر با شلوغی پارک در این دو فصل مسئله ای ندارید، می توانند انتخاب مناسبی برای سفر باشند.

پارک کوهستانی یزد کجاست؟

پارک کوهستان یزد در شهر یزد، ابتدای جاده یزد به تفت، بعد از بزرگراه یزد به بافق واقع شده است.

پارک کوهستان یزد روی گوگل مپ

برترین جهت دسترسی به پارک

برترین جهت دسترسی به این پارک یزد از جاده یزد به تفت می گذرد. به اولین خروجی که رسیدید به سمت راست برانید تا وارد پارکینگ کوهک پارک کوهستان یزد شوید.

پارک کوهستان، سفری مجذوب نماینده به خنکای یزد

در این مقاله از تاریخ ساخت پارک کوهستان یزد و از امکانات رفاهی و تفریحی آن گفتیم و امیدواریم اطلاعاتی که در این مطلب کسب کردید برای سفر بعدی بتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

همان طور که اشاره نمودیم، این پارک وسعت زیادی دارد و وجود آلاچیق شرایط را برای کمپینگ فراهم نموده است. با وجود پارکینگ نیز دیگر نگران پیدا کردن جای پارک نخواهید بود. اگر به یزد سفر نموده و از این پارک تماشا نموده اید درباره تجربه سفر خود برای ما بنویسید.

منبع: علی بابا

به "در پارک کوهستان یزد خنکای بهار را در تابستان تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پارک کوهستان یزد خنکای بهار را در تابستان تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید